Hackers smakar bannhammare i H1Z1

Medlem
Hackers smakar bannhammare i H1Z1

Bans i MMO's fungerar bara i alpha/beta/de första månaderna. Sen skiter företagen totalt i det, tyvärr. Fuskare och bottare löper amok efter det.


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem
Skrivet av Mirage:

Bans i MMO's fungerar bara i alpha/beta/de första månaderna. Sen skiter företagen totalt i det, tyvärr. Fuskare och bottare löper amok efter det.

Dock håller dom ju riktigt bra koll på Planetside 2 där det är extremt lite fuskare. Hoppas dom håller samma kvalité på H1Z1

Medlem
Skrivet av Mirage:

Bans i MMO's fungerar bara i alpha/beta/de första månaderna. Sen skiter företagen totalt i det, tyvärr. Fuskare och bottare löper amok efter det.

Jag vet inte vilka MMO du menar men i planetside 2 var det precis tvärt om, massor av fuskare i början och den senare tiden nästan inga alls. Jag tror Planetside 2 är den bästa jämförelsen i detta fallet.


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Defintionen på fuskare är någon som är bättre än en själv.

ELF
Medlem

På tal om fusk.
Sätt er ned samtidigt som ni går framåt så glider ni fram sittandes
Märkte den igår, men den kan ha funnits ett tag.

EDIT:
Togs bort i senaste patchen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av billybob:

Defintionen på fuskare är någon som är bättre än en själv.

Jo det stämmer ju... killen som teleporterade in i kyrkan igår och försökte döda mig och brorsan. Killen kunde bli osynlig och dyka upp precis var han ville. Vi dödade honom ÄNDÅ. Tyvärr kunde han insta-respawna bredvid oss, han fick tag på en pistol från min döde bror och sköt mig. Sen tog han våra skjutvapen och teleporterade bort. Han var verkligen bättre än oss, kanske mest p.g.a. fusket. Så visst håller jag med dig!

Medlem
Skrivet av jesperd:
Skrivet av billybob:

Defintionen på fuskare är någon som är bättre än en själv.

Jo det stämmer ju... killen som teleporterade in i kyrkan igår och försökte döda mig och brorsan. Killen kunde bli osynlig och dyka upp precis var han ville. Vi dödade honom ÄNDÅ. Tyvärr kunde han insta-respawna bredvid oss, han fick tag på en pistol från min döde bror och sköt mig. Sen tog han våra skjutvapen och teleporterade bort. Han var verkligen bättre än oss, kanske mest p.g.a. fusket. Så visst håller jag med dig!

Naturligtvis så spetsade jag till det lite och det finns folk som fuskar men communityn är snabba på att skrika sig hesa om att de ser hackers överallt så fort de stöter på nederlag.

Det är inte lätt.

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Mirage:

Bans i MMO's fungerar bara i alpha/beta/de första månaderna. Sen skiter företagen totalt i det, tyvärr. Fuskare och bottare löper amok efter det.

[b]Jag vet inte vilka MMO du menar[b] men i planetside 2 var det precis tvärt om, massor av fuskare i början och den senare tiden nästan inga alls. Jag tror Planetside 2 är den bästa jämförelsen i detta fallet.

Tex Dark Age of Camelot och WoW.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av jesperd:
Skrivet av billybob:

Defintionen på fuskare är någon som är bättre än en själv.

Jo det stämmer ju... killen som teleporterade in i kyrkan igår och försökte döda mig och brorsan. Killen kunde bli osynlig och dyka upp precis var han ville. Vi dödade honom ÄNDÅ. Tyvärr kunde han insta-respawna bredvid oss, han fick tag på en pistol från min döde bror och sköt mig. Sen tog han våra skjutvapen och teleporterade bort. Han var verkligen bättre än oss, kanske mest p.g.a. fusket. Så visst håller jag med dig!

Naturligtvis så spetsade jag till det lite och det finns folk som fuskar men communityn är snabba på att skrika sig hesa om att de ser hackers överallt så fort de stöter på nederlag.

Det är inte lätt.

Sant. Att bli anklagad för att fuska när man inte gör det tar jag (de få gånger det hänt) som en komplimang.

Medlem
Skrivet av jesperd:

Han fick tag på en pistol från min döde bror och sköt mig.

Det här kan vara något av det mest tragiska jag har läst. Fy fan


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Mirage:

Bans i MMO's fungerar bara i alpha/beta/de första månaderna. Sen skiter företagen totalt i det, tyvärr. Fuskare och bottare löper amok efter det.

[b]Jag vet inte vilka MMO du menar[b] men i planetside 2 var det precis tvärt om, massor av fuskare i början och den senare tiden nästan inga alls. Jag tror Planetside 2 är den bästa jämförelsen i detta fallet.

Tex Dark Age of Camelot och WoW.

Jag kan inte påminna mig att jag såg en enda som uppenbart fuskade eller en enda bot under de år jag spelade WoW. Vilket förstås inte utesluter att fusk förekommit som jag inte uppmärksammat. Men "bottar" (pluralform på bot?) brukar ju vara rätt så lätta att känna igen på deras rörelsemönster och ovilja att kommunicera. Blizzard har hård koll på fuskare imho.

1
Skriv svar