Se trailern för den nya Hitman-filmen

Robot
Se trailern för den nya Hitman-filmen

Dubbla pickadoller och shampohatande frisyr – Homeland-stjärnan ser stenhård ut som Agent 47.

#nyhetstips, #hitman-agent-47


Medlem
Se trailern för den nya Hitman-filmen

wtf..

Inaktiv

Om han har hunnit nyktra till så vänder sig nog Hendrix i graven just nu.

Medlem

Meh, känns ju inte som att det har så mycket med hitman att göra stil/stämningsmässigt, och så snor dom den där "your'e locked in here with me"-repliken från Watchmen (om den nu kommer från watchmen ursprungligen, det vet jag inte, haha).

Känns väldigt... töntigt.

Medlem

Tycker det känns betydligt mer lovande än den förra iaf.

Medlem

oh gud nej, är vad jag tänkte

Medlem

Men shit vad dom kommer sälja Hitman spel sen

Medlem

Alltså som random actionfilm så visst den verkar rätt grym, men som Hitman? nej!

Olyphant verkar ju slå han med hästlängder i att vara Hitman, och varför är han snaggad och inte rakad? tar ju som bort hela poängen med att han inte har hår?

Och varför i båda filmer så är det staten/ en armé efter Agent 47 och varför vet alla vem fan denna osynliga assassin är!?

Medlem

Vill ha ett nytt Hitman SPEL istället!

Medlem
Skrivet av ohGr:

Vill ha ett nytt Hitman SPEL istället!

They are working on it

Medlem
Skrivet av Deli:

och varför är han snaggad och inte rakad? tar ju som bort hela poängen med att han inte har hår?

Och varför i båda filmer så är det staten/ en armé efter Agent 47 och varför vet alla vem fan denna osynliga assassin är!?

Och varför tog förhörsledaren med sig ett skarpladdat vapen till en låst hytt med en mördare? Varför är bilen klarröd om man inte vill dra till sig uppmärksamhet?

Det verkar jättekonstigt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag kan i alla fall digga att filmen anammar handlingen från spelen, till skillnad från den tidigare Hitman-filmen som, om jag minns rätt, körde all in på en egen torftig story med några trötta flashbacks till hans bakgrund och Diana som enda koppling till spelen. Detta gör det ännu märkligare att han som tidigare nämnt är snaggad i filmen. Mycket märkligt.

Med det sagt så har jag inga större invändningar. Rupert Grint är en duktig skådis, betydligt mer begåvad än Timothy Olyphant, och att gå actionvägen tror jag är helt rätt. Snudd på omöjligt att överföra spelens atmosfär till film (vilket kan få en att undra varför de gör film av spelet över huvud taget, men det är en annan fråga!).

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag kan i alla fall digga att filmen anammar handlingen från spelen, till skillnad från den tidigare Hitman-filmen som, om jag minns rätt, körde all in på en egen torftig story med några trötta flashbacks till hans bakgrund och Diana som enda koppling till spelen. Detta gör det ännu märkligare att han som tidigare nämnt är snaggad i filmen. Mycket märkligt.

Med det sagt så har jag inga större invändningar. Rupert Grint är en duktig skådis, betydligt mer begåvad än Timothy Olyphant, och att gå actionvägen tror jag är helt rätt. Snudd på omöjligt att överföra spelens atmosfär till film (vilket kan få en att undra varför de gör film av spelet över huvud taget, men det är en annan fråga!).

Ja, jo. Jag minns i spelen när man viftade med pistoler på öppen gata, gjorde grymma ninjaflips och sköt sönder handbojor med krypskyttegevär.

Var är smygandet, förklädnaderna och 47s förmåga att använda omgivningen till sin fördel? Förhörsrummet räknas inte, det var bara absurt.

Slutligen, en liten parentes riktad till dig: Det är Rupert Friend och inte Rupert Grint som spelar Hitman. Fast vid det här laget hade de säkert kommit undan med att ge rollen till Ron Weasley.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Såg ut som hitman: matrix lr nåt. Kommer bli så dåligt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag kan i alla fall digga att filmen anammar handlingen från spelen, till skillnad från den tidigare Hitman-filmen som, om jag minns rätt, körde all in på en egen torftig story med några trötta flashbacks till hans bakgrund och Diana som enda koppling till spelen. Detta gör det ännu märkligare att han som tidigare nämnt är snaggad i filmen. Mycket märkligt.

Med det sagt så har jag inga större invändningar. Rupert Grint är en duktig skådis, betydligt mer begåvad än Timothy Olyphant, och att gå actionvägen tror jag är helt rätt. Snudd på omöjligt att överföra spelens atmosfär till film (vilket kan få en att undra varför de gör film av spelet över huvud taget, men det är en annan fråga!).

Rupert Friend är riktigt jävla grym och i princip perfekt för rollen, men att klanka ned på Olyphant för att förra Hitman filmen var dålig är fel. Olyphant har, precis som Friend, varit jävligt stabil på tv i många år, då med serien Justified.

Medlem

Men fy faan nej...
Detta ser ju bara ut som vilken halvtaskig actionfilm som helst, hade kunnat va jason statham i huvudrollen utan problem.

Hjärndöd action med mycket "häftiga" effekter kan väl va trevligt ibland men inte som Hitman...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vi får se hur filmen faktiskt blir, men Timothy Olyphant var så sabla bra som 47. Riktigt sorgligt att han inte bara repriserade rollen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pjotor:

Ja, jo. Jag minns i spelen när man viftade med pistoler på öppen gata, gjorde grymma ninjaflips och sköt sönder handbojor med krypskyttegevär.

Var är smygandet, förklädnaderna och 47s förmåga att använda omgivningen till sin fördel? Förhörsrummet räknas inte, det var bara absurt.

Slutligen, en liten parentes riktad till dig: Det är Rupert Friend och inte Rupert Grint som spelar Hitman. Fast vid det här laget hade de säkert kommit undan med att ge rollen till Ron Weasley.

Ups, rörde ihop namnen. Förstår inte riktigt poängen med din sarkasm i den första meningen. Vad har den med vad jag skrev att göra? Dels tror jag att man som vanligt fokuserar på actionscener i trailern eftersom det tenderar att locka fler, dels skymtar förklädnader förbi, dels vet jag inte riktigt hur man får in "47s förmåga att använda omgivningen till sin fördel" i en trailer som denna. Med det sagt tror jag som tidigare nämnt att spelets smygaspekter gör sig dåliga på film, och att fokus på action ger en sämre adaption men bättre rulle.

Skrivet av oscarstegland:

Rupert Friend är riktigt jävla grym och i princip perfekt för rollen, men att klanka ned på Olyphant för att förra Hitman filmen var dålig är fel. Olyphant har, precis som Friend, varit jävligt stabil på tv i många år, då med serien Justified.

Jag har inget emot Olyphant och tycker inte att jag klankade ner på honom, jag tycker bara att Friend är mer begåvad. Ska man lyfta fram något Olyphant gjort hade jag väl dock hellre valt hans roll i Deadwood än den i Justified (som i ärlighetens namn känns som en tröttare, sämre skriven variant av hans roll i Deadwood).

Medlem

Alldeles för mycket stealth!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Ser ju ut att bli bättre än spelen i alla fall....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Gah... vadå förstöra en cool spelserie med en massa hollywoodtrams. Blir 47en kär i den där bruden så blir jag besviken. Han ska vara en lönnmördare. En lönnmördare är iskall och drar inte till sig uppmärksamhet och gör sitt jobb på bästa möjliga sätt och går därifrån.

Inaktiv

Detta kan bli en riktigt bra film. Förhoppningsvis gör de den inte lika dålig som vad Hitman från 2007 var. Plus, jag blev väldigt sugen på att spela Hitman: Absolution nu bara för det.

1
Skriv svar