75 miljoner enheter kör Windows 10

Robot
75 miljoner enheter kör Windows 10
dmn
Medlem
75 miljoner enheter kör Windows 10

Det är ju inte så att 10:an är gratis. Det är ju bara gratis att uppgradera om man redan har en tidigare version av Windows...

Medlem

Varför skulle man inte köra det senaste? Sen att alla tror att man lämnar ut så mycket info om vad man gör osv, det är väl inte så att man är anonym på internet nu mera ändå, löjligt att vara paranoid så man tror att _STATEN_ vill kolla just dig.


signatur
Redaktör
Skrivet av dmn:

Det är ju inte så att 10:an är gratis. Det är ju bara gratis att uppgradera om man redan har en tidigare version av Windows...

Äger du 7 eller 8 är 10:an gratis, annars inte.


signatur
Skrivet av Pierre:

Varför skulle man inte köra det senaste? Sen att alla tror att man lämnar ut så mycket info om vad man gör osv, det är väl inte så att man är anonym på internet nu mera ändå, löjligt att vara paranoid så man tror att _STATEN_ vill kolla just dig.

Dom är ute efter mitt Fz lösenord. Jag vet det.

NI LÄSER MINA INLÄGG, MEN JAG KAN LOVA ER, NI FÅR INTE MITT LÖSENORD!!!

Medlem
Skrivet av Pierre:

löjligt att vara paranoid så man tror att _STATEN_ vill kolla just dig.

Rätt korkad om man tror att dom inte vill.

Sedan alliansen gett grönt tecken åt FRA att avlyssna samtliga människor över hela världen med fokus i sverige är du som privatperson redan på listan.

Att alliansen också vill förbjuda kryptering för privatpersoner är endast i syfte att avlyssna just individer som inte är kriminella.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15208-folkpartisten-johan-pe...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pierre:

löjligt att vara paranoid så man tror att _STATEN_ vill kolla just dig.

Rätt korkad om man tror att dom inte vill.

Sedan alliansen gett grönt tecken åt FRA att avlyssna samtliga människor över hela världen med fokus i sverige är du som privatperson redan på listan.

Att alliansen också vill förbjuda kryptering för privatpersoner är endast i syfte att avlyssna just individer som inte är kriminella.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15208-folkpartisten-johan-pe...

Och exakt vad känner du att du besitter som kan vara till nytta för staten ? )


signatur
Medlem

Jag kan uppgradera till Windows 10 gratis då jag har Windows 8.1. Rutan kommer upp varje gång jag startar Windows 8.1. Men jag är så jävla lat så jag orkar inte omformatera C partitionen...

Jag väntar tills om 1 år då alla barnsjukdomar är borta så installerar jag det gratis.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Pierre:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pierre:

löjligt att vara paranoid så man tror att _STATEN_ vill kolla just dig.

Rätt korkad om man tror att dom inte vill.

Sedan alliansen gett grönt tecken åt FRA att avlyssna samtliga människor över hela världen med fokus i sverige är du som privatperson redan på listan.

Att alliansen också vill förbjuda kryptering för privatpersoner är endast i syfte att avlyssna just individer som inte är kriminella.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15208-folkpartisten-johan-pe...

Och exakt vad känner du att du besitter som kan vara till nytta för staten ? )

Om du inte har något att dölja varför låter du inte dina grannar få titta på när du är intim i sovrummet?

Om den åsiktsregistrering vi redan har i sverige lyfts upp till högre nivåer där man registrerar allt om varje individ, Då kan verktygen användas effektivt för att gå efter speciella folkgrupper.
Det är ett stort problem emot demokratin där staten lätt kan förfölja och tysta personer tillhörande en speciell folkgrupp, religion, politisk åsikt eller sexuell läggning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Pierre:

Varför skulle man inte köra det senaste? Sen att alla tror att man lämnar ut så mycket info om vad man gör osv, det är väl inte så att man är anonym på internet nu mera ändå, löjligt att vara paranoid så man tror att _STATEN_ vill kolla just dig.

Allt du säger är ju sant, men jag anser att det är väldigt farligt att ens tänka man ej har rätt att vara anonym. Jag tror inte att "_STATEN_"-som du kallar det har varken tid eller lust att kolla just mig/dig. Men bara möjligheten att de KAN göra det är helt åt he%¤#vete fel!

Medlem

Windows 10 höll på att döda min bärbara data.. tillbaka till Win 7 och nu mår den bra igen!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Inget är gratis Windows 10 vill ha full kontroll vad du gör på datorn.

Medlem

Försökte gå tillbaka till windows 7... Nånting var fel med filerna så jag fick installera om och ta bort alla filer på ena hårdisken, tyvärr så verkar spelen på den andra inte fungera. Troligtvis är den kvar på windows 10 eller nåt eftersom massor utav felen verkar finnas där för en del windows 10 användare :/

Medlem

75 miljoner datorer med spyware och keyloggers som feature. Är det "gratis" är du själv varan.

Den blinkar om att jag ska installera 10, men tror jag skippar det och kör Linux istället.

Medlem

Soon, Skynet will come online,,

Typ, Microsoft har ju sin .NET och äger Skype
Skype + .net = Skynet!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Sämre än windows 7/8.1

Vissa skärmar tar mer än en minut att starta upp och allmänt segt.

Ångrar att jag uppdatera,

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Sämre än windows 7/8.1

Vissa skärmar tar mer än en minut att starta upp och allmänt segt.

Ångrar att jag uppdatera,

Låter som det är ett klokt val jag gjort då.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag är nöjd.


signatur

autograph

Medlem

Inte för att vara sån men är det inte lite fel att översätta "devices" med "datorer"? Jag tolkar ju "devices" som att man även räknar med telefoner. Nu är väl inte det så överjävligt många, men ändå hehe.


signatur
Medlem

Så otroligt fånigt att folk tror att staten har intresse, och resurser, att övervaka enstaka individer. Vad om surfar och söker på. Vad dom gillar på FB, vad dom.... gisses. Snacka om ego och självupphöjande... "Jag är så jäkla viktig att SÄPO kontrollerar allt det jag gör!". Ironiskt nog så postar dom samtidigt allt dom gör och tycker på Facebook, Instagram, Twitter, Pintrest osv osv


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av Gortie:

Inte för att vara sån men är det inte lite fel att översätta "devices" med "datorer"? Jag tolkar ju "devices" som att man även räknar med telefoner. Nu är väl inte det så överjävligt många, men ändå hehe.

Jag övervägde "enheter" men skrev ändå datorer. Tänkte att Windows ju mest är förknippat med det, och för att även mobiler är datorer.


signatur
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pierre:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pierre:

löjligt att vara paranoid så man tror att _STATEN_ vill kolla just dig.

Rätt korkad om man tror att dom inte vill.

Sedan alliansen gett grönt tecken åt FRA att avlyssna samtliga människor över hela världen med fokus i sverige är du som privatperson redan på listan.

Att alliansen också vill förbjuda kryptering för privatpersoner är endast i syfte att avlyssna just individer som inte är kriminella.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15208-folkpartisten-johan-pe...

Och exakt vad känner du att du besitter som kan vara till nytta för staten ? )

Om du inte har något att dölja varför låter du inte dina grannar få titta på när du är intim i sovrummet?

Om den åsiktsregistrering vi redan har i sverige lyfts upp till högre nivåer där man registrerar allt om varje individ, Då kan verktygen användas effektivt för att gå efter speciella folkgrupper.
Det är ett stort problem emot demokratin där staten lätt kan förfölja och tysta personer tillhörande en speciell folkgrupp, religion, politisk åsikt eller sexuell läggning.

Om dom inte vet vilka som reser ned till Mellanöstern och joinar IS, samt har kollen på vilka som kommer tillbaka osv osv.,. tror du då att dom har intresse och resurser att kolla på vad du laddar ned från TPB?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Devices, alltså mobiler och plattor inräknat. Fortfarande imponerande, men det står inte computers eller pc's om man får märka ord lite :-P. På tal om windows 10, är det stabilt?

Medlem
Skrivet av conthox:

Så otroligt fånigt att folk tror att staten har intresse, och resurser, att övervaka enstaka individer. Vad om surfar och söker på. Vad dom gillar på FB, vad dom.... gisses. Snacka om ego och självupphöjande... "Jag är så jäkla viktig att SÄPO kontrollerar allt det jag gör!". Ironiskt nog så postar dom samtidigt allt dom gör och tycker på Facebook, Instagram, Twitter, Pintrest osv osv

Dumheter. De som har resurser och intressen, i Sveriges fall, är snarare amerikanska aktörer. Det skadar inte att ha en uppslagsbok i det fall det blir nödvändigt. Även om du själv är ointressant just nu är du ett av många mätvärden som ger underlag för att märka evtla trender. Tröskeln för en repressionsapparat och selektiv utfiltrering av människor sänks. Utpressning m.m. blir enkelt att genomföra. Sen vad gäller IS m.m. lär jänkarna vara måttligt intresserade av att stoppa dem helt, precis som med mycket annat, så länge de inte utgör direkta hot mot amerikanska intressen, vilket de inte gör, snarare tvärtom (bortsett från supporters som verkar inom deras gränser).

Folk klagar på STASI, men det vi har i väst idag är tusen gånger värre, och då höll de ändå vakt mot storföretagens intressen omsatta i amerikansk utrikespolitik.

Medlem

Kör windows 10 på 3 datorer här hemma och inte haft några problem på något. 2 av dem gjorde jag uppdatering och 1 formaterade jag.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Men det är inte bara Microsoft, även hårdvaran är riggad. Hela apparaten är fullständigt osäker. Uppenbarligen litas det inte på undersåtarna (förlåt medborgarna), varför ska medborgarna lita tillbaka?

Medlem

vägrar 10 - tänker inte vara ett botnätt åt microsoft.. jävla töntar

dmn
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av dmn:

Det är ju inte så att 10:an är gratis. Det är ju bara gratis att uppgradera om man redan har en tidigare version av Windows...

Äger du 7 eller 8 är 10:an gratis, annars inte.

Grattis, du upprepade exakt det jag sa.

Poängen är ändå att villkorat gratis inte är det samma som gratis.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pierre:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pierre:

löjligt att vara paranoid så man tror att _STATEN_ vill kolla just dig.

Rätt korkad om man tror att dom inte vill.

Sedan alliansen gett grönt tecken åt FRA att avlyssna samtliga människor över hela världen med fokus i sverige är du som privatperson redan på listan.

Att alliansen också vill förbjuda kryptering för privatpersoner är endast i syfte att avlyssna just individer som inte är kriminella.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15208-folkpartisten-johan-pe...

Och exakt vad känner du att du besitter som kan vara till nytta för staten ? )

Om du inte har något att dölja varför låter du inte dina grannar få titta på när du är intim i sovrummet?

Om den åsiktsregistrering vi redan har i sverige lyfts upp till högre nivåer där man registrerar allt om varje individ, Då kan verktygen användas effektivt för att gå efter speciella folkgrupper.
Det är ett stort problem emot demokratin där staten lätt kan förfölja och tysta personer tillhörande en speciell folkgrupp, religion, politisk åsikt eller sexuell läggning.

Om dom inte vet vilka som reser ned till Mellanöstern och joinar IS, samt har kollen på vilka som kommer tillbaka osv osv.,. tror du då att dom har intresse och resurser att kolla på vad du laddar ned från TPB?

Vad får dig att tro att säkerhet går före politisk och ekonomisk agenda?
Tittar vi på USA har dom fokuserat på allierade länder (Tyskland, Frankrike) och företagsspionage på bland annat brasilianska oljebolag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
12
Skriv svar