Kluriga val och jump scare i gameplay-klipp från PS4-skräckisen Until Dawn

Robot
Kluriga val och jump scare i gameplay-klipp från PS4-skräckisen Until Dawn
Medlem
Kluriga val och jump scare i gameplay-klipp från PS4-skräckisen Until Dawn

Längtar så mycket efter det här, tror det blir riktigt kul att spela tillsammans med några kompisar o diskutera val alt. på twitch. Blir nog häftigt att spela om o se vilken skillnad det kan bli också, spelhösten inleds med detta spel för mig... med många efterföljande spel

Medlem

Ser riktigt trevligt ut, älskar när de får in lite jargong i dialogerna osv. Var riktigt trevligt att titta på. Var orolig att det skulle bli 9min gameplay i grottan, men det vara ett mindre moment. I like!

Medlem

Kan bli köp om recensionerna ger OK betyg sen


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Pass på för Boogeyman vid 2:47 i klippet.

Blir inte alls så sugen. Tröttsamt att fler och fler spel är bara en lång film. När ska utvecklarna inse att vi faktiskt kan öppna dörrar/grindar och slippa göra massa olika kombinationer med handkontrollen för att få dom att öppna. Räcker väll med ett gammalt hederligt tryck med X.

Gissar på att spelet får som bäst en kall 5:a

Medlem
Skrivet av Hexon:

Pass på för Boogeyman vid 2:47 i klippet.

Blir inte alls så sugen. Tröttsamt att fler och fler spel är bara en lång film. När ska utvecklarna inse att vi faktiskt kan öppna dörrar/grindar och slippa göra massa olika kombinationer med handkontrollen för att få dom att öppna. Räcker väll med ett gammalt hederligt tryck med X.

Gissar på att spelet får som bäst en kall 5:a

Tycker det är värre med allt hjärndött skjutande o dödande i spel, förstår att inte alla gillar qte men det känns ändå som att spel börjar experimentera mer och mer med förgreningar och val med olika konsekvenser. Med tanke på hur relativt nytt det fortfarande är med spel och hur stor branschen har blivit så kan nog alla bli nöjda i framtiden.

Jag har inget emot att det här säkert blir som en interaktiv film, gillat både heavy rain o walking dead, men gillar man inte liknande spel ska man nog undvika det

MEG
Medlem
Skrivet av Hexon:

Pass på för Boogeyman vid 2:47 i klippet.

Blir inte alls så sugen. Tröttsamt att fler och fler spel är bara en lång film. När ska utvecklarna inse att vi faktiskt kan öppna dörrar/grindar och slippa göra massa olika kombinationer med handkontrollen för att få dom att öppna. Räcker väll med ett gammalt hederligt tryck med X.

Gissar på att spelet får som bäst en kall 5:a

Kan inte annat än att hålla med, scenen med mannen var dock bra men i övrigt verkar det bli ett medelmåttigt spel med "tryck snabbt på knappen med en trekant så får du se en scen"


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av laban005:
Skrivet av Hexon:

Pass på för Boogeyman vid 2:47 i klippet.

Blir inte alls så sugen. Tröttsamt att fler och fler spel är bara en lång film. När ska utvecklarna inse att vi faktiskt kan öppna dörrar/grindar och slippa göra massa olika kombinationer med handkontrollen för att få dom att öppna. Räcker väll med ett gammalt hederligt tryck med X.

Gissar på att spelet får som bäst en kall 5:a

Tycker det är värre med allt hjärndött skjutande o dödande i spel, förstår att inte alla gillar qte men det känns ändå som att spel börjar experimentera mer och mer med förgreningar och val med olika konsekvenser. Med tanke på hur relativt nytt det fortfarande är med spel och hur stor branschen har blivit så kan nog alla bli nöjda i framtiden.

Jag har inget emot att det här säkert blir som en interaktiv film, gillat både heavy rain o walking dead, men gillar man inte liknande spel ska man nog undvika det

Jag instämmer delvis. Jag tror dock att man kan göra intressant förgrening/storyval i ett spel utan QTE.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av laban005:
Skrivet av Hexon:

Pass på för Boogeyman vid 2:47 i klippet.

Blir inte alls så sugen. Tröttsamt att fler och fler spel är bara en lång film. När ska utvecklarna inse att vi faktiskt kan öppna dörrar/grindar och slippa göra massa olika kombinationer med handkontrollen för att få dom att öppna. Räcker väll med ett gammalt hederligt tryck med X.

Gissar på att spelet får som bäst en kall 5:a

Tycker det är värre med allt hjärndött skjutande o dödande i spel, förstår att inte alla gillar qte men det känns ändå som att spel börjar experimentera mer och mer med förgreningar och val med olika konsekvenser. Med tanke på hur relativt nytt det fortfarande är med spel och hur stor branschen har blivit så kan nog alla bli nöjda i framtiden.

Jag har inget emot att det här säkert blir som en interaktiv film, gillat både heavy rain o walking dead, men gillar man inte liknande spel ska man nog undvika det

Jag instämmer delvis. Jag tror dock att man kan göra intressant förgrening/storyval i ett spel utan QTE.

Ja absolut men välkomnar experimenterande

1
Skriv svar