2014 års mest omtalade spel var INTE Minecraft

Robot
2014 års mest omtalade spel var INTE Minecraft
Medlem
2014 års mest omtalade spel var INTE Minecraft

Titanfall? Assassins Creed? Destiny? CoD Advanced Warfare? Watch Dogs? Vilka besvikelser. Tur att andra spel väger upp 2014. Ett par skapliga spel på listan dock, BF4, Minecraft, FarCry4, och två riktigt bra GTA V och Smash Bros.

Medlem

Så Smash Bros fick 30158 artiklar och är därmed det mest omskrivna exklusiva spelet för hela året, men ändå finns inte Wii U med som plattform på den andra listan? Vad fan är det för stil?

Medlem

Titanfall....ett mycket överskattat spel. Definitivt inte dåligt, men dock inget speciellt. (men smaken är som....)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Titanfall....ett mycket överskattat spel. Definitivt inte dåligt, men dock inget speciellt. (men smaken är som....)

Det förlorade rejält på det IQ-befriade beslutet att kräva 35GB enbart för okomprimerad audio. Jag älskade personligen spelet men köpte det inte efter beta eftersom ingen onlineskjutare i världen är värd bråkdelen så mycket diskutrymme.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ankh:

Titanfall....ett mycket överskattat spel. Definitivt inte dåligt, men dock inget speciellt. (men smaken är som....)

Det förlorade rejält på det IQ-befriade beslutet att kräva 35GB enbart för okomprimerad audio. Jag älskade personligen spelet men köpte det inte efter beta eftersom ingen onlineskjutare i världen är värd bråkdelen så mycket diskutrymme.

Tja, just den delen störde mig inte direkt utöver under installationen

Edit: Installationstiden då dvs.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Med statistik kan man utläsa mycket, som exempel att år 2014 så var det bara ett spel som släpptes som var intressantare än ett spel från 2011.....

Medlem
Skrivet av Ankh:

Titanfall....ett mycket överskattat spel. Definitivt inte dåligt, men dock inget speciellt. (men smaken är som....)

Det stod dock för massor av hype och omfattande reklamkampanjer innan det släpptes, vilket säkerligen stod för det mesta snacket om spelet. Direkt efter release blev tystnaden näst intill öronbedövande.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Redaktör
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Ankh:

Titanfall....ett mycket överskattat spel. Definitivt inte dåligt, men dock inget speciellt. (men smaken är som....)

Det stod dock för massor av hype och omfattande reklamkampanjer innan det släpptes, vilket säkerligen stod för det mesta snacket om spelet. Direkt efter release blev tystnaden näst intill öronbedövande.

Sen blev det ju mycket uppmärksamhet tack vare Infinity Ward-bråket och att Respawn-grundarna skapade CoD-serien också.


signatur
Medlem

Lustigt att pc inte blev omnämnd, fast det kanske inte räknas som en plattform?

Medlem
Skrivet av Redstar:

Lustigt att pc inte blev omnämnd, fast det kanske inte räknas som en plattform?

Nej, min är då inte särskilt ... PLATT ... Hahahaha ... förlåt.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Lustigt att pc inte blev omnämnd, fast det kanske inte räknas som en plattform?

Kan tänka mig att PC måste "begränsas" för mycket i undersökningen. Tar du exempelvis PS4 eller XBONE så kommer i princip alla artiklar som nämner dessa handla om spel, medan om man skulle ta alla artiklar som nämner PC så skulle långt ifrån alla vara spelrelaterade över huvudtaget så det skulle behövas för mycket jobb. Sen kan jag även tänka mig att gråzonen för vad som ska med bli oerhört stor. Ska man ta med alla artiklar som nämner PC hårdvara? Vilket kan vara väldigt spelrelaterat men samtidigt inte, eller bara sådana som nämner Gaming specifikt? Blir nog för mycket jobb helt enkelt.

Notera dock att det här är helt och hållet mina spekulationer

Medlem

Titanfall är om något underskattat. Helt klart bästa FPS spelet på väääldigt lång tid.

Medlem

Så PC/Windowsplattformen fanns inte ens med i deras statistik över plattformar? Då lägger jag heller inte särskilt mycket vikt vid deras spelstatistisk, då även den med all sannolikhet saknar PC-spel.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Så PC/Windowsplattformen fanns inte ens med i deras statistik över plattformar? Då lägger jag heller inte särskilt mycket vikt vid deras spelstatistisk, då även den med all sannolikhet saknar PC-spel.

Man köper konsoler för att spela spel på dem.
Men en Pc kan användas till mycket annat, därför finns den inte med i undersökningen. Sluta gråta.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Så Smash Bros fick 30158 artiklar och är därmed det mest omskrivna exklusiva spelet för hela året, men ändå finns inte Wii U med som plattform på den andra listan? Vad fan är det för stil?

Jag förstod inte det heller...Nintendo finns ju inte ens med?

NuZ
Testpilot
Skrivet av thefog:

Med statistik kan man utläsa mycket, som exempel att år 2014 så var det bara ett spel som släpptes som var intressantare än ett spel från 2011.....

Ett singelplayer spel från 2011 tom.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Man köper konsoler för att spela spel på dem.
Men en Pc kan användas till mycket annat, därför finns den inte med i undersökningen. Sluta gråta.

Sämsta ursäkten i dag. Som att iOS och Android enbart används till spel? Snälla, ta ditt bölande för dig själv nästa gång.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ankh:

Titanfall....ett mycket överskattat spel. Definitivt inte dåligt, men dock inget speciellt. (men smaken är som....)

Det förlorade rejält på det IQ-befriade beslutet att kräva 35GB enbart för okomprimerad audio. Jag älskade personligen spelet men köpte det inte efter beta eftersom ingen onlineskjutare i världen är värd bråkdelen så mycket diskutrymme.

Håller med, för att inte säga det korkade beslutet att ha botar i ett MP-spel (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Titanfall är ospelbart på grund av matchmaking-systemet och den korta match-tiden som gör att man får spela i 5 minuter och sedan sitta i en lobby i 10 om vartannat. Iallafall var det så senast jag spelade.

Medlem

Titanfall? Never heard of her.

Medlem

Titanfall är skitkul , håller med om frustrerande matchmaking men i grunden ett grymt spel. Friheten i parkour utförandet gör det omöjligt att spela andra fps. Det blir så tråkigt utan skuttandet. Längtar efter vad Titanfall 2 kommer att erbjuda.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ankh:

Titanfall....ett mycket överskattat spel. Definitivt inte dåligt, men dock inget speciellt. (men smaken är som....)

Det förlorade rejält på det IQ-befriade beslutet att kräva 35GB enbart för okomprimerad audio. Jag älskade personligen spelet men köpte det inte efter beta eftersom ingen onlineskjutare i världen är värd bråkdelen så mycket diskutrymme.

Mitt steam har allokerat 65 gigg till GTAV.. så...


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

"Omtalat" är ju inte detsamma som populärt eller bra. Minns hur mycket press förra Alien-spelet fick för sin fuskgrafik mm.

Medlem

Så man skriver en artikel runt vilka spel det skrivs mest artiklar om?

Meta-journalistik i högsta kvällspressklass!

"Det här klippet har fått 5600 tittare på youtube och 750 likes på fb, titta på det du med!!!!"

får mig bara att tänka på den här videon,

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ankh:

Titanfall....ett mycket överskattat spel. Definitivt inte dåligt, men dock inget speciellt. (men smaken är som....)

Det förlorade rejält på det IQ-befriade beslutet att kräva 35GB enbart för okomprimerad audio. Jag älskade personligen spelet men köpte det inte efter beta eftersom ingen onlineskjutare i världen är värd bråkdelen så mycket diskutrymme.

Håller med, för att inte säga det korkade beslutet att ha botar i ett MP-spel (?)

Botarna fungerar som minions eller va de nu heter i MOBA spel som DOTA och LOL. De gör inte så mycket utan finns mest där för att höja stämningen i spelet.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ankh:

Titanfall....ett mycket överskattat spel. Definitivt inte dåligt, men dock inget speciellt. (men smaken är som....)

Det förlorade rejält på det IQ-befriade beslutet att kräva 35GB enbart för okomprimerad audio. Jag älskade personligen spelet men köpte det inte efter beta eftersom ingen onlineskjutare i världen är värd bråkdelen så mycket diskutrymme.

Håller med, för att inte säga det korkade beslutet att ha botar i ett MP-spel (?)

Botarna fungerar som minions eller va de nu heter i MOBA spel som DOTA och LOL. De gör inte så mycket utan finns mest där för att höja stämningen i spelet.

Fast creeps i DOTA har ju lite större funktion än att "höja stämningen"
Handlar ju om farm bland annat.

Medlem

Titanfall är inte överskattat. Det är underskattat. Jag var för lojal mot BF4 och det är först nyligen jag inser hur många nivåer Titanfall vinner på. Snyggt, tight och nyskapande. Har seglat upp bland mina favoriter all time.

Medlem

Titanfall föll storartat som en titan inte många spelar detta "spel"
nästa fall kommer snart från Destiny, hur länge man skall lyckas lura människor på att betala för ingenting, snygg grafik förvisso men en skämt i övrigt, återstår att se, de 500 miljoner dollar Bungie har i budget hade jag krävt tillbaka. 600kr för absolut ingenting, ynkligt!

1
Skriv svar