The Witcher 3 kan få "vansinnig" svårhetsgrad

Robot
The Witcher 3 kan få "vansinnig" svårhetsgrad

Din sparfil raderas permanent om du dör.

#cd-project-red


Medlem
The Witcher 3 kan få "vansinnig" svårhetsgrad

Permadeath funkar inte i spel om det inte är gjort för det i grunden.

Skrivet av Sapiens:

Permadeath funkar inte i spel om det inte är gjort för det i grunden.

Trams.

Medlem

Läskigt med permadeath om man riskerar att plötsligt hamna under 30fps i strider...?

Jag skulle lätt prova det! Och förmodligen skulle man bli beroende av det... Dö och tänkta "Jag KAN klara längre, jag SKA klara längre" sen slutar det med att man bara sitter och nöter med den där jäkla svårighetsgraden haha XD

Medlem

Om jag minns rätt så hade Witcher 2 också en permanent död svårighetsgrad

Medlem

Nää tack, blir dyrt o köpa nya tangentbord hela tiden...

Medlem

Skulle inte tro det

Medlem

"Trenden med så kallade rougelikes"

Stava bättre än så måste ni väl ändå kunna.

Medlem

nja skulle aldrig spela en sån svårighetsgrad käns helt waste of time , men däremot någon annan som gör allt svårare eller något i den stilen iställlet.

Medlem

Tror det kan vara intressant. Man tvingas mer eller mindre göra många sidouppdrag för att hitta utrustning och samla xp så man kan gå vidare med storyn. Dör man får man helt enkelt tänka om och göra det bättre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marcus8958:

Tror det kan vara intressant. Man tvingas mer eller mindre göra många sidouppdrag för att hitta utrustning och samla xp så man kan gå vidare med storyn. Dör man får man helt enkelt tänka om och göra det bättre.

Och så dör man timme 57 för att man råkar ramla över ett stup på ett fetch quest


signatur
Medlem

Låter som min spelstil :D. Jag kör alltid hardcore när jag spelar t ex Skyrim. Dör jag så börjar jag om. Många kommer säkert tröttna men jag gör det för att bli bättre


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vanligt hardcore läge med andra ord?

Tacka vet jag när man var liten och inte hade minneskort till playstationet, så stängde man av fick man börja om.

Medlem
Skrivet av Kakaff:

Vanligt hardcore läge med andra ord?

Tacka vet jag när man var liten och inte hade minneskort till playstationet, så stängde man av fick man börja om.

Tss, är väl inget. Bokstavligt spolat tillbaks ditt spel någon gång för att börja om?

Medlem

Mycket bra video och många bra kommentarer. Det där ploppandet på minimappen från Far Cry och Assassin's Creed känner jag igen. Hoppas verkligen att det går att stänga av helt!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Kakaff:

Vanligt hardcore läge med andra ord?

Tacka vet jag när man var liten och inte hade minneskort till playstationet, så stängde man av fick man börja om.

Tss, är väl inget. Bokstavligt spolat tillbaks ditt spel någon gång för att börja om?

The Last Ninja på c64


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Gamers är inte självplågare. Däremot så är många gamers dryga miffon som tror att det ger credd att ha klarat ut Dark Souls på svåraste nivån eller klara sig igenom ett spel utan att dö osv osv.

Medlem

Challenge accepted. Jag är faktiskt en självplågare när det handlar om spel and i liek it!

Medlem

Skulle ju inte vara fel, frågan är dock hur många som skulle spela det.

Är det verkligen värt det om typ 4% av alla köpare skulle försöka sig på det?

det lär väl ta en jävla koding?

Medlem

Permadeath + plötsliga prestandaproblem = Ingen kul combo!

Det blir knappast "Insanity" på första genomspelningen iaf.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det lär väl ta en jävla koding?

Nja, tar de bara svåraste svårighetsgraden och lägger till perma-death så blir väl bara en rad kod, typ "if=death; delete savegame"

Medlem

Så skall det låta! Det här spelet verkar bara bli bättre och bättre.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av wolffes:

Om jag minns rätt så hade Witcher 2 också en permanent död svårighetsgrad

Jo det hade permadeath, iaf när spelet släpptes, men jag tror dem tog bort det. (?)

Skrivet av Tompa8989:

Gamers är inte självplågare. Däremot så är många gamers dryga miffon som tror att det ger credd att ha klarat ut Dark Souls på svåraste nivån eller klara sig igenom ett spel utan att dö osv osv.

Tar man bort den ytterst korkade "dryga miffo" delen, så håller jag med. Mycket creds till Gamers som har disciplin och envishet nog att klara något extremt svårt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Kakaff:

Vanligt hardcore läge med andra ord?

Tacka vet jag när man var liten och inte hade minneskort till playstationet, så stängde man av fick man börja om.

Tss, är väl inget. Bokstavligt spolat tillbaks ditt spel någon gång för att börja om?

Braid?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Läskigt med permadeath om man riskerar att plötsligt hamna under 30fps i strider...?

Tänkte precis påpeka att svårighetsgraden kallas 30 fps.

Medlem

Jag tycker sådant lägger till mer spänning i spel som man annars lätt känner sig likgiltig i mot döden. Permadeath på en normal svårighetsgrad gör det inte svårare i sig, bara att om du råkar göra misstaget så är det kört; vilket är spänning för mig. You can do it!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marcus8958:

Tror det kan vara intressant. Man tvingas mer eller mindre göra många sidouppdrag för att hitta utrustning och samla xp så man kan gå vidare med storyn. Dör man får man helt enkelt tänka om och göra det bättre.

Och så dör man timme 57 för att man råkar ramla över ett stup på ett fetch quest

Kommer garanterat hända eller liknande.

Brukar köra skyrim moddat så det blir supersvårt. Då får man lära sig att ha tålamod och planera hur man ska ta sig an ett gäng banditer och så kommer det en varg och hoppar på en bakifrån och allt går åt helvete.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar