The Book of Unwritten Tales 2

Robot
The Book of Unwritten Tales 2

Uppföljaren till det charmiga Book of Unwritten Tales är i allra högsta grad färdigskrivet, och bjuder på mysig men frustrerande långsamma fantasypastischer.

#daedalic, #king-art, #the-book-of-unwritten-tales, #the-book-of-unwritten-tales-2


Medlem
The Book of Unwritten Tales 2

"Långsamt berättande"

Det hade givetvis varit bättre med ett par "We're Oscar Mike to the next position" och en skopa cross-cutting mellan olika kontinenter och händelser.

Medlem

Oj, ett nytt Unwritten Tales? Jag hade inte ens hört att det var i görningen. Har överhuvudtaget inte hört någonting från King Art sedan spinoffspelet de gjorde.

Skribent
Skrivet av kebbe:

"Långsamt berättande"

Det hade givetvis varit bättre med ett par "We're Oscar Mike to the next position" och en skopa cross-cutting mellan olika kontinenter och händelser.

Ha ha. Nä, fy. Men spelet tar väldigt lång tid på sig innan det riktigt kommer igång på allvar. Det är lite baktungt dramaturgiskt.

Fortfarande ett trevligt äventyr, dock.

Skribent
Skrivet av Ercarret:

Oj, ett nytt Unwritten Tales? Jag hade inte ens hört att det var i görningen. Har överhuvudtaget inte hört någonting från King Art sedan spinoffspelet de gjorde.

Det har varit tillgängligt som early access rätt länge nu, faktiskt. Men det har inte gjort mycket väsen av sig. Tyvärr, det är en mysig serie.

Småsak men det är alltså inte Nordic Game Supply som gett ut spelet, utan Nordic game. Det förra är distributören i Danmark som halvägs av Bergsala och bland annat har GTA-spelen, det senare Karlstads eget Nordic game med spelutvecklingsbas i Österrike
Hälsningar Besserwissern!

Medlem

Ser ju helt underbart ut. Hur har jag missat detta?

1
Skriv svar