Nvidia gör vad de kan för Batman: Arkham Knight

Robot
Nvidia gör vad de kan för Batman: Arkham Knight

"Vi lagar högvis med saker som inte nödvändigtvis är relaterade till oss", berättar Nvidia-chefen.

#batman-arkham-knight, #rocksteady-studios


Medlem
Nvidia gör vad de kan för Batman: Arkham Knight

OMG, de har väl bättre saker att lägga sin tid på


signatur

MattiAceGaming

Medlem

För att vara ärlig så är inte Batman Arkham Knight speciellt bra. Typ mer av samma som City. Bilen är cool i 4min. Sen e resten meh. Varför kan man inte hjälpa invånare? Det finns ingen anledning för Batman att vara i Gotham. Det e ju bara skurkar. Nuka skiten o så inte mer crime. Hur dumma kan manusskrivarna vara :S

Medlem

Så här har det ju varit länge, men många spel. Skyrim, crysis 2, osv..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

det är ju knappast nvidias fel, det är rocksteady fel helt och hållet som anlitade en jävla amatör konsoll studio som skötte pc versionen.

Medlem

Ha! Det tåget har passerat, spelet kan släppas 100% färdigt och buggfritt idag och jag hade fortfarande inte ens övervägt att köpa det.

Medlem

Håller med om att Batman arkham knight var sämre än förväntat, de flesta förväntade nog sig ett lika bra batman spel som arkham asylum men fick ett city med mycket bättre grafik men sämre story. Min upplevelse var att Batman arkham knight hade lite sämre grafik än vad som visade på E3 detta kan man se tydligt dock är skillnaden inte jätte stor syns på texturerna mer effekter visade upp där, ljussättningen osv. Spelet bjöd på en del överraskningar men dock fanns det inget riktigt bra moment. hela spelet är sämre egentligen än city enligt mig, bossfighter har alltid varit en rolig hökdpunk i spelen, dock i knight finns det bara en bossfight som var hyfsat roligt resten är bara filmsekvenser men bra. Att använda bilen hela tiden kändes inte som batman riktigt, finns aldrig riktigt spännande rum typ när man var hos pingvinen i city bara söka efter ledtrådar som sagt inga bra bossfighter, Besviken men dock inget dåligt spel.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det är ju knappast nvidias fel, det är rocksteady fel helt och hållet som anlitade en jävla amatör konsoll studio som skötte pc versionen.

Rocksteady gjorde helt rätt i att anlita en studio som fuckade upp pc versionen. Dom hade fullt upp med att spela ps4 istället. Yeaaahhahahaahah!

Medlem
Skrivet av Pholiage:

För att vara ärlig så är inte Batman Arkham Knight speciellt bra. Typ mer av samma som City. Bilen är cool i 4min. Sen e resten meh. Varför kan man inte hjälpa invånare? Det finns ingen anledning för Batman att vara i Gotham. Det e ju bara skurkar. Nuka skiten o så inte mer crime. Hur dumma kan manusskrivarna vara :S

Meh, till skillnad från Origins så innehåller spelet en hel del nytt.

Skrivet av SWEBarb:

det är ju knappast nvidias fel, det är rocksteady fel helt och hållet som anlitade en jävla amatör konsoll studio som skötte pc versionen.

Nja, det har nog sjukt mycket mer att göra vem WB vill anlita och hur länge de får bygga på PC-versionen.

För min del så fungerar det nästan perfekt, skulle gärna spela på Batgirl DLC om det nu släpptes.

Medlem

Good guy Nvidia.

Medlem

Det känns som att tåget gått. Undrar varför de bryr sig så mycket. Är det verkligen för en paket av kort plus spelet?

Skrivet av Pholiage:

För att vara ärlig så är inte Batman Arkham Knight speciellt bra. Typ mer av samma som City. Bilen är cool i 4min. Sen e resten meh. Varför kan man inte hjälpa invånare? Det finns ingen anledning för Batman att vara i Gotham. Det e ju bara skurkar. Nuka skiten o så inte mer crime. Hur dumma kan manusskrivarna vara :S

Det var det jag sa från början. Vad ska Batman där och göra? Skicka in armén istället som är bättre rustade för att möta dödligt våld.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av MattiAce:

OMG, de har väl bättre saker att lägga sin tid på

De känner väl en viss skyldighet till sina många kunder som köpt deras bundles som skeppades med denna titel.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av MattiAce:

OMG, de har väl bättre saker att lägga sin tid på

De känner väl en viss skyldighet till sina många kunder som köpt deras bundles som skeppades med denna titel.

Jo, förmodligen.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det är ju knappast nvidias fel, det är rocksteady fel helt och hållet som anlitade en jävla amatör konsoll studio som skötte pc versionen.

Vi vet ju inte vad Nvidia har lovat och som de nu får hålla. Klart är iallafall att WB nästa gång borde ge Rockstar en säck pengar och säga "Make this shit work.."


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Snarare damage control då de sedan länge haft med spelet i sin geforcekort kampanj och visat upp 60fps fake videos

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KatOne:

Snarare damage control då de sedan länge haft med spelet i sin geforcekort kampanj och visat upp 60fps fake videos

https://www.youtube.com/embed/zsjmLNZtvxk

så sant Nvidia är lika stora bovar i detta som WB/Rockstar..snackar om falsk marknadsföring.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SWEBarb:

det är ju knappast nvidias fel, det är rocksteady fel helt och hållet som anlitade en jävla amatör konsoll studio som skötte pc versionen.

Det ligger väl ändå på WB:s bord att fatta de besluten.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av SWEBarb:

det är ju knappast nvidias fel, det är rocksteady fel helt och hållet som anlitade en jävla amatör konsoll studio som skötte pc versionen.

Vi vet ju inte vad Nvidia har lovat och som de nu får hålla. Klart är iallafall att WB nästa gång borde ge Rockstar en säck pengar och säga "Make this shit work.."

Haha ja Rockstar skulle nog göra ett bra jobb tror jag då pc versionen av gta V är väldigt bra optimerat i mitt tycke. Kanske dags att de tar över serien


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Bästa är om dom i framtiden skippar PC helt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

det är ju knappast nvidias fel, det är rocksteady fel helt och hållet som anlitade en jävla amatör konsoll studio som skötte pc versionen.

Annat lät det när dom fick trixade med Tomb Raider setup menyn för att göra den acceptabel på PC.

jag tyckte spelet var bra.
ett svagt batman spel,förra spelet var bättre.
men jag hade knappt några problem alls.
förstår inte vad alla gnäller om förutom att det är trendigt att gnälla på det för att alla andra gör det.

så vänta ni till i höst med att spela det,jag har redan klarat det för länge sen ^^

eld
Medlem
Skrivet av Darknessviking:

...men jag hade knappt några problem alls.
förstår inte vad alla gnäller om förutom att det är trendigt att gnälla på det för att alla andra gör det...

Så du menar att spelet plockats bort från försäljning på steam pga problem som inte existerar?

Medlem

Jag håller nog med om att Arkhamn City var kulmen för den här trilogin. Lite som de tre nya filmerna faktiskt. Första delen satte en intim atmosfär där vi fick lära känna Batman. Andra delen var magnifik på alla sätt och vis medans tredje delen gick all-in och det blev för mycket. Man tog livet av Jokern i andra delen men till skillnad ifrån filmen så vågade man helt enkelt inte ta bort honom från spelet. Jokern och Batmans inre dialoger är det som jag tycker räddar Arkham Knight. Resten av storyn är...ja rätt ointressant. Scarecrow och Arkham Knight är ju totalt ointressanta som villains.

Däremot är Arkham Knight likt Dark Knight Rises inte ett dåligt spel/film. Bara inte lika bra som föregångaren.

Batmobilen känns overpowered och segmenten med tanks/drones känns grymt malplacerade. Visst de är ganska roliga faktiskt men känns inte Batman överhuvudtaget. Stora behållningen i alla tre delar är free-flow combat och att ta en efter en från skuggorna.

Medlem

Min skolgång, ouch.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Darknessviking:

förstår inte vad alla gnäller om förutom att det är trendigt att gnälla på det för att alla andra gör det.

Jag tror inte du riktigt förstår hur mycket det skall till innan en utgivare stoppar försäljningen av ett spel. Titta på de sista 3-4 årens miserabla fuckups och INGET av dem drogs tillbaka.

Men kände du att det var ok att spela fast det fattades en massa grejor, så vassego.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det är ju knappast nvidias fel, det är rocksteady fel helt och hållet som anlitade en jävla amatör konsoll studio som skötte pc versionen.

Är nog mest WB's fel..
Dessutom säger ju Nvidia själva att vissa saker är "relaterade" till dom och andra inte.

Oavsett så är det ju ett rejält clusterfuck. Som kontrast; AC: Unity fungerade mycket bättre vid release. Plus att UBI bett om ursäkt.

1
Skriv svar