Warcraft II: Tides of Darkness

Robot
Warcraft II: Tides of Darkness

När vi avslutar retrosommaren gör vi det genom att blicka tillbaka på en av de stora klassikerna. Med Warcraft II började Blizzard lägga världen för sina fötter.


Medlem
Warcraft II: Tides of Darkness

Ååh härliga minnen. Nostalgi på högsta nivå.

Medlem

Det var ju så jävla bra när det kom, vilket spel!

Och Nilfisk - jag minns du när du fick det på tyska, vad härligt det var med tyska orcher


signatur
Medlem

Så många fina barndoms- och LAN-minnen från detta spel. Det var kul bara att klicka flera gånger på enheterna för att höra allt dom hade att säga. En av många humorgrejer som Blizzard roligt nog har fortsatt med. Än idag kan jag och polarna häva ur oss olika Warcraft 2-lines med tillhörande röster vid passande tillfällen. Lyssna och njut:

https://www.youtube.com/watch?v=6wkc4uCaLpw

Idag läste jag även en intressant artikel om Dota 2 som har sina rötter i Blizzards spel för er som inte vet. Även detta mycket bra läsning.

http://www.gamereactor.se/artiklar/265593/Dota+2+-+Det+inkomp...

Medlem

Good times, good times.

Medlem

Musiken är guld


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Denna artikeln väcker minnen, det blir till att installera och spela igen. Tack FZ.

Medlem

Jag har haft lite tid över, tänkte då på detta spel och har kört genom single player nu i veckan. Härliga minnen. Har glömt att enheterna är korkade och stannar ibland om det är trångt eller som skog/berg är ivägen


signatur

u mad bro?

Medlem

Spelade inte så mycket WC2, men WC1 och WC3 ligger varmt om hjärtat. WC3 spelade jag faktiskt om för 1-2 år sedan och det är riktigt trevligt.

Medlem

WC1 var bäst, men WC2 hade ju en mapeditor och det lanade man ju många timmar i. WC3 vart ju bara meh imo, för mycket tjafs helt enkelt.


signatur

IDKFA

Medlem

Good old days..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det första RTSet och ett av de första spelen jag spelade som jag minns det, farsan visade demot för mig och jag var såld direkt, sen köpte vi spelet och jag gav mig genast in i karteditorn och lärde mig att hitta på egna små uppdrag och grejer, fantasi hade man. Underbart spel.

Spelet lärde mig lite engelska också iochmed texten och rösten på briefing-skärmarna och att min far översatte lite osv.

Medlem

zog zog.

you want the axe?!

En av de bäst bitarna, att sitta och klicka på gubbarna i tid och otid


signatur

K9
:.:

MT
Medlem

detta är min barndom. Älskar detta spel och lyssnar på musiken då och då. Så sjukt bra.

Medlem

Man har inte klarat kartan innan alla träd är nedhuggna och alla guldgruvor är tomma!

Medlem

Låt mig bara säga: sen några veckor tillbaks är detta min ringsignal;

All kärlek till WC2 och dess fans!

Medlem

I somras spelade jag och en kompis detta i lan, det finns knappt något bättre - och blizzard visste det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag har fortfarande de flesta fuskkoderna till Warcraft II memorerade.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Pierre:

Det var ju så jävla bra när det kom, vilket spel!

Och Nilfisk - jag minns du när du fick det på tyska, vad härligt det var med tyska orcher

Haha, Dessa tyskar med sina dubbningar. Borde det inte funnits flera språk på skivan har ja undrat efter?. Man kanske bara va kass.

Medlem

Digga ljudet från klingorna ^_^

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Så många fina barndoms- och LAN-minnen från detta spel. Det var kul bara att klicka flera gånger på enheterna för att höra allt dom hade att säga. En av många humorgrejer som Blizzard roligt nog har fortsatt med. Än idag kan jag och polarna häva ur oss olika Warcraft 2-lines med tillhörande röster vid passande tillfällen. Lyssna och njut:

https://www.youtube.com/watch?v=6wkc4uCaLpw

Idag läste jag även en intressant artikel om Dota 2 som har sina rötter i Blizzards spel för er som inte vet. Även detta mycket bra läsning.

http://www.gamereactor.se/artiklar/265593/Dota+2+-+Det+inkomp...

Oh my, har inte tänkt på det innan men rösten till Human Footman (0:35) låter fan precis som TotalBiscuit! "Join the army they said, see the WORLD they said..." klockrent!


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Skön artikel!
Såg detta första gången hos en polare som hade PC. Typ enda anledningen till att jag skaffade en själv, och sen var man ju såld

Medlem

Jag tycker då inte Warcraft 4 behövs. Warcraft 3 håller på alla sätt fortfarande.

CJ
Medlem

Ja verkligen mysig nostalgi och pricken över i:et är musiken.

1
Skriv svar