Robot
Sunless Sea

Pirater, kannibaler och kolsvart stämning. Sunless Sea är inte kul någonstans, men kapten Frost beordrar dig ändå att spela det.

#sunless-sea, #failbetter-games, #fallen-london, #ftl-faster-than-light


Medlem
Sunless Sea

Ska prova spelet senare ikväll. Kolla även in: https://www.youtube.com/watch?v=X2n4LxW2RbM

Det verkar rätt innovativt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser nice ut! Någon som vet på ett ungefär hur många timmars speltime det är i spelet?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Ser nice ut! Någon som vet på ett ungefär hur många timmars speltime det är i spelet?

Har inte klarat spelet ännu och kanske lagt runt 20h på det och är på min 3:e Captain. När din captain dör (Vilket kommer hända ett antal gånger) så gå du föra över vissa erfarenheter från den till nästa. Om du får ett barn under spelets gång så kan du föra över mera.

EDIT: Nu när jag tänker på det vet jag faktiskt inte vad spelet går ut på, alltså vad är End Game?

Medlem
Skrivet av Achtung:
Skrivet av Milky_81:

Ser nice ut! Någon som vet på ett ungefär hur många timmars speltime det är i spelet?

Har inte klarat spelet ännu och kanske lagt runt 20h på det och är på min 3:e Captain. När din captain dör (Vilket kommer hända ett antal gånger) så gå du föra över vissa erfarenheter från den till nästa. Om du får ett barn under spelets gång så kan du föra över mera.

EDIT: Nu när jag tänker på det vet jag faktiskt inte vad spelet går ut på, alltså vad är End Game?

Hehe ok låter bra


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Den där musiken är så tung!

k3m
Medlem

Oooo. Låter mysigt.

Medlem

Har inte hunnit lira så mycket men jag håller med om att det är lite krångligt i början. Ska ta och spela mer och verkligen sätta mig in i det.


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Mycket trevligt lir som kommer spelas till fördärvet.

Medlem

Ett lite mörkare Bygg båtar med Mulle Meck

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Ett lite mörkare Bygg båtar med Mulle Meck

"Lite" mörkare.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

Kan man tänka sig att det kommer till iPad?

FM-guru
F.d. Sisyr

Köpte det igår efter att ha kikat på TB:s video. Mycket spännande, och klart värt pengarna. Slog ner som en blixt från klar himmel också, sånt är kul.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Bojkott:

Ett lite mörkare Bygg båtar med Mulle Meck

"Lite" mörkare.

Svarte Sven är inte att leka med

Medlem

Extremt segt "browser/webläsar" spel, för intresserade är den lätt att plocka hem. Är man däremot lite mer tveksam till om spelstilen är någon för en själv bör man vänta till en rea på 50-66%.

Medlem

Är detta FTL fast i båt och utan hyperjumps?

Medlem

Såg det här för länge sen. Tänkte "coolt" men sen "men...njaaää".

Sen såg jag att Eurogamer.net gav det 10/10. (!)

Måste undersökas. Noterat på önskelista.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är detta FTL fast i båt och utan hyperjumps?

Kort svar; nej. Långt ifrån.

Skribent
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är detta FTL fast i båt och utan hyperjumps?

Det delar vissa likheter med FTL, till exempel systemet för resurshantering och att man har en besättning som ska tas om hand. I Sunless Sea utforskar du dock en karta på egen hand istället för att klicka dig fram mellan olika events.

Striderna är annorlunda: I Sunless styr du båten manuellt och åker runt och skjuter med kanoner på dina motståndare. Mer fokus på själva berättelsen i Sunless också.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är detta FTL fast i båt och utan hyperjumps?

Det delar vissa likheter med FTL, till exempel systemet för resurshantering och att man har en besättning som ska tas om hand. I Sunless Sea utforskar du dock en karta på egen hand istället för att klicka dig fram mellan olika events.

Striderna är annorlunda: I Sunless styr du båten manuellt och åker runt och skjuter med kanoner på dina motståndare. Mer fokus på själva berättelsen i Sunless också.

Tack. Ser kul ut. Kollade lite på TB:s wtf, och det blir nog ett köp. Mer indierouge till folket!

1
Skriv svar