En halvtimme med Valves VR-hjälm

Robot
En halvtimme med Valves VR-hjälm

Tested intervjuar teknikerna på Valve och testar deras redan hyllade virtual reality-lösning.


Medlem
En halvtimme med Valves VR-hjälm

Framtiden är här. Tänk alla som längtat sedan 80 talet!

Medlem

Jag kissar på mig av upphetsande!

Medlem

Ingenjören verkar stamma lite, ungefär som mig fast han talar bättre. OT: har bestämt mig att köpa det när det kommer ut!

Medlem

Sålt min oculus, väntar med spänning på detta...
Once you go VR...

Medlem

Hm, releasen ligger ju väldigt nära trettioårsdagen... Ska nog slänga ut lite hints till släkt och vänner ^^

Medlem

Funderar på hur allvarligt det är att det finns två stora tillverkare av VR för PC med tanke på att stödet för VR-enheten måste finnas i spelen..

"Oculus VR exlusive" osv..

Medlem
Skrivet av Electrix:

Funderar på hur allvarligt det är att det finns två stora tillverkare av VR för PC med tanke på att stödet för VR-enheten måste finnas i spelen..

"Oculus VR exlusive" osv..

Beror helt på om Valve/Oculus kommer försöka köpa till sig exclusive annars bör det inte vara någon större svårighet.

Medlem

Min oro är hur slutprodukten kommer bli. I nuläget(utveckling/pr) har dom säkert en bra modell, men för produktion ska man spara pengar där man kan för att hålla nere produktionskostnad så man i slutändan får så många kunder som möjligt. Misstänker att dom kommer göra en kompromisslösning i slutändan, alt fler varianter, olika upplösningar, uppdateringsfrekvenser - lite som du har ett spektra av grafikkort idag.

För min del kommer jag avvakta och se vart det bär av angående stöd i spel, rena VR titlar kommer säkerligen stödja fler format då en sån titel redan är riktigt nischad och vissa likheter säkert finns.

Spännande tider dock, kan nästan känna hur hyllorna börjar fyllas med färdiga VR produkter!

1
Skriv svar