EA om avsaknaden av Battlefront-kampanj: "Spelarna hoppar över den ändå"

Robot
EA om avsaknaden av Battlefront-kampanj: "Spelarna hoppar över den ändå"
Medlem
EA om avsaknaden av Battlefront-kampanj: "Spelarna hoppar över den ändå"

Gör ett singleplayerspel så skippar inte folk kampanjen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

så enligt detta så ska nästa Battlefield också satsa på enbart multiplayer? det tror jag inte.

Det hade varit betydligt intressantare med singleplayer i Star wars än deras tråkigt enformiga singleplayerkampanjer dom envisas med att trycka in i battlefield 3 och 4.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En Battlefieldkampanj som är som varenda tråkig shooter ever förstår jag att folk skippar. En awesome Star Warskampanj, det är något helt annat.


signatur

Videomupp

Medlem

Jättesynd. Jag är själv helt ointresserad av multiplayer och spelar aldrig det i något spel.

Medlem

För mig är multiplayer-only-spel totalt ointressanta, jag vill ha en bra story man får uppleva i Singleplayer (eller Cooperative med polare), därmed punkt!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Varför skulle jag vilja spela en singleplayer kampanj i ett multiplayer baserat spel?
De har helt rätt
Om jag vill spela singleplayer så köper jag ett singelplayer baserat spel.

Medlem

Med en kampanj hade jag varit mycket mer intresserad än vad jag är nu.


signatur

I drank what?

Medlem

Älskade att köra co-op med kompisar mot bottarna i BF:1942 och BF:Vietnam, när dom sedan tog bort botstödet så slutade jag köpa serien.

Samma sak med Star Wars: Battlefront, älskade orginalen, kommer inte att köpa detta.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Karmak:

Varför skulle jag vilja spela en singleplayer kampanj i ett multiplayer baserat spel?
De har helt rätt
Om jag vill spela singleplayer så köper jag ett singelplayer baserat spel.

Haha håller med. Därför jag aldrig någonsin spelat och kommer spela singelplayer kampanj i ett bra multiplayer RTS. Jag har nog med att träna att bli bra och spela mot andra.

Medlem

Uhm, ja i battlefield? En serie som startade som ett multiplayer serie som dom sen prompt skulle trycka in kampanj i för att försöka locka fler köpare. I ett star wars spel? Story tack

Medlem

Går inte att redigera på mobilen nu tydligen, så här gör dom antagligen för att kunna släppa kampanjen som ett betal dlc. Då många kommer efterfråga detta (vilket EA faktiskt är väl medvetna om), så kan dom få det till "Vi lyssnar på er, här har ni en kampanj för bara 199kr. Vi lyssnar, detta är för eran skull, we are the good guys!"

När man väl börja återfå lite förtroende för EA...

Medlem

Blev lite slak just nu.. Köper säkert spelet ändå, men hade förväntat mig nån form av singel player.

Medlem

Själv blev jag enormt ledsen när jag insåg att det endast var MP. En del av oss har inte tid att lägga på att bli ägda av p12 i MP som det är i Cod och BF, single player pls

Medlem

I Battlefield ja (om det inte är Bad Company), de hade en ganska bra chans att göra en superb Battlefront kampanj som följde en kommando enhet eller något liknande, (hade visserligen hellre haft en legitim uppföljare till Republic Commando) men icke.

T.om "Galactic Conquest" från föregående Battlefronts, med lite mer story hade räckt, men men.

DICE är inte bra på SP-kampanjer, det är bättre de levererar bra MP, än två halvdana upplevelser.

Hoppas det blir ett bra spel, för alla dem som har längtat efter det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Darth Vader snack till alla stormtroopers innan det stora slaget
"Jag är alla ers fader!"
Min DNA flyter genom era ådror och kraften är stor hos er.

Det vore ett coolt intro till en singelspel och sedan gå in på hur man egentligen gjorde det där och spelaren kan avgöra vilken nationalitet stormtroopern ska ha.

Made by DICE vi failar epic i alla våra spel när vi glömt hur man gör det roligt för spelarna.

Medlem

BF3 och 4 hade väl (för mig) en hyfsad SP upplevelse.

Men jag skulle nog inte fälla många tårar om SP är skippad i Battlefront.

Medlem
Skrivet av flopper:

Darth Vader snack till alla stormtroopers innan det stora slaget
"Jag är alla ers fader!"
Min DNA flyter genom era ådror och kraften är stor hos er.

Det vore ett coolt intro till en singelspel och sedan gå in på hur man egentligen gjorde det där och spelaren kan avgöra vilken nationalitet stormtroopern ska ha.

Made by DICE vi failar epic i alla våra spel när vi glömt hur man gör det roligt för spelarna.

Om det var så skulle dom inte ens kunna vinna mot Sverige, då Darth vader uppenbart måste ha helt värdelös DNA med tanke på hur dom dom förlorar mot några Rebeller.

Medlem

Det som är vettigt i detta, tycker jag, är att de fokuserar helt på multiplayer. Låter som en bra lösning även om jag gillar singleplayer

EDIT: Och fasiken vad glad jag är att det blir split screen, för övrigt. Borde finnas i alla multiplayerspel!

Medlem

Eftersom jag egentligen bara kör singleplayer kan man stryka denna, men inte för att jag hade varit intresserad ändå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag hade i ärlighetens namn inte ens tänkt på SP. NU gör jag det! Iofs har jag aldrig spelat nån av kampanjerna i tidigare MP-spel (alltså de jag köpt främst för MP-delen). SP är väldigt bra att ha om internet dör men det gör det aldrig nuförtiden och det går väl knappt att spela offline längre.

Det enda jag möjligtvis kan behöva i SP-form av en shooter är nåt slags ordentligt träningsscenario t.ex. skjuta måltavlor på tid, träffsäkerhet med granat osv.

Medlem

Svårt! SP kampanjen i BF spelen har aldrig varit något för mig. Tycker bara dom har varit väldigt tråkiga att spela. Fokuset ligger i MP.

Men nu är ju det Star Wars så jag skulle vilja se en SP kampanj där.

Medlem

Tråkigt. Jag lirade ändå igenom bf3 kampanjen, tyckte den var helt ok men inget extra, förutom att grafiken och ljuden gjorde att de blev en rätt trevlig upplevelse.

Men en kampanj i Starwars hade definitivt vart helt annorlunda, när det är helt annan miljö,bakgrundshistoria,karaktärer,varelser.


signatur

Life is short , play more

Medlem

Folk spelar inte tråkiga kampanjer, men DICE vet ju knappt hur man gör en rolig sådan. Därav skippar folk det.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Citat:

Det är väldigt få som faktiskt spelar singleplayer i den här typen av spel. Det är vad datan avslöjar, berättar Moore.

Läser Moores uttalande.

Tittar på FZ-enkäten. Runt 70% spelar gärna SP-kampanj.

Läser Moores uttalande.

Skakar på huvudet...

Medlem

Dom kan gärna göra så här med nästa Battlefield, skippa singleplayer och lägg allt krut på Multiplayer!
Star Wars hade det inte skadat med en Singleplayer faktiskt för att få känna på vapen, miljö och allt innan man hoppar in i multiplayer!

Medlem

Inget singleplayer inget köp.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Citat:

Det är väldigt få som faktiskt spelar singleplayer i den här typen av spel. Det är vad datan avslöjar, berättar Moore.

Läser Moores uttalande.

Tittar på FZ-enkäten. Runt 70% spelar gärna SP-kampanj.

Läser Moores uttalande.

Skakar på huvudet...

Den data de samlar in från alla som faktiskt spelar deras spel lär säga mer än en enkät på FZ.

Medlem

Bf4 hade nog den sämste singleplayern-storyn någonsin skulle jag tro, lite väl amerika-patriotiskt för att den skulle vara bra.

Dice är duktigare på att göra singleplayer med humor än när de försöker vara seriösa med sin story.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar