Wildstar och framtiden för pvp

Robot
Medlem
Wildstar och framtiden för pvp

F2P närmar sig låter det mer som.

Medlem

Eh, problemet med pvp i Wildstar löses inte genom att bara fixa mera dailys och bonusar och diverse annat lull-lull.
Problemet med pvp i Wildstar beror på hur spelet är byggt, det blir alldeles för kaotiskt med telegraphs överallt och dessutom är det hela byggt på att få motståndaren permanent CC'ad för att få in en kill. Hela systemet suger för att uttrycka det milt.

Medlem

Wildstar och framtid i samma mening. Är det 2013 ?

Medlem

Såg verkligen fram emot det här liret. Spelade betan och fasen va tråkigt grindandet var. Alldeles för långt för så lite belöning.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Såg verkligen fram emot det här liret. Spelade betan och fasen va tråkigt grindandet var. Alldeles för långt för så lite belöning.

Enligt sägen ska Henry Ford ha sagt “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.”

Gällande mmo så känns det som om folket ropar efter bilen men utvecklarna försöker bara förbättra hästen.

Medlem
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Miindz:

Såg verkligen fram emot det här liret. Spelade betan och fasen va tråkigt grindandet var. Alldeles för långt för så lite belöning.

Enligt sägen ska Henry Ford ha sagt “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.”

Gällande mmo så känns det som om folket ropar efter bilen men utvecklarna försöker bara förbättra hästen.

Visst, det är ett MMO. Det ska inte ta 12 timmar att nå maxlevel och få bästa gear. Inte enligt de traditionella visen i varje fall. Däremot hade jag gärna sett servrar där exempelvis levlandet gick fortare för de som är less eller inte har tid till detta. Självklart skulle belöningarna vara mindre om det gick fortare.

Medlem

Hm, varenda nyhet känns det som de betar av aspekt efter aspekt från redan släppta mmos som huvudnyheter, är inte det ett osmart sätt att marknadsföra patcher? Det är ju alltid bra om man förbättrar saker och inget fel att låna något som fungerar bra, men just i det här fallet verkar det så fantasilöst på något sätt D:

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Wildstar och framtid i samma mening. Är det 2013 ?

ouch.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Såg verkligen fram emot det här liret. Spelade betan och fasen va tråkigt grindandet var. Alldeles för långt för så lite belöning.

Tyckte det gick relativt fort och smärtfritt. Jag lekte rätt mycket genom levlandet. Bugghoppade i huvudstaden och lite sånt. Tog nästan 80 timmar. Hade klarat det snabbare om jag kört full-grind. Belöningen va själva gameplayet och att köra dungeons, för Wildstars dungeons va riktigt jävla roliga. Speciellt på Veteran

Problemet med Wildstar va att det inte kom mer innehåll tillräckligt snabbt. Körde dock väldigt lite PvP, men problemen jag såg där va balanseringen. Inte telegrafer eller nått sånt.

Medlem

Wildstar är ju förra årets sämsta mmo


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Wildstar är ju förra årets sämsta mmo

Vilket var det bästa?

1
Skriv svar