Cities: Skylines

Robot
Cities: Skylines

FZ:s grand old simulator man testar en stadsbyggare som slår nestorn i genren på de knubbiga korvfingrarna.


Medlem
Cities: Skylines

Känns som det här bör införskaffas
Stadsbyggande jag spelade sist var nog simcity 3000


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Min dator valde den sämsta tidpunkten att paja. Kommer behöva vänta flera veckor innan jag får sätta tänderna i detta

Medlem

Sweet


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Ballt! kanske ska köpa detta , billigt också! eller bra pris kanske man ska säga snarare än typ 500-600 för ett buggit spel vid release, bra jobbat att det inte är buggfest som allt annat som kommer till PC

Medlem

Känner igen mig i beskrivningen "bara lite till". Jag skulle bara starta en stad och testa och vips så hade det gått 4 timmar haha. Fantastiskt kul! Underbart modstöd och att kunna importera height maps för att få terräng från verkligheten är också riktigt roligt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det här ska provas, jag spelar fortfarande SimCity på SNES!

Medlem

Gnnn, 5 timmar till helg, sen kommer jag knarra vidare på Ankh-Morpork. (R.I.P. Terry Pratchett :'( )


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Köpte det igår kväll, det är så fantastiskt roligt! Tidigare var min go to-stadsbyggare Tropico 4, men Cities: Skylines är så mycket bättre på alla sätt. Det känns skönt att slippa hålla på med onödigt micro management och istället få satsa på att utveckla staden som helhet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Finns det någon Co-op eller är det bara SP?

Medlem

Spelet har potentialen att kunna bli ersättaren till Sim City 5, som aldrig kom... tyvärr är det en himla massa småsaker man irriterar sig på för tillfället. Men så länge utvecklarna vill, kan man ju patcha spelet och ordna det.

MEG
Medlem

Oj , full pott. Kul att det äntligen kommer ett bra "SimCity"


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Finns det nåt sätt man kan spela tillsammans med vänner, isåfall hur fungerar detta?

Medlem

Underbart spel. Vi har äntligen fått ett gediget stadsbyggarspel igen!

Medlem
Skrivet av Hunkala:

Finns det någon Co-op eller är det bara SP?

Skrivet av Salsius:

Finns det nåt sätt man kan spela tillsammans med vänner, isåfall hur fungerar detta?

Ren och skär single player. What a time to be alive!

Medlem

Nja, det finns bra många fler minus.

- Invånarantalet stämmer inte alls med antalet faciliteter som behövs för att invånarna skall vara nöjda. En stad med 50 000 invånare skall inte behöva fem gymnasieskolor, tio för- och mellanstadieskolor, 15 krematorier eller ett 30-tal parker.

- Storleken på saker och ting är dåligt optimerad. Min stad med 50 000 invånare har höghus efter höghus med lägenheter och borde snarare ha ett invånarantal på 150 000, med tanke på hur staden ser ut.

- Brandstationer verkar ha väldigt liten inverkan på om industrier brinner ner eller inte, oavsett trafikflöde.

- Avsaknaden av katastrofer gör spelet mer till en sandboxleklåda än ett riktigt spel.

- Egentligen är allt du behöver göra att stoppa in parker och lekplatser i varje kvarter du bygger, så kommer din stad att växa och pengarna att flöda in.

Förhoppningsvis fixas dessa små irritationsmoment med moddar. Men varför fanns inte katastrofer med som tillval åtminstone? Jag vill ha översvämningar, stormar, bränder, jordbävningar!

eld
Medlem
Skrivet av LVX156:

Nja, det finns bra många fler minus.

- Invånarantalet stämmer inte alls med antalet faciliteter som behövs för att invånarna skall vara nöjda. En stad med 50 000 invånare skall inte behöva fem gymnasieskolor, tio för- och mellanstadieskolor, 15 krematorier eller ett 30-tal parker.

- Storleken på saker och ting är dåligt optimerad. Min stad med 50 000 invånare har höghus efter höghus med lägenheter och borde snarare ha ett invånarantal på 150 000, med tanke på hur staden ser ut.

- Brandstationer verkar ha väldigt liten inverkan på om industrier brinner ner eller inte, oavsett trafikflöde.

- Avsaknaden av katastrofer gör spelet mer till en sandboxleklåda än ett riktigt spel.

- Egentligen är allt du behöver göra att stoppa in parker och lekplatser i varje kvarter du bygger, så kommer din stad att växa och pengarna att flöda in.

Förhoppningsvis fixas dessa små irritationsmoment med moddar. Men varför fanns inte katastrofer med som tillval åtminstone? Jag vill ha översvämningar, stormar, bränder, jordbävningar!

Jag tror det hela är en uppoffring för gameplay, så att det inte skulle behövas ett gigantiskt residential-område bara för ett enda stort företag i ett industriområde, notera att många av industrierna huserar en liten mängd människor.

mycket är symboliskt men det är okej så länga allt klickar rätt.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av LVX156:

Nja, det finns bra många fler minus.

- Invånarantalet stämmer inte alls med antalet faciliteter som behövs för att invånarna skall vara nöjda. En stad med 50 000 invånare skall inte behöva fem gymnasieskolor, tio för- och mellanstadieskolor, 15 krematorier eller ett 30-tal parker.

- Storleken på saker och ting är dåligt optimerad. Min stad med 50 000 invånare har höghus efter höghus med lägenheter och borde snarare ha ett invånarantal på 150 000, med tanke på hur staden ser ut.

- Brandstationer verkar ha väldigt liten inverkan på om industrier brinner ner eller inte, oavsett trafikflöde.

- Avsaknaden av katastrofer gör spelet mer till en sandboxleklåda än ett riktigt spel.

- Egentligen är allt du behöver göra att stoppa in parker och lekplatser i varje kvarter du bygger, så kommer din stad att växa och pengarna att flöda in.

Förhoppningsvis fixas dessa små irritationsmoment med moddar. Men varför fanns inte katastrofer med som tillval åtminstone? Jag vill ha översvämningar, stormar, bränder, jordbävningar!

Jag tror det hela är en uppoffring för gameplay, så att det inte skulle behövas ett gigantiskt residential-område bara för ett enda stort företag i ett industriområde, notera att många av industrierna huserar en liten mängd människor.

mycket är symboliskt men det är okej så länga allt klickar rätt.

Jo, men det känns ganska löjligt när man gått på gymnasiet på en ort med 30 000 invånare och en (1) gymnasieskola. Det blir bara en massa byggnader som tar upp plats för sakens skull.

En annan sak jag efterlyser är flerspåriga järnvägar, så man kan lägga fyra spår på en gång.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av eld:
Skrivet av LVX156:

Nja, det finns bra många fler minus.

- Invånarantalet stämmer inte alls med antalet faciliteter som behövs för att invånarna skall vara nöjda. En stad med 50 000 invånare skall inte behöva fem gymnasieskolor, tio för- och mellanstadieskolor, 15 krematorier eller ett 30-tal parker.

- Storleken på saker och ting är dåligt optimerad. Min stad med 50 000 invånare har höghus efter höghus med lägenheter och borde snarare ha ett invånarantal på 150 000, med tanke på hur staden ser ut.

- Brandstationer verkar ha väldigt liten inverkan på om industrier brinner ner eller inte, oavsett trafikflöde.

- Avsaknaden av katastrofer gör spelet mer till en sandboxleklåda än ett riktigt spel.

- Egentligen är allt du behöver göra att stoppa in parker och lekplatser i varje kvarter du bygger, så kommer din stad att växa och pengarna att flöda in.

Förhoppningsvis fixas dessa små irritationsmoment med moddar. Men varför fanns inte katastrofer med som tillval åtminstone? Jag vill ha översvämningar, stormar, bränder, jordbävningar!

Jag tror det hela är en uppoffring för gameplay, så att det inte skulle behövas ett gigantiskt residential-område bara för ett enda stort företag i ett industriområde, notera att många av industrierna huserar en liten mängd människor.

mycket är symboliskt men det är okej så länga allt klickar rätt.

Jo, men det känns ganska löjligt när man gått på gymnasiet på en ort med 30 000 invånare och en (1) gymnasieskola. Det blir bara en massa byggnader som tar upp plats för sakens skull.

En annan sak jag efterlyser är flerspåriga järnvägar, så man kan lägga fyra spår på en gång.

Själv är jag uppvuxen i en stad med ca 23000 invånare och 3 gymnasieskolor så det kan nog variera en del.

Medlem

Sjukt bra spel, värt sitt betyg trots de små brister det har, kommer säkert fixas eller moddas!

Bästa modden jag har hittat hittills är en mod som automatiskt tar bort hus som blir övergivna eller brinner ner, jäkligt skönt i längden!

Dock för de som bryr sig om sånt så stänger det av steam achievements för städerna man använder det i ifall nån vill testa.

Medlem

Min Let's play från spelet:


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Spelet har definitivt potential att bli det absolut bästa statsbyggar spelet någonsin.

Medlem

Kanske inte perfekt optimerat som tidigare påpekat! Men de är lätt värt att köpa spelet! Grymt roligt! Gillar du Sim city, köp detta!

Bra recension för övrigt!

Medlem

Nu kan ju jag ta reda på informationen på annat håll utan problem, men tycker recensionen saknar innehåll som beskriver spelet mer än att det är större än konkurrenten, går att zooma, snyggt UI och är beroendeframkallande.

Som tur vad vet jag ju redan att spelet är Simcity 2000 tack vare MaxC.

Medlem

Helt såld på detta. Kollade streams i en vecka innan release, tog ledigt halvdag efter release så jag kunde gejma. 18 timmar redan med ett heltidsjobb. Awesome spel!

Medlem
Skrivet av warh0g:

Känner igen mig i beskrivningen "bara lite till". Jag skulle bara starta en stad och testa och vips så hade det gått 4 timmar haha. Fantastiskt kul! Underbart modstöd och att kunna importera height maps för att få terräng från verkligheten är också riktigt roligt

Fatta hur nära det var att den här recensionen inte blev skriven alls - jag var ju upptagen med att spela :).

Medlem
Skrivet av LVX156:

Nja, det finns bra många fler minus.

- Invånarantalet stämmer inte alls med antalet faciliteter som behövs för att invånarna skall vara nöjda. En stad med 50 000 invånare skall inte behöva fem gymnasieskolor, tio för- och mellanstadieskolor, 15 krematorier eller ett 30-tal parker.

- Storleken på saker och ting är dåligt optimerad. Min stad med 50 000 invånare har höghus efter höghus med lägenheter och borde snarare ha ett invånarantal på 150 000, med tanke på hur staden ser ut.

- Brandstationer verkar ha väldigt liten inverkan på om industrier brinner ner eller inte, oavsett trafikflöde.

- Avsaknaden av katastrofer gör spelet mer till en sandboxleklåda än ett riktigt spel.

- Egentligen är allt du behöver göra att stoppa in parker och lekplatser i varje kvarter du bygger, så kommer din stad att växa och pengarna att flöda in.

Förhoppningsvis fixas dessa små irritationsmoment med moddar. Men varför fanns inte katastrofer med som tillval åtminstone? Jag vill ha översvämningar, stormar, bränder, jordbävningar!

Bra poänger alltihop, men inget jag stört mig på, eller ens märkt medan jag spelat. Och som sagt, utvecklarna har lovat att de är långtifrån klara, tunnlar och annat kommer inom kort. Så jag hoppas att vi får katastrofer och lite trafik-fixar också :).

heeej jag vill bara påpeka en sak om minuset! vad jag fattat och testat har dom löst trafik porblemet med nya patchen...jag kräver en test och ev överväga ta bort det där minuset


signatur

New life, New hope

Medlem

Bild nummer två i recensionen är f ö mitt första försök att frihandsbygga en motorvägsavfart/-påfart. Funkar, men ser för jävlig ut :).

12
Skriv svar