"8-10 timmars speltid", säger The Order: 1886-utvecklaren
Idag handlar spelvärlden mest om att hitta så många fel som möjligt i produkterna innan de ens har släppts. Frame rate, upplösning, speltid, dlc-mängd, systemkrav etc.
Eller så kanske det är spelutvecklingen idag som handlar mer och mer om att stressa fram spel och erbjuda massa extra grejer för pre-order för att sälja massa kopior innan spelet ens är färdigt och sen fixa massa patcher och DLC för att komplettera spelet med saker som borde varit med från början när folk börjar gnälla.
Om stora massan köper spelen innan de är klara och fortsätter göra det även fast spelen gång på gång har problem så skiter väl utgivarna i det? De får pengarna ändå och kan dra ner konstnaden av utvecklingen. Win/win för dem.
Idag handlar spelvärlden mest om att hitta så många fel som möjligt i produkterna innan de ens har släppts. Frame rate, upplösning, speltid, dlc-mängd, systemkrav etc.
Eller så kanske det är spelutvecklingen idag som handlar mer och mer om att stressa fram spel och erbjuda massa extra grejer för pre-order för att sälja massa kopior innan spelet ens är färdigt och sen fixa massa patcher och DLC för att komplettera spelet med saker som borde varit med från början när folk börjar gnälla.
Om stora massan köper spelen innan de är klara och fortsätter göra det även fast spelen gång på gång har problem så skiter väl utgivarna i det? De får pengarna ändå och kan dra ner konstnaden av utvecklingen. Win/win för dem.
Precis, vi har lärt oss hur spelindustrin fungerar och hur dem lurar oss spelare.
Vi har lärt oss att säga ifrån samt blivit bra mycket mer kritiska.
Det är utgivaren / utvecklaren som har sig själv att skylla. Falsk marknadsföring, tomma löften, trasiga spel, dag ett patchar, stressade produkter.
Jag som konsument har rätt att vara kritisk och ifrågasätta trasiga produkter som JAG betalat för.
"High life on low budget"
Jag hade personligen föredragit 200 timmar. Tar man en liten bit av kakan och gillar den, så vill man ha mer. Finns det över så tar man mer. Men givetvis så spelar man väl 10 timmar av ett bra spel än 200 timmar av ett dåligt spel.
Eller varför inte 200 timmar av ett bra spel?
Idag handlar spelvärlden mest om att hitta så många fel som möjligt i produkterna innan de ens har släppts. Frame rate, upplösning, speltid, dlc-mängd, systemkrav etc.
Eller så kanske det är spelutvecklingen idag som handlar mer och mer om att stressa fram spel och erbjuda massa extra grejer för pre-order för att sälja massa kopior innan spelet ens är färdigt och sen fixa massa patcher och DLC för att komplettera spelet med saker som borde varit med från början när folk börjar gnälla.
Om stora massan köper spelen innan de är klara och fortsätter göra det även fast spelen gång på gång har problem så skiter väl utgivarna i det? De får pengarna ändå och kan dra ner konstnaden av utvecklingen. Win/win för dem.
Precis, vi har lärt oss hur spelindustrin fungerar och hur dem lurar oss spelare.
Vi har lärt oss att säga ifrån samt blivit bra mycket mer kritiska.
Det är utgivaren / utvecklaren som har sig själv att skylla. Falsk marknadsföring, tomma löften, trasiga spel, dag ett patchar, stressade produkter.
Jag som konsument har rätt att vara kritisk och ifrågasätta trasiga produkter som JAG betalat för.
Helt rätt men man har inte rätt att kräva något av produkter man INTE har betalat något för. Kritik är en annan femma men innan man själv har sett vad det handlar om är det bara fördomar.
Brothers va väl bara 3 timmar? För mig var det en av de bästa spelen jag spelat. Visst, dom hade kunnat gjort det spelet mycket längre, men de hade då varit tvungna att repetera spelmekanik, vilket kanske hade gjort att jag inte gillat det lika mycket. Man känner dock att man vill ha mer när man väl har klarat spelet, men det är något man får ta när det är så välgjort.
Brothers va väl bara 3 timmar? För mig var det en av de bästa spelen jag spelat. Visst, dom hade kunnat gjort det spelet mycket längre, men de hade då varit tvungna att repetera spelmekanik, vilket kanske hade gjort att jag inte gillat det lika mycket. Man känner dock att man vill ha mer när man väl har klarat spelet, men det är något man får ta när det är så välgjort.
Kan inte minnas att jag betalade 600 kronor för Brothers, men kan ha fel så här i efterhand.
8-10 timmar är betydligt mer för pengarna. Förutsatt nu att det handlar i största del om gameplay. Så det inte är 5-7 timmar filmklipp och 3 timmar QTE.
Ska erkännas att jag tappat suget något pågrund av allt skitsnack om spelet. Hoppas att det bara är just det,skitsnack.
Ska bli otroligt spännande läsa recensionerna.
Förut tyckte jag att 8 timmar var för lite, men det har börjat kännas mer och mer passande för mig som har heltidsjobb och andra aktiviteter på kvällarna.
Är spelet bra kan jag tycka att 8-10 timmar är tillräckligt. Känns 600 för saftigt kan man bara vänta 1-2 månader för att priset ska dala.
Förstår inte problemet längre, men antar det beror på min dyrbara fritid. Lär kännas annorlunda för någon som går i skolan och har massa tid över.