Slutet är här! Se det i lanseringstrailern för State of Decay

Robot
Slutet är här! Se det i lanseringstrailern för State of Decay
Inaktiv
Slutet är här! Se det i lanseringstrailern för State of Decay

Zombies som går i "tusen delar" och blodet sprutar så fort man kör på dem med en bil, samt zombies med lysande ögon.

Hur tänkte de egentligen? Jag antar att State of Decay är ungefär som Left 4 Dead, med en blandning av H1Z1, eller har jag helt fel?

Är State of Decay ett arkadspel som utvecklarna skapade bara för rolighetens skull? Ja, men dåså No problems! Jag tycker dock det ser typ ut som ett simulatorspel. Därav min reaktion.

Medlem

State of Decay visade stor potential när jag spelade det på xbox360. Ett riktigt prisvärt spel då det kostar 249:-

Det som var häftigt var känslan att bygga upp sin egen stronghold och kunna bygga ett litet community med folk som man räddar runtom i den öppna världen.

7/10 i betyg

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av nhagyavi:

Zombies som går i "tusen delar" och blodet sprutar så fort man kör på dem med en bil, samt zombies med lysande ögon.

Hur tänkte de egentligen? Jag antar att State of Decay är ungefär som Left 4 Dead, med en blandning av H1Z1, eller har jag helt fel?

Är State of Decay ett arkadspel som utvecklarna skapade bara för rolighetens skull? Ja, men dåså No problems! Jag tycker dock det ser typ ut som ett simulatorspel. Därav min reaktion.

Det är inte likt något av spelen, utöver det uppenbara (zombies!).

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Zombies som går i "tusen delar" och blodet sprutar så fort man kör på dem med en bil, samt zombies med lysande ögon.

Hur tänkte de egentligen? Jag antar att State of Decay är ungefär som Left 4 Dead, med en blandning av H1Z1, eller har jag helt fel?

Är State of Decay ett arkadspel som utvecklarna skapade bara för rolighetens skull? Ja, men dåså No problems! Jag tycker dock det ser typ ut som ett simulatorspel. Därav min reaktion.

Om du någonsin har spelat ett zombieapokalyps-spel i din webbläsare (där man måste ta hand om sin bas, uppgradera byggnader, micromanage-a överlevande osv) så kommer du känna igen SoD. Det går ut på samma sak men i en öppen 3D värld med realtime strider, mer interaktion med din bas och NPCs osv. Stridssystemet bygger mest på lätta combos med några specialattacker och attacker som är låsta till perks. Det är inte speciellt djupt med det är robust. Bilarna är OP, ja, och det är meningen. Om man spelar breakdown och kommer upp i de högre nivåerna blir bilarna både färre och sämre. De är en lyxresurs helt enkelt.

Det blir gradvist svårare och till slut känns det verkligen som du är i en hopplös situation, men i början kan det visst kännas lite arkadigt.

Inaktiv
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av nhagyavi:

Zombies som går i "tusen delar" och blodet sprutar så fort man kör på dem med en bil, samt zombies med lysande ögon.

Hur tänkte de egentligen? Jag antar att State of Decay är ungefär som Left 4 Dead, med en blandning av H1Z1, eller har jag helt fel?

Är State of Decay ett arkadspel som utvecklarna skapade bara för rolighetens skull? Ja, men dåså No problems! Jag tycker dock det ser typ ut som ett simulatorspel. Därav min reaktion.

Om du någonsin har spelat ett zombieapokalyps-spel i din webbläsare (där man måste ta hand om sin bas, uppgradera byggnader, micromanage-a överlevande osv) så kommer du känna igen SoD. Det går ut på samma sak men i en öppen 3D värld med realtime strider, mer interaktion med din bas och NPCs osv. Stridssystemet bygger mest på lätta combos med några specialattacker och attacker som är låsta till perks. Det är inte speciellt djupt med det är robust. Bilarna är OP, ja, och det är meningen. Om man spelar breakdown och kommer upp i de högre nivåerna blir bilarna både färre och sämre. De är en lyxresurs helt enkelt.

Det blir gradvist svårare och till slut känns det verkligen som du är i en hopplös situation, men i början kan det visst kännas lite arkadigt.

Kort sagt ett arkadspel Då förstår jag varför de överdrev med vissa saker

Medlem
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av nhagyavi:

Zombies som går i "tusen delar" och blodet sprutar så fort man kör på dem med en bil, samt zombies med lysande ögon.

Hur tänkte de egentligen? Jag antar att State of Decay är ungefär som Left 4 Dead, med en blandning av H1Z1, eller har jag helt fel?

Är State of Decay ett arkadspel som utvecklarna skapade bara för rolighetens skull? Ja, men dåså No problems! Jag tycker dock det ser typ ut som ett simulatorspel. Därav min reaktion.

Om du någonsin har spelat ett zombieapokalyps-spel i din webbläsare (där man måste ta hand om sin bas, uppgradera byggnader, micromanage-a överlevande osv) så kommer du känna igen SoD. Det går ut på samma sak men i en öppen 3D värld med realtime strider, mer interaktion med din bas och NPCs osv. Stridssystemet bygger mest på lätta combos med några specialattacker och attacker som är låsta till perks. Det är inte speciellt djupt med det är robust. Bilarna är OP, ja, och det är meningen. Om man spelar breakdown och kommer upp i de högre nivåerna blir bilarna både färre och sämre. De är en lyxresurs helt enkelt.

Det blir gradvist svårare och till slut känns det verkligen som du är i en hopplös situation, men i början kan det visst kännas lite arkadigt.

Du glömde nämna att resurser och dylikt används upp även när du inte spelar spelet, så du kan komma tillbaka efter att inte ha spelat på en vecka och upptäcka att mkt utav det hela gått åt helvete.

Rätt drygt när ens gruppmedlemmar blir deprimerade pga infestationer och stora horder i närheten, samt när en utav gruppmedlemmarna dör så är det permanent.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av nhagyavi:

Kort sagt ett arkadspel Då förstår jag varför de överdrev med vissa saker

Ah näe, det är långt ifrån ett arkadspel. Du får nog antingen slå upp definitionen av ett arkadspel eller läsa på lite mer om State of Decay.

Medlem

Spelet kunde ha blivit så mycket bättre om alla karaktärer haft mer djup och inlevelse. De är rätt tråkiga som partymedlemmar tex och spelet skulle behöva bli mer "rpg". Jag bryr mig inte så värst mycket om en partymedlem dör då det finns andra att ersättas med dessutom.

Medlem
Skrivet av Cradle:

Spelet kunde ha blivit så mycket bättre om alla karaktärer haft mer djup och inlevelse. De är rätt tråkiga som partymedlemmar tex och spelet skulle behöva bli mer "rpg". Jag bryr mig inte så värst mycket om en partymedlem dör då det finns andra att ersättas med dessutom.

Ersättas ja, men statsen för de nya partymedlemmarna kan ju vara bra mkt sämre också, spelar man dessutom breakdown så måste man verkligen se upp med medlemmarna.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av nhagyavi:

Zombies som går i "tusen delar" och blodet sprutar så fort man kör på dem med en bil, samt zombies med lysande ögon.

Hur tänkte de egentligen? Jag antar att State of Decay är ungefär som Left 4 Dead, med en blandning av H1Z1, eller har jag helt fel?

Är State of Decay ett arkadspel som utvecklarna skapade bara för rolighetens skull? Ja, men dåså No problems! Jag tycker dock det ser typ ut som ett simulatorspel. Därav min reaktion.

Om du någonsin har spelat ett zombieapokalyps-spel i din webbläsare (där man måste ta hand om sin bas, uppgradera byggnader, micromanage-a överlevande osv) så kommer du känna igen SoD. Det går ut på samma sak men i en öppen 3D värld med realtime strider, mer interaktion med din bas och NPCs osv. Stridssystemet bygger mest på lätta combos med några specialattacker och attacker som är låsta till perks. Det är inte speciellt djupt med det är robust. Bilarna är OP, ja, och det är meningen. Om man spelar breakdown och kommer upp i de högre nivåerna blir bilarna både färre och sämre. De är en lyxresurs helt enkelt.

Det blir gradvist svårare och till slut känns det verkligen som du är i en hopplös situation, men i början kan det visst kännas lite arkadigt.

Kort sagt ett arkadspel Då förstår jag varför de överdrev med vissa saker

http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Decay_%28video_game%29 <-- bara att läsa på


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av nhagyavi:

Kort sagt ett arkadspel Då förstår jag varför de överdrev med vissa saker

Ah näe, det är långt ifrån ett arkadspel. Du får nog antingen slå upp definitionen av ett arkadspel eller läsa på lite mer om State of Decay.

Om man ska gå efter den riktiga definitionen av arkadspel, så betyder det ju till exempel spelautomater. Dock kallas även datorspel som inte är realistiska, för arkadspel. Enligt Wikipedia, så är State of Decay (håll i dig nu) ett TPS, POW, CBSS, stealth, ZSHRPG. Med andra ord är det ett zombierollspel, där spelet endast klassas som en simulator, när det kommer till det sociala. Ingenting annat, så jag håller fast vid det jag sa

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av nhagyavi:

Zombies som går i "tusen delar" och blodet sprutar så fort man kör på dem med en bil, samt zombies med lysande ögon.

Hur tänkte de egentligen? Jag antar att State of Decay är ungefär som Left 4 Dead, med en blandning av H1Z1, eller har jag helt fel?

Är State of Decay ett arkadspel som utvecklarna skapade bara för rolighetens skull? Ja, men dåså No problems! Jag tycker dock det ser typ ut som ett simulatorspel. Därav min reaktion.

Om du någonsin har spelat ett zombieapokalyps-spel i din webbläsare (där man måste ta hand om sin bas, uppgradera byggnader, micromanage-a överlevande osv) så kommer du känna igen SoD. Det går ut på samma sak men i en öppen 3D värld med realtime strider, mer interaktion med din bas och NPCs osv. Stridssystemet bygger mest på lätta combos med några specialattacker och attacker som är låsta till perks. Det är inte speciellt djupt med det är robust. Bilarna är OP, ja, och det är meningen. Om man spelar breakdown och kommer upp i de högre nivåerna blir bilarna både färre och sämre. De är en lyxresurs helt enkelt.

Det blir gradvist svårare och till slut känns det verkligen som du är i en hopplös situation, men i början kan det visst kännas lite arkadigt.

Kort sagt ett arkadspel Då förstår jag varför de överdrev med vissa saker

http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Decay_%28video_game%29 &lt;-- bara att läsa på

Already done

Medlem

Okay, just ja fz glömde nog att nämna att den upphottade versionen även kom till PC och att de som köpt den tidigare versionen fick 33% rabatt på den nya både på PC och Xbox One.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Givet köp. hade mycket kul med 360 versionen!

Medlem

Tycker alltid att trailers till State of decay fokuserar så mycket på våld. Alla som har spelat det minns resurssamlandet, smygandet och körandet mycket mera tror jag.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Kort sagt ett arkadspel Då förstår jag varför de överdrev med vissa saker

Jag vet inte riktigt hur du tänker där.. Det är ju självklart att det måste bli ett arkadspel. Hur tänkte du göra en simulator på det här temat? T o m DayZ är arkad.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ett arkadspel är det inte. Spelgrenren den lånar av är: Stealth, survival horror,role-playing Third-person shooter, Simulation.

Anyhow, jag hann med att ta mig till kyrkan och utföra ett par uppdrag innan spelet kraschade för mig. Verkar som att det dras med samma problem som innan (minnesläcka?).

Och grafikmässigt så var det inte heller någon större skillnad än tidigare version, nog tycker jag att de hade kunnat göra grafiken mycket bättre än så.
Men som sagt, spelet verkar dras med en minnesläcka av något slag som de inte kan få bort så de kanske ströp grafiken för att göra spelet spelbart längre stunder åt gången. *shruggs*

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av nhagyavi:

Kort sagt ett arkadspel Då förstår jag varför de överdrev med vissa saker

Ah näe, det är långt ifrån ett arkadspel. Du får nog antingen slå upp definitionen av ett arkadspel eller läsa på lite mer om State of Decay.

Om man ska gå efter den riktiga definitionen av arkadspel, så betyder det ju till exempel spelautomater. Dock kallas även datorspel som inte är realistiska, för arkadspel. Enligt Wikipedia, så är State of Decay (håll i dig nu) ett TPS, POW, CBSS, stealth, ZSHRPG. Med andra ord är det ett zombierollspel, där spelet endast klassas som en simulator, när det kommer till det sociala. Ingenting annat, så jag håller fast vid det jag sa

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av nhagyavi:

Zombies som går i "tusen delar" och blodet sprutar så fort man kör på dem med en bil, samt zombies med lysande ögon.

Hur tänkte de egentligen? Jag antar att State of Decay är ungefär som Left 4 Dead, med en blandning av H1Z1, eller har jag helt fel?

Är State of Decay ett arkadspel som utvecklarna skapade bara för rolighetens skull? Ja, men dåså No problems! Jag tycker dock det ser typ ut som ett simulatorspel. Därav min reaktion.

Om du någonsin har spelat ett zombieapokalyps-spel i din webbläsare (där man måste ta hand om sin bas, uppgradera byggnader, micromanage-a överlevande osv) så kommer du känna igen SoD. Det går ut på samma sak men i en öppen 3D värld med realtime strider, mer interaktion med din bas och NPCs osv. Stridssystemet bygger mest på lätta combos med några specialattacker och attacker som är låsta till perks. Det är inte speciellt djupt med det är robust. Bilarna är OP, ja, och det är meningen. Om man spelar breakdown och kommer upp i de högre nivåerna blir bilarna både färre och sämre. De är en lyxresurs helt enkelt.

Det blir gradvist svårare och till slut känns det verkligen som du är i en hopplös situation, men i början kan det visst kännas lite arkadigt.

Kort sagt ett arkadspel Då förstår jag varför de överdrev med vissa saker

http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Decay_%28video_game%29 &amp;lt;-- bara att läsa på

Already done

Med tanke på att den enorma majoriteten av alla dataspel inte är realistiska, så är mer eller mindre alla spel "arkad" då enligt dig så ja, du kommer nog tycka det är ett arkadspel. Precis som Shadow of Mordor, Carmageddon, Postal, Battlefield, Castlevania, 11th Hour, Battlechess, Potty Pigeon, Dan Dare, Transformers, Gothic, Total War: Shogun 2, etc, etc.

Skrivet av ForrestFox:

Ett arkadspel är det inte. Spelgrenren den lånar av är: Stealth, survival horror,role-playing Third-person shooter, Simulation.

Anyhow, jag hann med att ta mig till kyrkan och utföra ett par uppdrag innan spelet kraschade för mig. Verkar som att det dras med samma problem som innan (minnesläcka?).

Och grafikmässigt så var det inte heller någon större skillnad än tidigare version, nog tycker jag att de hade kunnat göra grafiken mycket bättre än så.
Men som sagt, spelet verkar dras med en minnesläcka av något slag som de inte kan få bort så de kanske ströp grafiken för att göra spelet spelbart längre stunder åt gången. *shruggs*

Jag tyckte detsamma, grafiken var mer eller mindre identisk med den gamla. Har redan den gamla till både till 360 och sedan jag sålde den, till PC, ett köp till känns extremt omotiverat.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av nhagyavi:

Kort sagt ett arkadspel Då förstår jag varför de överdrev med vissa saker

Ah näe, det är långt ifrån ett arkadspel. Du får nog antingen slå upp definitionen av ett arkadspel eller läsa på lite mer om State of Decay.

Om man ska gå efter den riktiga definitionen av arkadspel, så betyder det ju till exempel spelautomater. Dock kallas även datorspel som inte är realistiska, för arkadspel. Enligt Wikipedia, så är State of Decay (håll i dig nu) ett TPS, POW, CBSS, stealth, ZSHRPG. Med andra ord är det ett zombierollspel, där spelet endast klassas som en simulator, när det kommer till det sociala. Ingenting annat, så jag håller fast vid det jag sa

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av nhagyavi:

Zombies som går i "tusen delar" och blodet sprutar så fort man kör på dem med en bil, samt zombies med lysande ögon.

Hur tänkte de egentligen? Jag antar att State of Decay är ungefär som Left 4 Dead, med en blandning av H1Z1, eller har jag helt fel?

Är State of Decay ett arkadspel som utvecklarna skapade bara för rolighetens skull? Ja, men dåså No problems! Jag tycker dock det ser typ ut som ett simulatorspel. Därav min reaktion.

Om du någonsin har spelat ett zombieapokalyps-spel i din webbläsare (där man måste ta hand om sin bas, uppgradera byggnader, micromanage-a överlevande osv) så kommer du känna igen SoD. Det går ut på samma sak men i en öppen 3D värld med realtime strider, mer interaktion med din bas och NPCs osv. Stridssystemet bygger mest på lätta combos med några specialattacker och attacker som är låsta till perks. Det är inte speciellt djupt med det är robust. Bilarna är OP, ja, och det är meningen. Om man spelar breakdown och kommer upp i de högre nivåerna blir bilarna både färre och sämre. De är en lyxresurs helt enkelt.

Det blir gradvist svårare och till slut känns det verkligen som du är i en hopplös situation, men i början kan det visst kännas lite arkadigt.

Kort sagt ett arkadspel Då förstår jag varför de överdrev med vissa saker

http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Decay_%28video_game%29 &amp;amp;lt;-- bara att läsa på

Already done

Med tanke på att den enorma majoriteten av alla dataspel inte är realistiska, så är mer eller mindre alla spel "arkad" då enligt dig så ja, du kommer nog tycka det är ett arkadspel. Precis som Shadow of Mordor, Carmageddon, Postal, Battlefield, Castlevania, 11th Hour, Battlechess, Potty Pigeon, Dan Dare, Transformers, Gothic, Total War: Shogun 2, etc, etc.

Exakt. Mer action, mindre tänk, kort sagt. Det är vad arkadspel är för något Bara kör igenom skiten och lek xD

1
Skriv svar