Månadens bästa spel!

Robot
Månadens bästa spel!

Häxkarl, rymdgubbar och rallyförare slåss om priset när FZ utser maj månads bästa spel.

#slightly-mad-studios, #project-cars, #the-witcher-3-wild-hunt, #olliolli, #not-a-hero, #dont-starve, #axiom-verge, #carmageddon-reincarnation


Medlem
Månadens bästa spel!

Wolfenstein the old blood?

Flakmonkey

Axiom Verge är wunderbar om man gillar metroidvania-genren. Enda jag kan gnälla på är att stilen på grafiken kunde göra det hela lite väl plottrigt, men jag la ner runt 20 timmar på det för att klara det och sen hitta alla item och utforska hela kartan. Enormt välspenderade pengar med andra ord.

Medlem

När kommer återkoppling mellan de olika formaten på Witcher 3? Någon snar framtid? Julklapp till oss läsare?

Skribent
Skrivet av Manna:

När kommer återkoppling mellan de olika formaten på Witcher 3? Någon snar framtid? Julklapp till oss läsare?

Kort och tråkigt svar: Vet ej.

Lite längre svar: Alla de tre ordinarie redaktörerna är lediga just nu (jag är vikarie). En av dem kommer tillbaka framåt slutet av nästa vecka, så kanske får vi veta mer då.

Hur som helst så fortsätter vi att rapportera om The Witcher 3 och vi har lite annat planerat till nästa vecka. Stay tuned!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Splatoon utan tvekan!

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Wolfenstein the old blood?

Min personliga åsikt är att det var nog månadens besvikelse. Kändes som en total money grab. Striderna var planerade av latmaskar, en total spam-fest av de få nya mechanics som de lagt till (klättringen var värst). Spelet var endast bra knappt en timme på slutet, men sen avslutades det med en dålig bossfight :/

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Lepracy:

Wolfenstein the old blood?

Min personliga åsikt är att det var nog månadens besvikelse. Kändes som en total money grab. Striderna var planerade av latmaskar, en total spam-fest av de få nya mechanics som de lagt till (klättringen var värst). Spelet var endast bra knappt en timme på slutet, men sen avslutades det med en dålig bossfight :/

Totalbiscuit's WTF Is... om den sa allt jag har att säga om Old Blood i princip. Det var helt okej spelunderhållning, men det var sämre än New Order på alla sätt och vis och missade till och med vad som gjorde New Order bra.

Medlem

Finns det rally i project cars?

Medlem

DiRT Rally. Otroligt bra rallyspel som även har fått Hill Climb. För alla rally och bilintresserande så är det värt varenda krona!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Lepracy:

Wolfenstein the old blood?

Min personliga åsikt är att det var nog månadens besvikelse. Kändes som en total money grab. Striderna var planerade av latmaskar, en total spam-fest av de få nya mechanics som de lagt till (klättringen var värst). Spelet var endast bra knappt en timme på slutet, men sen avslutades det med en dålig bossfight :/

Totalbiscuit's WTF Is... om den sa allt jag har att säga om Old Blood i princip. Det var helt okej spelunderhållning, men det var sämre än New Order på alla sätt och vis och missade till och med vad som gjorde New Order bra.

Ah ja jag såg den, jag håller med. För mig var det som gjorde new order bra var "everything in moderation" vet inte hur jag översätter det
Det kändes som att de tjatade inte ut något i new order, man lämnades alltid önskandes bara lite mer. I new blood önskar man bara att visa saker ska vara över någon gång.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Lepracy:

Wolfenstein the old blood?

Min personliga åsikt är att det var nog månadens besvikelse. Kändes som en total money grab. Striderna var planerade av latmaskar, en total spam-fest av de få nya mechanics som de lagt till (klättringen var värst). Spelet var endast bra knappt en timme på slutet, men sen avslutades det med en dålig bossfight :/

Totalbiscuit's WTF Is... om den sa allt jag har att säga om Old Blood i princip. Det var helt okej spelunderhållning, men det var sämre än New Order på alla sätt och vis och missade till och med vad som gjorde New Order bra.

Ah ja jag såg den, jag håller med. För mig var det som gjorde new order bra var "everything in moderation" vet inte hur jag översätter det
Det kändes som att de tjatade inte ut något i new order, man lämnades alltid önskandes bara lite mer. I new blood önskar man bara att visa saker ska vara över någon gång.

Ordet "lagom" är ordet du söker för

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Axiom Verge är wunderbar om man gillar metroidvania-genren. Enda jag kan gnälla på är att stilen på grafiken kunde göra det hela lite väl plottrigt, men jag la ner runt 20 timmar på det för att klara det och sen hitta alla item och utforska hela kartan. Enormt välspenderade pengar med andra ord.

This. Fantastiskt bra spel. Fastnade i en 11 timmar lång sittning. Min favorit den här månaden.

Medlem

The Witcher 3, älskar denna typ av spel, Dragon age, Mass Effect, Deus Ex, pillars of eternity mm spel som man måste investera i... bli ett med. Mera spel som räcker 30 tim. + Hell ya

1
Skriv svar