Nier får uppföljare – se bilder och trailer från actionrollspelet!

Robot
Inaktiv
Nier får uppföljare – se bilder och trailer från actionrollspelet!

Någon form av gameplay hade ju varit mer intressant än den här trailern.

Medlem

Oh, cant wait ^^. Älskade första Nier

Medlem

Det känns som att Platinum börjar vara inblandade i lite väl många projekt samtidigt. Jag hoppas att de klarar av det då de oftast gör bra spel.

Medlem

Kan knappt vänta på att börja spela ett spel i Nier/Drakengard världen igen.

Förhoppningsvis så blir prestandan bättre en senaste spelet (Drakengard 3) men den som lever får väl se.

Medlem

Aldrig hört talas om det. Men det ser väl lite intressant ut "none-the-less"


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

MEG
Medlem

Stämningsfullt, saknade dock gameplay i trailern.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Segas:

Någon form av gameplay hade ju varit mer intressant än den här trailern.

Men det är för att det är väldigt tidigt i projektet just nu. Kollar man på presskonferensen så säger de just detta precis innan de visar teasern.

Inaktiv
Skrivet av Flikarn:
Skrivet av Segas:

Någon form av gameplay hade ju varit mer intressant än den här trailern.

Men det är för att det är väldigt tidigt i projektet just nu. Kollar man på presskonferensen så säger de just detta precis innan de visar teasern.

Vad jag menar är att lite CGI inte ger någonting. Som att glo på film, utan TV.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det känns som att Platinum börjar vara inblandade i lite väl många projekt samtidigt. Jag hoppas att de klarar av det då de oftast gör bra spel.

Ja, inte är de exklusiva till en plattform iaf.

Scalebound till Xbone
Nier till Ps4
Star Fox till Wii U
Transformersspel till alla plattformar.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ja, inte är de exklusiva till en plattform iaf.

Scalebound till Xbone
Nier till Ps4
Star Fox till Wii U
Transformersspel till alla plattformar.

Jag får känslan att deras spel tyvärr har sålt så dåligt så att de måste hoppa på alla uppdrag de kan komma över för att hålla näsan över ytan.

De senaste åren har de jobbat med Sega, Konami, Nintendo, Microsoft, Square Enix och Activision. Sist de hade kontroll själva över vad de ville göra tror jag var Bayonetta och Vanquish. Efter det verkar de ha varit utlämnade till de som antingen finansierar deras projekt eller anställer dem för spel i en redan existerande IP.

Medlem

Nier har jag aldrig hört talas om, var första spelet något bra och till vilket format va det till?

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Kan knappt vänta på att börja spela ett spel i Nier/Drakengard världen igen.

Förhoppningsvis så blir prestandan bättre en senaste spelet (Drakengard 3) men den som lever får väl se.

Gillade trean med gav upp efter 1a eller 2a slutet då det inte gick att spela med den galet dåliga frameraten. Klarar av 30 itan problem men i ett actionrpg där timing är a och o funkar det inte med drops till under 10 om det är 2 fiender på skärmen.

Detta hoppas vi på dick.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nier har jag aldrig hört talas om, var första spelet något bra och till vilket format va det till?

Skrivet av drsnap:

Aldrig hört talas om det. Men det ser väl lite intressant ut "none-the-less"

NieR är ett av mina absoluta favoritspel och det är synd att det inte fått den uppmärksamhet det förtjänar.

NieR släpptes till Playstation 3 och Xbox 360 och kan idag vara lite smått svåra att få tag i, men lätt värt mödan!

Det som gör NieR såpass unikt är att de följer upp på ett av sluten man kan få i Drakengard till Playstation 2. Vilket gör att Drakengard 2 och NieR utspelar sig i två olika timelines men med samma element. Du behöver dock inte spela något Drakengard spel för att förstå NieRs story.

Storyn i NieR handlar om att protagonistens dotter/syster får en dödlig sjukdom och målet i spelet är att hitta ett botemedel till henne. Dock ändras detta mål i och med att spelets story utvecklar sig. I Japan släpptes två versioner av spelet. På PS3 är protagonisten bror till tjejen som får sjukdomen och i Xbox 360 versionen är man far till henne.

I väst släpptes dock bara versionen där du spelar som fadern oberoende av vilken konsol du skaffar spelet till.

Till sist ska jag nämna att musiken är bland det vackraste som någonsin skapats! Sångaren i de flesta av spelets låtar skapade ett eget språk som inspirerades av flera olika språk för att framföra låtarna och resultatet är fantastisk!

Utöver detta vill jag inte säga så mycket mer förutom att ni bör skaffa det om ni är det minsta intresserade. Skulle ni spela det så spela för guds skull vidare till det andra slutet där spelet blir riktigt bra.

1
Skriv svar