Detta har försämrats med The Witchers 3-grafiken

Robot
Detta har försämrats med The Witchers 3-grafiken

Anonym källa hos CD Projekt listar de grafiska effekter som har skruvats och förklarar varför.

#cd-projekt, #the-witcher-3


Medlem
Detta har försämrats med The Witchers 3-grafiken

Låter logiskt i alla fall.

Förbokade mitt PC-ex i juni förra året på grunderna av vad som hade visats fram tills då. Får hoppas på en uppdaterad PC-version nån gång i framtiden

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Varför tre olika? Hade väl räckt med en variant för konsollerna och en för PC om det funkar med en för alla? Missuppfattar nog något nu...

Medlem

"Antingen utveckla tre olika versioner av spelet eller en som fick ta hänsyn till den svagaste länken av de tre plattformarna."

Sen vet ju alla att det är konsolerna som drar det största lasset. Ja, och det kommer inte direkt som en överraskning (om det stämmer).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag förstår varför dom gjort som dom gjort, men med detta så vill jag påpeka det som jag har sagt sedan år och dagar tillbaka , DETTA är varför jag gnäller på att allt jävla skit med konsoler, som håller tillbaka alla fina saker vi skulle kunna haft i spel, och då är det inte enbart grafiska detaljer vi snackar om utan även gameplay features.

Medlem

Jag hade knappast kunnat maxa spelet med min pc i alla fall så spelar ingen större roll för mig. Tråkigt för de som uppgraderat sin pc inför spelet dock.

Medlem

Man får hoppas det släpps en "HD texture super graphics pack" senare till PC. Troligtvis får de en hel del stöd från Sony/MS för att göra såhär. Sen är det väl fler som äger en konsol än de som äger en gaming rigg. Så detta är förståeligt ur en ekonomisk synvinkel också. Själv tycker jag det är synd...

Medlem

Det är tråkigt att dom inte tog sej tid att göra mer för PC versionen speciell.

Men CD project RED är INTE ett privat företag det är en del av ett aktiebolag och med sådana vet man att dom bryr sej mest om ägarna och kunden sedan.

Och att inte ha med högupplöst texturer för oss PC spelare är ren jävla lathet.

k3m
Medlem

Jävla skitkonsoler, förbannade jävla skitkonsoler i fall detta nu är sant.

Medlem

ja detta var ju tråkigt att läsa.. nej jag väntar nog med ett köp

Medlem

Fast man kan ju ändå låta alla effekter vara kvar till PC spelarna, samma sak med Watch Dogs, så dom som kan, kan skala upp grafiken.

Medlem

Bojkott!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Startade upp Dragon Age inq första gången igår. Den grafiken är ju helt brutalt bra ! =D

Medlem

Jag skulle inte vara så orolig över grafiken, CD Projekt är alltid väldigt generösa med att skapa 'enchanced editions' och då brukar grafiken och andra aspekter av spelet bli bättre.


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Owe
Medlem

"Eftersom det rör sig om en anonym källare".
ROFL!

Medlem
Skrivet av Natrium:

Jag förstår varför dom gjort som dom gjort, men med detta så vill jag påpeka det som jag har sagt sedan år och dagar tillbaka , DETTA är varför jag gnäller på att allt jävla skit med konsoler, som håller tillbaka alla fina saker vi skulle kunna haft i spel, och då är det inte enbart grafiska detaljer vi snackar om utan även gameplay features.

Det är inte konsolernas fel, det är UTVECKLARNAS FEL,
det är CDPR som VALT att inte lägga extra pengar på PC utgåvan det har gjorts förut och kommer att göras igen.

Ett bra exempel är Battlefield 3 som också gjordes till ps3/xbox360 men ändå kunde maxa PC:n bra, för dom la ner pengar på det INTE FÖR ATT KONSOLERNA HÖLL TILLBAKA DOM.

//mvh. från en dedikerad PC spelare.

Medlem

Trodde aldrig CDPR kunde sjunka så lågt.

Medlem

Snälla alla kan vi inte bara vänta till tisdag nästa vecka med att bestämma hur verkligheten ser ut? Vi har ingen aning om PC-versionen kommer ha extra godis eller inte. Skulle det nu vara så att vissa saker tagits bort är det ju inte ovanliga att CDProject lägger till dessa i efterhand.

Medlem
Skrivet av Remus:

Bojkott!

Av vadå?

OnT, Är verkligen grafik så himla viktigt att folk vägrar spela ett spel. Folk har blivit så bekväma med "ultra mega grafik" och glömt bort att det är innehållet, spelupplevelsen.

Skrivet av Sidewinders:

Det är tråkigt att dom inte tog sej tid att göra mer för PC versionen speciell.

Men CD project RED är INTE ett privat företag det är en del av ett aktiebolag och med sådana vet man att dom bryr sej mest om ägarna och kunden sedan.

Och att inte ha med högupplöst texturer för oss PC spelare är ren jävla lathet.

Om det är någon som bryr sig om kunderna är det CDPR och resurser samt tid är något de lagt på att skapa en underbar värld. Ärligt talat så känner jag inte att "ren jävla lathet" är något av de egenskaper de besitter.

Sen så har ingen av oss spelat spelet, så finns inte mer än att vänta och se vad som kommer att framföras.

Medlem

herregud, denna grafikhäxjakt!
jag tror inte spelet blir tråkigare eller upplevs sämre.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Owe:

"Eftersom det rör sig om en anonym källare".
ROFL!

Jag bjuder på den


signatur
KoP
Medlem

Lite nedgradering påverkar ju inte storyn så det är ju skitsamma egentligen. Finns värre saker att hetsa upp sig och börja böla över.

Medlem

Fan vad folk gnäller då

Medlem
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Natrium:

Jag förstår varför dom gjort som dom gjort, men med detta så vill jag påpeka det som jag har sagt sedan år och dagar tillbaka , DETTA är varför jag gnäller på att allt jävla skit med konsoler, som håller tillbaka alla fina saker vi skulle kunna haft i spel, och då är det inte enbart grafiska detaljer vi snackar om utan även gameplay features.

Det är inte konsolernas fel, det är UTVECKLARNAS FEL,
det är CDPR som VALT att inte lägga extra pengar på PC utgåvan det har gjorts förut och kommer att göras igen.

Ett bra exempel är Battlefield 3 som också gjordes till ps3/xbox360 men ändå kunde maxa PC:n bra, för dom la ner pengar på det INTE FÖR ATT KONSOLERNA HÖLL TILLBAKA DOM.

//mvh. från en dedikerad PC spelare.

Så du kan säga att utan konsoler i världen så skulle det vara exakt samma sak som hände? låt oss säga att dom enbart skulle släppa spelet till PC skulle det bli samma problem då? Nä men tack vara att konsolmarknaden är större för folk har inte lika många "gaming" datorer som konsoler så är det självklart att dom måste se till att spelen funkar bra på konsolerna, Skulle vi se samma problem om konsolerna var riktigta next gen maskiner?

Medlem

Därför man ALDRIG bokar spel..
Bra att veta att man nu kan skippa detta köp.
Aldrig att jag tänker stödja en utvecklare som ljuger för sina spelare.

Hoppas att fler göra likadant och inte låter de komma undan med detta skit.

k3m
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja detta var ju tråkigt att läsa.. nej jag väntar nog med ett köp

Vadå! Är inte ultra snygg grafik något att ha längre? Vilket WWH har. Måste det vara super mega ultra snygg grafik? Jag köper en extra kopia, så ditt bortfall kommer inte märkas. Nä men hallå seriöst! Skippar du det här för eventuellt lite sämre grafik, så är du ju konstig.

Medlem

"Antingen utveckla tre olika versioner av spelet eller en som fick ta hänsyn till den svagaste länken av de tre plattformarna."

Ganska dumt påstående för de flesta grafiska effekterna som nämns kan skalas ner eller stängas av helt. Du behöver inte utveckla massor av olika spelmotorer för olika PC-konfigurationer, du ger bara användaren möjligheten att skala vad spelmotorn renderar. Och samma sak gäller när spelmotorn flyttas till den klenare hårdvaran i konsolerna. Utvecklaren kan välja bort funktioner som finns i spelmotorn och rendera spelet utan dem.

Medlem

Som någon annan också sagt; kan vi inte vänta med att klaga tills vi har spelat? Även de filmer som kommit på senare tid har ju varit snygga! Att det inte är lika snyggt som de allra första filmerna är ju inte så konstigt och spelet kommer se väldigt snyggt ut ändå.

Sedan lär det ju finnas konfigurationsfiler som man själv kan mecka med och därmed experimentera ännu mer med grafiken.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Natrium:

Jag förstår varför dom gjort som dom gjort, men med detta så vill jag påpeka det som jag har sagt sedan år och dagar tillbaka , DETTA är varför jag gnäller på att allt jävla skit med konsoler, som håller tillbaka alla fina saker vi skulle kunna haft i spel, och då är det inte enbart grafiska detaljer vi snackar om utan även gameplay features.

Det är inte konsolernas fel, det är UTVECKLARNAS FEL,
det är CDPR som VALT att inte lägga extra pengar på PC utgåvan det har gjorts förut och kommer att göras igen.

Ett bra exempel är Battlefield 3 som också gjordes till ps3/xbox360 men ändå kunde maxa PC:n bra, för dom la ner pengar på det INTE FÖR ATT KONSOLERNA HÖLL TILLBAKA DOM.

//mvh. från en dedikerad PC spelare.

Så du kan säga att utan konsoler i världen så skulle det vara exakt samma sak som hände? låt oss säga att dom enbart skulle släppa spelet till PC skulle det bli samma problem då? Nä men tack vara att konsolmarknaden är större för folk har inte lika många "gaming" datorer som konsoler så är det självklart att dom måste se till att spelen funkar bra på konsolerna, Skulle vi se samma problem om konsolerna var riktigta next gen maskiner?

Ja det skulle vi, utvecklare vill ha den största skaran av spelbasen och sätter ribban så lågt som dom kan för att attrahera så många spelare som möjligt.
Kolla bara på statistiken på Steam för hårdvara och kolla hur många spel som går över minimum gränsen för vad den normala PC spelaren har och du kommer inte finna många där (den senaste som gick över den gränsen var Assassins Creed Unity och den fick otroligt hård kritikt INNAN den var släppt för den hade så höga systemkrav)

Skriv svar