Klarar din dator Star Wars: Battlefront?

Robot
Klarar din dator Star Wars: Battlefront?

Dice släpper hårdvarukraven för en galax långt, långt borta.

#star-wars-battlefront


Medlem
Klarar din dator Star Wars: Battlefront?

Alpha va?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Alpha va?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150627/star-wars-battlefr...

Medlem

Alpha är det nog. Och min dator klarar av kraven åtminstone!

Får hoppas att det kan ta Windows 10.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

hoppas på DX12 stöd

eXp
Medlem

Har 100+ FPS Med r290x. Windows 10

Sen så tyckte jag att spelet var booring

Medlem

Har 60+ med R9 280x, FX8350, 8GB RAM.

Spelat i 4 timmar nu utan problem, flyter på utav helvete. Jag diggar spelet förövrigt, det är lite för casual för min smak kanske men, bara en map och bara ett fåtal vapen gör det väldigt limited. Mappen i sig är oerhört tråkig, alldeles för lätt att spawncampa och flanka varenda jävel. Men känslan är oerhört skön måste jag medge, att det flyter på så förjävligt bra är galet.

Loadingscreens är insane, det tar mig kanske 10 sekunder, det utan SSD. Än så länge med mina få timmar och det begränsade urvalet av vapen och bara en map så får det helt klart 7/10 just nu, jag är inget gedigert Star Wars fan, men ljudet och känslan i spelet är det inga spel som mäter sig med idag.

Avstängd

Att spela själva spelet funkar väldigt bra, men så fort du trycker Esc för att komma in i settings så tar det typ 30 sek att ladda menyerna...
Samma sak händer när man kör waves och man dör, då tar det låååång tid tills menyn kommer upp

Tycker de har fått till de olika ljuden från vapen och skepp väldigt bra.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Att spela själva spelet funkar väldigt bra, men så fort du trycker Esc för att komma in i settings så tar det typ 30 sek att ladda menyerna...
Samma sak händer när man kör waves och man dör, då tar det låååång tid tills menyn kommer upp

Tycker de har fått till de olika ljuden från vapen och skepp väldigt bra.

Jag har inte några problem med detta i alla fall!

Medlem

Åh memories...hade Voodoo2-kortet som är på bilden. Grymt för sin tid.

Geeks Gaming

Har bara ett 680 så är precis dock blir det förhoppningsvis en prissänkning på 980ti och då blir det ett sådant.

Medlem

voodoo2 kortet minnen! :)<3


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Jag vill testa Spelar i 4k på en 5820k @ 4,6ghz, 16gb ddr 3400mhz, 2st Fury X.

Kommer bli mumma


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Avstängd
Skrivet av Prixm:
Skrivet av KrejzY:

Att spela själva spelet funkar väldigt bra, men så fort du trycker Esc för att komma in i settings så tar det typ 30 sek att ladda menyerna...
Samma sak händer när man kör waves och man dör, då tar det låååång tid tills menyn kommer upp

Tycker de har fått till de olika ljuden från vapen och skepp väldigt bra.

Jag har inte några problem med detta i alla fall!

Aha, då kanske det beror på vad man har för saker i burken då.

Medlem

Jag klarar. Har PS4 (troll)

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Åh memories...hade Voodoo2-kortet som är på bilden. Grymt för sin tid.

Jag hade 2st i "SLI" ett tag

Medlem

Får hoppas att det där är det absoluta minimum...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Oj Voodoo 2, det var inte igår


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Avstängd

Nån gav 7/10 och annan säger nåt annat. Det är Alpha, förvänta er inte helheten av spelet än. Jag väntar till 17'e November.

Medlem

Jag möter inte kraven men ska prova spelet ikväll. Kommer nog funka ändå.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Inaktiv

1x Titan X är 90-120 fps i H1z1 1920x1080.

De är skrämmande.

Medlem

titan x 12gig ram på ingen problem allts bring it.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Åh memories...hade Voodoo2-kortet som är på bilden. Grymt för sin tid.

Jag hade mästarmodellen med 12 MB och inte den där bondevarianten med 8MB som syns på bilden.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Darkmage1971:

Åh memories...hade Voodoo2-kortet som är på bilden. Grymt för sin tid.

Jag hade mästarmodellen med 12 MB och inte den där bondevarianten med 8MB som syns på bilden.

"Bondevarianten", suck..

Inaktiv
Skrivet av deathtoyou:

titan x 12gig ram på ingen problem allts bring it.

vad har du för fps då?

Medlem

lustigt hur alla spel kräver en i5 men jag har en i3 och spelar alla spel utan problem haha...

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Darkmage1971:

Åh memories...hade Voodoo2-kortet som är på bilden. Grymt för sin tid.

Jag hade 2st i "SLI" ett tag

Ah, jag med. Efter ett tag. Fick offra ett antal öl på studentpuben för att införskaffa det andra.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

lustigt hur alla spel kräver en i5 men jag har en i3 och spelar alla spel utan problem haha...

"Utan problem "......


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Darkmage1971:

Åh memories...hade Voodoo2-kortet som är på bilden. Grymt för sin tid.

Jag hade 2st i "SLI" ett tag

Ah, jag med. Efter ett tag. Fick offra ett antal öl på studentpuben för att införskaffa det andra.

Jobbade på en firma som sålde hård och mjukvara på den tiden så köpte till inköpspris. Bytte dem sen mot 2st 12mb varianter när de släpptes. De va tider det, när grafikkorten inte kostade 7k kr!!

Inaktiv

Klart man har ju en gammal I7 i burken. men om 680 blir nya minimum standard så är det nog dags att uppgradera till 970 eller nya AMD R9.

12
Skriv svar