Tales from the Borderlands: Atlas Mugged

Robot
Tales from the Borderlands: Atlas Mugged

Telltale visar att deras Borderlands-succé inte var någon one-hit wonder.


Medlem
Tales from the Borderlands: Atlas Mugged

Att nämna motorn som negativ varje gång är väl meningslöst? De kan ju inte gärna byta mitt i säsongen.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Att nämna motorn som negativ varje gång är väl meningslöst? De kan ju inte gärna byta mitt i säsongen.

Ja det börjar bli lite löjligt faktiskt.

Medlem

Bah, repetition är all kunskaps moder. Och att påpeka att motorn är sämst varje episod är fullt logiskt då de - som ni säger - knappast byter motor mid-season och därmed gång på gång släpper fantastiska episoder som befläckas av denna dåliga motor.

För varje episod som dras i solken på grund av deras urgamla motor så kvarstår faktum att poängavdrag kom därifrån. Så varje gång en recension utförs och betyget lider av det skall det påpekas.

"Men vilket tjat det blir om motorn!" - Yep, tänka sig att varje. enskild. episod. framstår som lite, lite ollad tack vare motorn av alla saker. Snacka om att Telltale ber om outtröttliga påminnelser.

Allting som väger in på bedömningen skall nämnas för att en röd tråd ska bli till mellan betyg och recension. Så länge motorn gör det så kommer och skall den nämnas.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Bah, repetition är all kunskaps moder. Och att påpeka att motorn är sämst varje episod är fullt logiskt då de - som ni säger - knappast byter motor mid-season och därmed gång på gång släpper fantastiska episoder som befläckas av denna dåliga motor.

För varje episod som dras i solken på grund av deras urgamla motor så kvarstår faktum att poängavdrag kom därifrån. Så varje gång en recension utförs och betyget lider av det skall det påpekas.

"Men vilket tjat det blir om motorn!" - Yep, tänka sig att varje. enskild. episod. framstår som lite, lite ollad tack vare motorn av alla saker. Snacka om att Telltale ber om outtröttliga påminnelser.

Allting som väger in på bedömningen skall nämnas för att en röd tråd ska bli till mellan betyg och recension. Så länge motorn gör det så kommer och skall den nämnas.

Den "dåliga motorn" som det ständigt klagas på märker jag knappt av, då allt annat i spelet är toppklass inom sin genre.

Jag håller dock med att de borde få ut episoderna snabbare alternativt göra så att alla avsnitt släpps på en och samma gång.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dominus:
Skrivet av KatOne:

Bah, repetition är all kunskaps moder. Och att påpeka att motorn är sämst varje episod är fullt logiskt då de - som ni säger - knappast byter motor mid-season och därmed gång på gång släpper fantastiska episoder som befläckas av denna dåliga motor.

För varje episod som dras i solken på grund av deras urgamla motor så kvarstår faktum att poängavdrag kom därifrån. Så varje gång en recension utförs och betyget lider av det skall det påpekas.

"Men vilket tjat det blir om motorn!" - Yep, tänka sig att varje. enskild. episod. framstår som lite, lite ollad tack vare motorn av alla saker. Snacka om att Telltale ber om outtröttliga påminnelser.

Allting som väger in på bedömningen skall nämnas för att en röd tråd ska bli till mellan betyg och recension. Så länge motorn gör det så kommer och skall den nämnas.

Den "dåliga motorn" som det ständigt klagas på märker jag knappt av, då allt annat i spelet är toppklass inom sin genre.

Jag håller dock med att de borde få ut episoderna snabbare alternativt göra så att alla avsnitt släpps på en och samma gång.

Absolut. Allt annat är verkligen grymt bra, och det är knappast så att jag tjatar käften ur led pga motorn. Förra gången nämnde jag den inte ens och nu ägnade jag ett par meningar åt Telltale Tool. Det är trots allt 2015 och vi ska kunna ha större förväntningar på Telltale-flärden. Särskilt som berättelserna håller sådan toppklass.

Men klart som korvspad är det berättandet som är viktigast. Och lika klart är att grafiken inte drar ner betyget. Men värt att nämna är det, resonerar jag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Scooters into var lite kul, eftersom det smått drev med hur karaktärer i Borderlands brukar presenteras. Och oj så tramsigt det var när Jack retade Rhys med handen, men ack vad jag garvade Denna episod var ännu bättre än den första

Medlem

Fast att jag kan hålla med om att motorn behöver uppgraderas, i nästan varje av deras spel råkar jag ut för buggar inte speciellt många eller spelförstörande,(ljud glitchar, ctd, grafik glitchar) men tillräckligt för att det ska behöva nämnas åtminstone.Men Kanske är spelen och inte motorn alls vad vet jag.

Medlem

Så skönt att de kan skruva till det extra när det berättas ur två synvinklar. Bro scenen är en av de skönaste ever i spelvärlden. Bro for bro's?

Medlem
Medlem

när ska Tell tale göra en serie i sagan om ringen universeumet då? Eller Star wars?

Medlem

Om vi ska tala i termer av interaktiva spel/filmer så är telltalegames det okrönta bolaget som gör det bäst om jag får säga det själv.

De har något visst över sina spel som jag inte finner någon annanstans vad kommer till lite mer interaktivt spelande.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

"Atlas Mugged" hehe.


signatur
Inaktiv

Telltale arkiv x vore najs, arkiv x serien ska ju startas upp igen med orginal Fox Mulder och Scully i nya sasonger.

Medlem

Älskar spelet! Trist att vänta på nästa del bara.

1
Skriv svar