Diskussion: Vilket är Blizzards bästa spel?

Medlem

Blackthorne är den amerikanska titeln, Blackhawk i europa.

Medlem

World of Warcraft etta än så länge. Lite tråkigt, men medelåldern här är väl helt enkelt väldigt ung

Medlem

Helt klart Blackthorne/Blackhawk! Spelar ingen roll om jag har spenderat 1500 timmar i WoW, det var ett beroende. Blackthorne var ett fantastiskt spel med underbar känsla och miljö, ett spel jag kommer att minnas länge.

Medlem
Skrivet av zotyr:

World of Warcraft etta än så länge. Lite tråkigt, men medelåldern här är väl helt enkelt väldigt ung

Kan vara det, men samtidigt kan det vara så att det helt enkelt är Blizzards bästa spel. Själv har jag lagt löjligt mycket tid på Warcraft II: Tides of Darkness och Diablo 1, men min röst gick ändå till World of Warcraft eftersom det är ett så otroligt imponerande projekt.

De övriga spelen i listan har jag aldrig riktigt fastnat för.

Medlem

Oj, när man ser denna lista på vad Blizzard har åstadkommit inser jag att de inte är några av mina favoriter. Diablo III var en praktmiss enligt mig, även om expansion o patcher ordnat till det en del. WoW kan jag förstå att folk gillar men personligen tycker jag striderna är otroligt tråkiga och enformiga så även om jag gillar världen och miljön kan jag inte förmå mig att spela någon längre stund. Starcraft spelen symboliserar för mig allt det som blivit dåligt med RTS spel, allt resulterar i en optimal strategi som man måste följa och den som klickar igenom den fortast vinner. Hearthstone tycker jag är skapligt som spel men jag avskyr konceptet med random boosters och pay-to-win. HotS har jag faktiskt inte provat och har inget intresse av det heller.

Jag röstade på Diablo 2. För mig är det solklart det bästa Blizzard åstadkommit, och i synnerhet när man tänker på att det är 15 år gammalt.

Medlem

Tråkigt att WoW leder. Men som Zotyr sa så är nog medelåldern väldigt låg här på Fragzone.

Jag har varit med sedan Lost Vikings, WC1, SC1, DB1 och jag röstade Warcraft 3. Är så himla sugen på Warcraft 4 med hjältar tillbaka igen... Saknar Warcraft 3 ganska ofta. Otroligt mysigt spel där man högg ner träd och grafiken var mysig. Musiken var skit bra också.

Just nu är det Starcraft 2 som gäller. Ser fram emot Legacy of the Void.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Tråkigt att WoW leder. Men som Zotyr sa så är nog medelåldern väldigt låg här på Fragzone.

Jag har varit med sedan Lost Vikings, WC1, SC1, DB1 och jag röstade Warcraft 3. Är så himla sugen på Warcraft 4 med hjältar tillbaka igen... Saknar Warcraft 3 ganska ofta. Otroligt mysigt spel där man högg ner träd och grafiken var mysig. Musiken var skit bra också.

Just nu är det Starcraft 2 som gäller. Ser fram emot Legacy of the Void.

Det ligger något i det du och fler säger att medelåldern är rätt låg här, jag är dock snart 26 (i januari men i alla fall) och jag valde dock warcraft 2 för det spelet har jag många goda minnen från
Hade jag fått välja fler så hade det varit warcraft 2, diablo 2 (inte spelat ettan ännu *skäms*), starcraft 1 samt the lost vikings.

WoW är ett spel jag har försökt gilla men med tanke på att jag inte känner för att behöva betala i månaden för att kunna spela så är det ett enda stort problem med, skulle bara känna mig låst till att behöva spela i såna fall.
Sedan är inte heller WoW ett intresse för mig då det är ett mmo, jag växte upp med warcraft som RTS.

När du pratar om wc3 förresten så låter det som att du tror ingen spelar det med jag återkommer lite til och från till wc3 och lirar custom games och det är rätt mycket folk där inne

Medlem

Varför tror alla att det är folk med låg ålder som röstar på WoW? Wow kom ut för 10 år sen. De som började spela då var ca 15 år gamla och har forstätt spela sen dess. De flesta som spelar WoW idag är mellan 25 till 35 år gamla.

Medlem

Blackthorne så klart.

Medlem
Skrivet av Denglade:

Varför tror alla att det är folk med låg ålder som röstar på WoW? Wow kom ut för 10 år sen. De som började spela då var ca 15 år gamla och har forstätt spela sen dess. De flesta som spelar WoW idag är mellan 25 till 35 år gamla.

För att dagens generation väljer wow, dota eller LoL så dom har inte helt fel i det dom säger. Cs kom ut när jag var yngre men dagens generation väljer det framför mycket med, så din logik där håller inte riktigt

Medlem

Röstar på WoW och drar upp medelåldern en smula

Medlem

Jag röstade på WoW och jag är 26.
Om man hade fått sätta en topp 3 hade det blivit WoW, WC3 samt WC2.

Att säga att det "bara" är unga som röstat på WoW är bara löjligt, alla har inte samma smak som er.

Medlem

oavsett hur mycket skit wow har blivit genom åren, så tar det priset med hästlängder.

Följt med wc3 och diablo., just pga hur dom revolutionerade genrerna.

Medlem

Enda Blizzard spel som jag spelat med behållning är Diablo III så det får min röst.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Svårt att välja vad man ska rösta på! WoW har man ju helt klart spenderat flest timmar med, men Warcraft 2 och 3 ligger ju extremt nära hjärtat.

Medlem

Av att dömma från pollen så är det bara äldre spel som ligger bäst till. Warcraft 3, Diablo 1 & 2, Starcraft och WoW var alla riktigt bra för sin tid.

Deras nyare spel har dock inte varit lika imponerande, WoW expansionerna har blivit sämre och gett oss mindre och mindre content. Diablo 3 var skit när det släpptes och är fortfarande bara mediokert. Starcraft 2 var bra men inte revolutionerande som Starcaft 1 var för sin tid. Heroes of the Storm....nerdummat moba som det redan finns massor av.
Hearthstone, nog det bästa dom gjort på länge, vilket är lite sorgligt. Men det är ju inga spel som ger den där "Woow" facktorn som de äldre gjorde.
För lite innovation och för mycket nerdummning för att nå den stora massan. Tyvärr..

Medlem

Hur många av er har ens spelat de tidigare spelen?

phi
Medlem

World of Warcraft är ju onekligen det bästa och mest framgångsika spelet som Blizzard gjort, så det får så klart min röst även jag endast spelade det under vanilla.

Däremot har jag lagt ner mer tid och energi på både starcraft och diablo 2.

Medlem

Mycket gnäll på medelålder här. Oavsett hur gammal man är/var när man började spela WoW så är det fortfarande ett mästerverk. Aldrig förr har ett spel fört samman ett helt gaming community som det spelet har gjort.

Visst kan man bli nostalgisk över bloodrunsen i D2 och SP från Warcraft 3 men tamejfan inget slår minnena från PvPn i Hillsbrad Foothills och STV

Medlem

28 år och spelat 90% av spelen på listan. Warcraft II ligger nära hjärtat men som många andra röstade jag WoW.
Jag har trots allt mest speltid i det spelet och jag spelar det fortfarande från och till.

Det beror ju lite på hur man vill klassa "bästa spel".
Bästa spel som i ett spel jag kan fortsätta spela och tycka är kul, eller bästa spel som i att "Detta fick mig att älska spel".

Hur kan det vara "synd" att WoW ligger först?
Sluta vara så bittra och hata på ett spel ni själva tröttnat på för längesen.

Medlem
Skrivet av mill:

Hur många av er har ens spelat de tidigare spelen?

Om det är viktigt så har jag spelat alla Blizzards spel och gillar majoriteten av dessa. De enda som inte föll mig i smaken var Starcraft-serien samt Blackthorne.

Medlem

Diablo 1 satt fan och spela demot från pc gamer om och om igen

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Oj, när man ser denna lista på vad Blizzard har åstadkommit inser jag att de inte är några av mina favoriter. Diablo III var en praktmiss enligt mig, även om expansion o patcher ordnat till det en del. WoW kan jag förstå att folk gillar men personligen tycker jag striderna är otroligt tråkiga och enformiga så även om jag gillar världen och miljön kan jag inte förmå mig att spela någon längre stund. Starcraft spelen symboliserar för mig allt det som blivit dåligt med RTS spel, allt resulterar i en optimal strategi som man måste följa och den som klickar igenom den fortast vinner. Hearthstone tycker jag är skapligt som spel men jag avskyr konceptet med random boosters och pay-to-win. HotS har jag faktiskt inte provat och har inget intresse av det heller.

Jag röstade på Diablo 2. För mig är det solklart det bästa Blizzard åstadkommit, och i synnerhet när man tänker på att det är 15 år gammalt.

Jag håller med dig i det stora hela. Enda jag inte skulle hålla med om är att hearthstone skulle vara pay 2 win. Finns inga orättvisa fördelar du kan få genom att betala som inte lite speltid skulle kunna lösa.

Medlem

Hmm, The Lost Vikings var skitbra. Blackthorne var också suveränt om än ganska svårt. Sedan har man Starcraft och speciellt Warcraft. Speciellt Warcraft 2 vilket är den bästa i hela serien med flera hästlängder. Svårt val.

Medlem

Warcraft II anser jag.

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av kadavriak:

Oj, när man ser denna lista på vad Blizzard har åstadkommit inser jag att de inte är några av mina favoriter. Diablo III var en praktmiss enligt mig, även om expansion o patcher ordnat till det en del. WoW kan jag förstå att folk gillar men personligen tycker jag striderna är otroligt tråkiga och enformiga så även om jag gillar världen och miljön kan jag inte förmå mig att spela någon längre stund. Starcraft spelen symboliserar för mig allt det som blivit dåligt med RTS spel, allt resulterar i en optimal strategi som man måste följa och den som klickar igenom den fortast vinner. Hearthstone tycker jag är skapligt som spel men jag avskyr konceptet med random boosters och pay-to-win. HotS har jag faktiskt inte provat och har inget intresse av det heller.

Jag röstade på Diablo 2. För mig är det solklart det bästa Blizzard åstadkommit, och i synnerhet när man tänker på att det är 15 år gammalt.

Jag håller med dig i det stora hela. Enda jag inte skulle hålla med om är att hearthstone skulle vara pay 2 win. Finns inga orättvisa fördelar du kan få genom att betala som inte lite speltid skulle kunna lösa.

Det är just det som kännetecknar "Pay 2 win", det handlar inte om att köpa något som inte går att få i spelet utan att betala för det, utan att helt enkelt betala för att vinna, vilket du gör genom att köpa grejer som oss andra stackars bönder måste grinda ihop till, och du kan lyckligt farma oss under tiden.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av kadavriak:

Oj, när man ser denna lista på vad Blizzard har åstadkommit inser jag att de inte är några av mina favoriter. Diablo III var en praktmiss enligt mig, även om expansion o patcher ordnat till det en del. WoW kan jag förstå att folk gillar men personligen tycker jag striderna är otroligt tråkiga och enformiga så även om jag gillar världen och miljön kan jag inte förmå mig att spela någon längre stund. Starcraft spelen symboliserar för mig allt det som blivit dåligt med RTS spel, allt resulterar i en optimal strategi som man måste följa och den som klickar igenom den fortast vinner. Hearthstone tycker jag är skapligt som spel men jag avskyr konceptet med random boosters och pay-to-win. HotS har jag faktiskt inte provat och har inget intresse av det heller.

Jag röstade på Diablo 2. För mig är det solklart det bästa Blizzard åstadkommit, och i synnerhet när man tänker på att det är 15 år gammalt.

Jag håller med dig i det stora hela. Enda jag inte skulle hålla med om är att hearthstone skulle vara pay 2 win. Finns inga orättvisa fördelar du kan få genom att betala som inte lite speltid skulle kunna lösa.

För mig är det i princip samma sak. Att jag betalar med tid eller pengar saknar betydelse i sammanhanget. Men visst finns det mycket värre exempel på pay-to-win, Hearthstone är relativt måttligt i det avseendet, men till sist så kan du ändå bygga en bättre lek än mig bara för att du har tillgång till bättre / mer synergistista kort än vad jag har och detta pga att du lagt mer tid eller pengar på spelet. Jag upplever också att expansionerna förstärkt detta intryck något.

Medlem

Warcraft 2, vad man satt och lirade det med polarna i källaren.
Det och Command & conquer 1 .
Så himla bra minnen man har från den tiden.

Medlem

Med tanke på vilket spel jag spelat mest och som jag fortfarande spelar så vinner Diablo 3 lätt. Season 4 hype !!!

Medlem

The Death and Return of Superman, sånt spel finns ju inte! Det finns ju inte! LALALALA

Skriv svar