Vem vinner allsvenskan ?

Medlem
Vem vinner allsvenskan ?

Ja vem vinner nu Allsvenskan ?
Blir det IFK Göteborg eller AIK tror ni ?
Det är bara typ 90 minuter till avspark så det är knappt nån mening att ha en omröstning.
Själv så är man Gaisare, laget som kan spöa vem som helst när gubbarna är motiverade.
Tror nog Blåvitt vinner, dom måste ju vinna matchen för att ta guldet,
och kommer ge allt framåt,
Aik´s kontringar lär bli farliga dock.

Och i bakvattnet så lär det nog bli en del bråk innan och efter matchen också...

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Och i bakvattnet så lär det nog bli en del bråk innan och efter matchen också...

Blir väl polisen som är våldsammast som vanligt...

Medlem

Jag är blåvit sedan födseln och känner att det hela är en stor bonus. När man tänker tillbaka på säsongen som har varit, med de skador som varit och de spelare som har lämnat så är IFK Göteborg ett på pappret så mycket sämre lag än när säsongen började. När Wernbloom och Bjärs stack och sedan Söder och Johanssons skador ovanpå det trodde jag att det var kört. Jag trodde ärligt talat inte ens att en europaplats skulle vara möjlig. Att man mäktar med en andraplats är en riktig bedrift.

Inget ont om nyförvärven eller de ynglingar som klivit fram (tänker först och främst på Dyrestam), men hade något trollat och slängt in Wernbloom, Bjärs, Johansson och Söder i dagens trupp så är jag övertygad om att AIK hade blivit fullkomligt demolerade på alla plan. Fan, guldet hade nog rentav redan varit hemma i Sveriges fotbollshuvudstad igen.

Nu är det ju emellertid helt andra förutsättningar. Som det ser ut i dagsläget så är AIK mycket tyngre än IFK. De vinner mittfältet med lätthet nu när dessutom Svensson är borta och det är tillräckligt för att få till ett 0-0 eller 1-1 resultat, kanske t.o.m. en seger. Av det jag har sett av AIK det sista så är de inne i ett stim av självförtroende och flyt, inte helt olikt det som IFK hade i slutet av 2007. Blåvitt har dock en tendens att darra något på slutet. Idag har man helt enkelt inte råd att göra halva matchen bra som mot Bp och Halmstad.

Men gudars vad jag hoppas att jag har fel. Hjärtat säger 3-0 till Blåvitt där Sella och Hysén har lekstuga. Hjärnan säger 1-1 och en tung, fysisk match med få ytor för Blåvitts anfallsvapen.

Medlem

IFK Göteborg vinner de leder med 1-0!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag hoppas Göteborg vinner pga AIK är så fåniga med "sin" Black Army. enbart därför. Blir kul att se sen hur tjuriga dom blir.


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

står 1-1 i skrivande stund.. men götet gör 2-1 sedan får AIK 2-2 på straff och vinner allsvenskan.

EDIT: Är ingen gnagare men det känns som SvFF VILL att AIK vinner i år.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

AIK 2-1 Väl värda segern. Skulle iofs vara härligt för IFK att vinna på hemmaplan, men idag var det AIK's match.

Inaktiv

AIK vinner hoppas jag.

Medlem

Bara några få minuter kvar nu,
och AIK leder mer 2-1-

Medlem

AIK har vunnit fan:evil:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Hurra för AIK.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Fyfan vad grymt att AIK vann!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Håller inte på varken Änglarna eller Gnaget, men hoppades att IFK skulle ta hem det :/

Grattis till alla råttor


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jäklar...Solna tattarna vann:\

Medlem

aik!

grattis gnaget


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag hoppas Göteborg vinner pga AIK är så fåniga med "sin" Black Army. enbart därför. Blir kul att se sen hur tjuriga dom blir.

är göteborgs supporterklubb bättre då eller hur menar du egentligen?
http://www.anglarna.se/


signatur

thank you, come again

Medlem

Mitt lag vann iaf idag, Gais slog Halmstad.
Och Hammarby och Öis åkte ut.

Djurgården får det kämpigt ett tag till med kvalmatcher ett bra tag framåt.
Är göteborgare och hade ju viljat se Blåvitt vinna,
men man är ju inte sämre än att säga grattis AIK .

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Mitt lag vann iaf idag, Gais slog Halmstad.
Och Djurgården och Öis åkte ut.

Hammarby får det kämpigt ett tag till med kvalmatcher ett bra tag framåt.
Är göteborgare och hade ju viljat se Blåvitt vinna,
men man är ju inte sämre än att säga grattis AIK .

Byta plats på Djurgården och Hammarby så har du rätt.

Medlem

Bryr mig egentligen noll om fotboll, men eftersom jag valde AIK på dagis eller nåt så är jag lite glad. Sen är man ju som stockholmare tvungen att vara lite avogt inställd mot göteborgare


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag tror GAIS vinner.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Bryr mig egentligen noll om fotboll, men eftersom jag valde AIK på dagis eller nåt så är jag lite glad.

Så sant som det är sagt.

AIK och KISS var det enda som gällde på det kooperativa dagiset i Täby!

Djurgården och Spice Girls var väl för fjollorna.

Vad skulle FI säga egentligen?

Medlem
Inaktiv
Medlem

nollåttorna har domarna med sig som vanligt..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Haha, vilket skitsnack
Stackars Bajen som åkte ut och jippi för djurgården som stannade kvar

Medlem

AIK är bäst! Tyvärr är jag i en klass med mass djurgårdare som inte fattar att vi är bäst.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Haha, vilket skitsnack

du har uppenbarligen blick för spelet


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
1
Skriv svar