Se det Nvidia-exklusiva ögongodiset i The Witcher 3

Robot
Se det Nvidia-exklusiva ögongodiset i The Witcher 3

Ny video visar hur mycket snyggare kläder, förstörelse och hår(!) blir med Nvidias Gameworks.

#the-witcher-3, #nvidia


Medlem
Se det Nvidia-exklusiva ögongodiset i The Witcher 3

Vet inte varför men det får mig att tänka på 80 talets pudelrock.

Medlem

Alltså är Gameworks något man måste installera eller är det bara något man slår på i options i spelet? kan inte minnas att jag sett det i något annat spel!

Medlem

Det brukar vara i Options. Low-Medium-High-Gameworks, typ.

Medlem

Hairworks - hår som fungerar.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av mooxie:

Vet inte varför men det får mig att tänka på 80 talets pudelrock.

Dubbelvinst för mig - innehar Nvidia-kort OCH är ett stort fan av Nikki Sixx!

Medlem

Gillar fördröjningen på staket och annat trä som flyger efter "Aard" attacken. Speciellt bordet vid ca 35 & 40 sekunder in

Undrar om man kommer kunna välja vad man vill ha. Håret är jag faktiskt rätt nyfiken på då AMD's TressFX gav mer att önska, men jag kan klara mig utan att saker flyger omkring av magin.

Medlem

Spelet spelas med hög sannolikhet på högsta inställningarna i den videon. Och där ser man ganska tydligt det som påpekades för bara någon vecka sen att grafiken blivit ner skalad.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

riktiga svin nvidia med hur dom medvetet gått i kontrakt med spel för att göra så att dom baseras på detta(project cars) så att det ska gå skit på amd kort.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

k3m
Medlem

Fungerar det här med Radeon?

Medlem
Skrivet av k3m:

Fungerar det här med Radeon?

Rubriken säger "Se det Nvidia-exklusiva ögongodiset i The Witcher 3"?

k3m
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

riktiga svin nvidia med hur dom medvetet gått i kontrakt med spel för att göra så att dom baseras på detta(project cars) så att det ska gå skit på amd kort.

Ja, samtidigt spelutvecklarna också. Att CDPR ingått nåt sånt här är ju bara tråkigt I fall nu drt inte fungerar med AMD kort också

Inaktiv

Finns det någon info när patchen/exe släpps eller är det bara hålla utkik? För mycket att hoppas att det släpps vid midnatt? (samma tidszon som Polen doh)

Det ser vackert ut men .. Troligen använder dessa varelser inte shampoo etc.

ELF
Medlem
Skrivet av k3m:

Fungerar det här med Radeon?

Skrivet av starboy83:
Skrivet av k3m:

Fungerar det här med Radeon?

Rubriken säger "Se det Nvidia-exklusiva ögongodiset i The Witcher 3"?

Har ingen koll gällande just detta, men det är inte helt omöjligt om det går att göra som med PhysX. Vi med AMD/ATI kort kanske kan köra det på processorn istället.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Trodde CDPR stod över sån här exklusiv skit. Blir lite besviken faktiskt.
//Bitter Radeonanvänare

k3m
Medlem
Skrivet av snickerboa:

Trodde CDPR stod över sån här exklusiv skit. Blir lite besviken faktiskt.
//Bitter Radeonanvänare

Håller med. Att använda sig av Nvidia är ju bara eländigt Ännu när Radeon har liknande och då är det öppet för alla att använda

k3m
Medlem
Skrivet av Fuidama:

Gillar fördröjningen på staket och annat trä som flyger efter "Aard" attacken. Speciellt bordet vid ca 35 & 40 sekunder in

Undrar om man kommer kunna välja vad man vill ha. Håret är jag faktiskt rätt nyfiken på då AMD's TressFX gav mer att önska, men jag kan klara mig utan att saker flyger omkring av magin.

AMDs tressfx är då tio ggr bättre än Nvidia skiten. Exklusivt i röven för fan

Medlem

Men drawdistance och texturer ser för hemska ut. Särskilt texturer på gräs och träd. Kanske har blivit för van vid ett moddat skyrim

Medlem
k3m
Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av k3m:

Fungerar det här med Radeon?

Skrivet av starboy83:
Skrivet av k3m:

Fungerar det här med Radeon?

Rubriken säger "Se det Nvidia-exklusiva ögongodiset i The Witcher 3"?

Har ingen koll gällande just detta, men det är inte helt omöjligt om det går att göra som med PhysX. Vi med AMD/ATI kort kanske kan köra det på processorn istället.

Finns många som skriver att det här fungerar på Radeon kort. Men att det kommer att krävas mer prestanda utav grafikkortet. Vilket är okej, då det viktiga är ju att kunna få ta del av ögongodiset

k3m
Medlem
Skrivet av snickerboa:

Trodde CDPR stod över sån här exklusiv skit. Blir lite besviken faktiskt.
//Bitter Radeonanvänare

Inte är det Nvidia exklusivt. Bara Nvidia som låtsas vara något.

Medlem

Vet inte om Nvidia har styrt det till att vara Nvidia-exklusivt, men Hairworks lär iaf kunna fungera på andra kort. Kruxet, som jag skrivit om tidigare, är att det inte går att optimera för andra på samma öppna sätt som TressFX Hair tillät för alla, även för Nvidia.

Vilket då skulle innebära att det "fungerar" för alla kort, bara på ett artificiellt sätt bättre på Nvidiakort, i värsta fall så att det i praktiken blir exklusivt ur spelbarhetssynpunkt.

Jag har alltid ogillat den här typen av inlåsningsdealar ända sedan 3dfx dagar, oavsett vem som gör dem, och jag är faktiskt besviken på att CDRP sålde sig till den kvasi-öppenhet som Nvidia erbjuder. Tror tanken är att man ska bli lockad att köpa Nvidia, men för mig får det motsatt effekt eftersom jag inte gillar att stödja inlåsningar. Jag får lägga mina pengar på något annat. Glass är t ex gott.

Medlem
k3m
Medlem
Skrivet av bopp:

Vet inte om Nvidia har styrt det till att vara Nvidia-exklusivt, men Hairworks lär iaf kunna fungera på andra kort. Kruxet, som jag skrivit om tidigare, är att det inte går att optimera för andra på samma öppna sätt som TressFX Hair tillät för alla, även för Nvidia.

Vilket då skulle innebära att det "fungerar" för alla kort, bara på ett artificiellt sätt bättre på Nvidiakort, i värsta fall så att det i praktiken blir exklusivt ur spelbarhetssynpunkt.

Jag har alltid ogillat den här typen av inlåsningsdealar ända sedan 3dfx dagar, oavsett vem som gör dem, och jag är faktiskt besviken på att CDRP sålde sig till den kvasi-öppenhet som Nvidia erbjuder. Tror tanken är att man ska bli lockad att köpa Nvidia, men för mig får det motsatt effekt eftersom jag inte gillar att stödja inlåsningar. Jag får lägga mina pengar på något annat. Glass är t ex gott.

Vi köper bara ett krutigare Radeonkort och lirar Wwh på det

1
Skriv svar