Spela Total War-spelen gratis i helgen

Robot
Spela Total War-spelen gratis i helgen

Napoleon, brittiska imperiet och samurajer bjuder upp till taktisk våldsdans.

#nyhetstips, #the-creative-assembly


Medlem
Spela Total War-spelen gratis i helgen

Underbara spel!

Medlem

Endast Medieval 2 som har varit bra.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

GE FYYYRR!!!

Rekommenderar att testa Empire: Total war. Man kan vara svÄnsk.

Medlem

Rekommenderar inte något av spelen utan mods som ändrar upplevelsen till den bättre, ai:n i Total War spelen är alltid groteskt värdelös.

Medieval 2 (Stainless Steel, Third Age aka LOTR och Warhammer)
Empire (DarthMod)
Shogun 2 (DarthMod)
Är mina favoriter.

Medlem

Har så svårt för dessa spel. Det strategiska på världskartan är trist, bara att bygga nya enheter hela tiden. Det taktiska är betydligt mer intressant men dels är striderna ibland olidligt sega och långa, dels så förstår jag inte varför de ska vara i "realtid" när enda sättet att styra trupperna på nåt vettigt vis i lite större strider är att hålla på och pausa hela tiden. Dessutom är AI:n inget vidare. Trots allt är jag jäkligt sugen på Warhammer-varianten.

Inaktiv

Total War: Desert Storm hade varit något!

Medlem

Vliket av dem skulle ni rekommendera för någon som gillar Starcraft, Warcraft och World in Conflict? Alltså spel med slipade enheter som är "responsive" när man spelar. Jag är inte lika förtjust i långsamma, utdragna strategiska spel.

Av någon märklig anledning har jag aldrig spelat Total War-serien, förutom nåt demo av ett av de äldre spelen.

Medlem
Skrivet av drakon64:

Vliket av dem skulle ni rekommendera för någon som gillar Starcraft, Warcraft och World in Conflict? Alltså spel med slipade enheter som är "responsive" när man spelar. Jag är inte lika förtjust i långsamma, utdragna strategiska spel.

Av någon märklig anledning har jag aldrig spelat Total War-serien, förutom nåt demo av ett av de äldre spelen.

Mja..Det är dessvärre som redan påpekats: Striderna är relativt långt utdragna. Bara marschen till fiendens (I stridsläget) positioner tar flera minuter även med tidsacceleration aktiverad.
Själva kampanj delen är också inget som man klarar av på en timme.

Om du nu ändå vill pröva (det är ju gratis som sagt i helgen) så skulle jag pröva Shogun 2 och/eller Empire Total War.

Medlem

Här är en "playthrough" av Empire Total War med Sverige i huvudrollen:
https://www.youtube.com/watch?v=7aocJAbU_Yc

Medlem

Perfekt! Jag hinner precis ladda ner dem i god tid tills att gratishelgen har upphört

Medlem
Skrivet av GREY-task:

GE FYYYRR!!!

Rekommenderar att testa Empire: Total war. Man kan vara svÄnsk.

Oh, har ej testat, men hade tydligen spelet i mitt bibliotek

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av GREY-task:

GE FYYYRR!!!

Rekommenderar att testa Empire: Total war. Man kan vara svÄnsk.

Oh, har ej testat, men hade tydligen spelet i mitt bibliotek

Inte nog med det, Uppsala finns med som universitetsstad! "en lärdomens och kulturens högborg" som gentlemännen i spelet så fint uttrycker det.

/Den enda i Uppsala som inte pluggar på universitetet.

1
Skriv svar