King's Quest: A Knight to Remember

Robot
King's Quest: A Knight to Remember

1984 föddes King's Quest. 1998 dog serien – eller ja, det var åtminstone vad vi trodde. Sierra har återuppstått och från det döda tar de med sig King's Quest.

#the-odd-gentlement, #telltale-games


Medlem
King's Quest: A Knight to Remember

Hmm, nu blev jag lite osäker på om jag ska köpa. Gillar denna typen av spel, men betyget är ju inte superlockande. Vi får se hur det blir...

DET SKA JU VARA SÅ!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

MEG
Medlem

Hmm tråkigt, jag som hade hoppats så på detta


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Lyssna inte på denna recension. Spelet är riktigt bra, recensenten i detta fall tror jag inte förstår sig på spelet bara. Men magin och charmen i detta spel väger tungt. Något han måste ha missat.

Skribent
Skrivet av Prixm:

Lyssna inte på denna recension. Spelet är riktigt bra, recensenten i detta fall tror jag inte förstår sig på spelet bara. Men magin och charmen i detta spel väger tungt. Något han måste ha missat.

Fast nu står det ju i recensionen att spelet är charmigt och sagolikt? =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Nu när sierra återuppstått från de döda kan man ju tycka att de borde ta och göra ett SWAT 5. Eller är det bara jag som tycker det?

Medlem
Skrivet av purjo:

Nu när sierra återuppstått från de döda kan man ju tycka att de borde ta och göra ett SWAT 5. Eller är det bara jag som tycker det?

De kan ju alltid släppa en Hellfire 2 till diablo 3

Medlem

Äventyrsspel ska väl styras med piltangenterna, kan man göra det här?


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Äh, den här killen som recenserat måste vara för ung, han har inte upplevt Sierra spelen som jag gjorde på 80- & 90-talet! Jag tycker detta var det bästa äventyrsspel sen Monkey Island och alla andra Lucasarts klicka&gå-spel var som bäst! 9 av 10 poäng!!!

Medlem
Skrivet av purjo:

Nu när sierra återuppstått från de döda kan man ju tycka att de borde ta och göra ett SWAT 5. Eller är det bara jag som tycker det?

Sierra har absolut inte återuppstått. Det här är bara ett skamlöst nyttjande av namnet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Moderator | Testpilot
Skrivet av ClockWise:

Hmm, nu blev jag lite osäker på om jag ska köpa. Gillar denna typen av spel, men betyget är ju inte superlockande. Vi får se hur det blir...

3/5 = Bra spel, vad mer behöver du?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Titta inte på betyget. Underbart spel som man fastnar i på 2 minuter. Härligt med lite olika sätt att spela, lite action, pussel, och mycket känsla och story. Spelade igenom med tjejen och tyckte det hade de gamla sköna vibbarna från sådana här spel från förr. Nostalgikick rakt up i the feels. Lätt 4/5! Man får veta vad man köper. Mer spel likt detta önskas! Är du 30+ och växte upp med spelen är det ett måste

Medlem
Skrivet av mrmanman:

Titta inte på betyget. Underbart spel som man fastnar i på 2 minuter. Härligt med lite olika sätt att spela, lite action, pussel, och mycket känsla och story. Spelade igenom med tjejen och tyckte det hade de gamla sköna vibbarna från sådana här spel från förr. Nostalgikick rakt up i the feels. Lätt 4/5! Man får veta vad man köper. Mer spel likt detta önskas! Är du 30+ och växte upp med spelen är det ett måste

Låter bra!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:

Äventyrsspel ska väl styras med piltangenterna, kan man göra det här?

Ja!

Tycker själv att första avsnittet var bra, hade kul! Hade däremot hjälp av två som kollade på när jag spelade, vilket kanske ökade kul-faktorn!

1
Skriv svar