Ny läcker trailer från Eve: Valkyrie

Robot
Ny läcker trailer från Eve: Valkyrie

Star Wars kan slänga sig i väggen - den senaste trailern lämnar oss med gåshud.

#elite-dangerous, #star-citizen, #eve-online, #eve-valkyrie


Medlem
Ny läcker trailer från Eve: Valkyrie

PS4 + Mopheus plz

Medlem
Skrivet av robbis:

PS4 + Mopheus plz

ps4 orkar inte driva bra VR upplevelse...
Kanske om de drar ner all grafik till ultra-low...

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av robbis:

PS4 + Mopheus plz

ps4 orkar inte driva bra VR upplevelse...
Kanske om de drar ner all grafik till ultra-low...

Personlig uppfattning eller är det ett officiellt uttalande som går att läsa någonstans?

Medlem
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av robbis:

PS4 + Mopheus plz

ps4 orkar inte driva bra VR upplevelse...
Kanske om de drar ner all grafik till ultra-low...

Personlig uppfattning eller är det ett officiellt uttalande som går att läsa någonstans?

Common sense byggd på hårdvara som krävs och vad ps4 har, det är begränsad, varför tror du att snygga spel skalas ner för konsoler ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av robbis:

PS4 + Mopheus plz

ps4 orkar inte driva bra VR upplevelse...
Kanske om de drar ner all grafik till ultra-low...

Personlig uppfattning eller är det ett officiellt uttalande som går att läsa någonstans?

enkel matte
PS4 spel = 30fps i 1080p eller mindre
För en bra och okej VR Upplevelse ska maskinen kunna driva 60+fps i 4k upplösning

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av robbis:

PS4 + Mopheus plz

ps4 orkar inte driva bra VR upplevelse...
Kanske om de drar ner all grafik till ultra-low...

Personlig uppfattning eller är det ett officiellt uttalande som går att läsa någonstans?

enkel matte
PS4 spel = 30fps i 1080p eller mindre
För en bra och okej VR Upplevelse ska maskinen kunna driva 60+fps i 4k upplösning

Så nu behöver man 4k för att få en OK upplevelse?! Ska man ha 8k för en bra då eller? Trams. I den takten så kommer det aldrig hinna släppas en bra VR produkt innan en ny upplösning blir populär.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Så sugen jag blev på att damma av mitt EVE-konto nu
Det var något år sedan sist nu.

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av robbis:

PS4 + Mopheus plz

ps4 orkar inte driva bra VR upplevelse...
Kanske om de drar ner all grafik till ultra-low...

Personlig uppfattning eller är det ett officiellt uttalande som går att läsa någonstans?

enkel matte
PS4 spel = 30fps i 1080p eller mindre
För en bra och okej VR Upplevelse ska maskinen kunna driva 60+fps i 4k upplösning

Personlig uppfattning alltså

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av robbis:

PS4 + Mopheus plz

ps4 orkar inte driva bra VR upplevelse...
Kanske om de drar ner all grafik till ultra-low...

Ser ut att funka rätt bra?
https://www.youtube.com/watch?v=z44mKwHav3w

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av robbis:

PS4 + Mopheus plz

ps4 orkar inte driva bra VR upplevelse...
Kanske om de drar ner all grafik till ultra-low...

Orkar inte svara på ditt expert uttalande. retard kommentar.

Medlem

KOMMMMMMIIIIGGGEEEEENNNNOOOOCCULUUUUUSSSSSS!!!!!!!!

Medlem

Finns en anledning varför Valve och HTC satsar på 90 fps och visst 1080p fungerar men man ser tydligt pixlarna. Personligen kommer jag inte köpa vr som inte klarar minst 1440p med 60 fps. Men troligen kommer jag vänta till 4k och 90 fps.

Medlem

Å jag kommer vänta tills de kommer VR med 3D...

om dom fimpar flygdelen i eve online ,och klistrar in det här istället så blir det ett perfekt spel

Alltså hahahaha jag nördar fan uuuuuuuuuuuurrrrr här HJÄLP!!!

SERIÖST kan dom släppa VR någon gång.
Jag köper det första som kommer ut rakt av no doubt about it !!

Ang videon: Tror jag spelade om sekvensen när Titanen hoppade in 5x gånger.

Denna video btw beskriver hur jag förmodligen kommer känna mig efter en helg i VR och detta spel hahahaha.

Kommer säkert sitta på en bar sliten och snacka om när jag flög kors och tvärs mellan missil o laser frigater och med min wingmans sista skrik ekande i örat samtidigt som hanns skepp exploderar framför mig och slänger hanns livlösa kropp mot fönstret så flög jag själv in och släppte loss mina missiler. I was there... i swear i was there...

Inaktiv

Herrejävlar! Första gången jag skulle se en anledning att skaffa VR, fy fan vad coolt!

Medlem

Tankebana:
Wow awesome, äntligen ett rymdspel utan massa openworld osv, Freespace 2 fast i EVE miljö, fantastiskt.
VR exclusivt? Aja för det här kan jag köpa VR.

Multiplayer shooter? Min fina dröm...

Medlem

Jag skulle nog bara lyckas krocka med alla andra skepp.

Medlem
Skrivet av Propy:

Så nu behöver man 4k för att få en OK upplevelse?! Ska man ha 8k för en bra då eller? Trams. I den takten så kommer det aldrig hinna släppas en bra VR produkt innan en ny upplösning blir populär.

Du sitter ju knappast med skärmen upptryckt mot näthinnan när du spelar normalt, så det säger väl sig självt att VR kräver högre upplösning.
Men även om du bara vill lira med 1080p (som gäller i de senaste prototyperna), så blir det ju ändå 2x1080p (en skärm per öga du vet), varpå en burk som bara klarade 30FPS med enkel 1080p skulle gå på knäna.
Go figure...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Riktigt härlig känsla!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag fick bånge

Medlem

TIME DILATION incoming!
Med tanke på hur värdelöst OR var när jag testade det, så ser jag fram emot Morpheus. Ska jag köra VR vill jag sitta bekvämt, inte i en j-a kontorsstol framför ett tangentbord som jag inte kan se.
Tror det här kan bli en riktig hit, de har modellerna i fantastisk detaljnivå från EVEo, massvis med "lore"...
....men GUUUD vad jag fortfarande är ledsen över att de drog pluggen ur Vampires MMO:t de jobbade på.

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:

Alltså hahahaha jag nördar fan uuuuuuuuuuuurrrrr här HJÄLP!!!

SERIÖST kan dom släppa VR någon gång.
Jag köper det första som kommer ut rakt av no doubt about it !!

Ang videon: Tror jag spelade om sekvensen när Titanen hoppade in 5x gånger.

Denna video btw beskriver hur jag förmodligen kommer känna mig efter en helg i VR och detta spel hahahaha.

Kommer säkert sitta på en bar sliten och snacka om när jag flög kors och tvärs mellan missil o laser frigater och med min wingmans sista skrik ekande i örat samtidigt som hanns skepp exploderar framför mig och slänger hanns livlösa kropp mot fönstret så flög jag själv in och släppte loss mina missiler. I was there... i swear i was there...

https://www.youtube.com/embed/OSxSyv4LC1c

Du och jag! Faan vilken känsla!

Medlem

Yang_Unchained: Yes! Kan inte hålla med mer!!

Det är skönt att veta att om ens verkliga liv ballar ur så har man en out: Stuga i skogen (med fet lina), Eve och VR. Allt som behövs

Medlem
Skrivet av delli:

Å jag kommer vänta tills de kommer VR med 3D...

Vad menar du nu?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skalan på de större skeppen är för liten. De bör förstora dem flera skalor upp.

Medlem

Ser ut som en EVE trailer blir verklighet... typ...

https://www.youtube.com/watch?v=yFTUazuGdTw

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Propy:

Så nu behöver man 4k för att få en OK upplevelse?! Ska man ha 8k för en bra då eller? Trams. I den takten så kommer det aldrig hinna släppas en bra VR produkt innan en ny upplösning blir populär.

Du sitter ju knappast med skärmen upptryckt mot näthinnan när du spelar normalt, så det säger väl sig självt att VR kräver högre upplösning.
Men även om du bara vill lira med 1080p (som gäller i de senaste prototyperna), så blir det ju ändå 2x1080p (en skärm per öga du vet), varpå en burk som bara klarade 30FPS med enkel 1080p skulle gå på knäna.
Go figure...

Visst är det bättre med högre upplösning men jämförelsen du gör mellan en vanlig skärm och en mobilskärm är ganska dålig. Pixeltätheten är oerhört mycket högre i mobilskärmar än i en vanlig datorskärm så även om den är placerad närmare ögat så är det ju inte som att du tittar på en datorskärm på samma avstånd.
Du kommer alltid att se pixlar på en skärm utan bra antialiasing eller en helt orimligt hög upplösning men vad jag förstår är 'pixlighet' inte alls problemet för de som utvecklar VR, utan den högre upplösningen är önskvärd för att kunna återge små detaljer tydligare.

Medlem

jaha twitch shooting in space,, blir mus å tbord det där, no way någon har chans att köra joystick där inte, men ja man får väl hålla sig till Elite Dangerous om man vill ha spaken i näven ^^,,

PS. Ja jag tar inte med Star citizen än så länge med joystick för det är fortfarande fördelaktigt att köra mus å tbord där också tills dom ändrar så flygen inte är turret mode och kan svänga runt på en 5 öring.

12
Skriv svar