Metal Gear Solid V-skivan nästan tom

Robot
Metal Gear Solid V-skivan nästan tom

9 megabyte nedladdningsklient är allt du får.

#metal-gear-solid-v-4, #konami, #valve


Medlem
Metal Gear Solid V-skivan nästan tom

Inte för att det gör så värst mycket. Men jag tycker det är en fördel med att ha Steamspel på skiva. Det blir åtminstone lite mindre att ladda hem om man kan installera spelet från skivan och bara dra hem uppdateringarna via Steam.

Köper jag ett spel digitalt via Steam så brukar jag däremot ta en kopia av det och slänga in på min NAS om jag skulle vilja installera om det i framtiden. Det går betydligt fortare för mig än att tanka hem det igen.

Och, ja, jag vet att ni med snabba fiberuppkopplingar skrattar åt mig, men för oss som bor i glesbygd och tankar hem 3-4GB i timmen så hjälper det.

Medlem

LOL! Need I say more...

Medlem

Jag trodde först att detta gällde konsolversionen, hade varit dråpligt att behöva tanka ner spelet från PSN när jag hämtat ut det.

När det kommer till PC så känns det som att detta är mer eller mindre standard nu för tiden, I alla fall att man måste ha någon form av uppkoppling. Jag förstår att det blir surt för de som sitter på en 4G-lina eller har ett data-tak på sitt bredband (los americanos) så nu lär det bli stökigt på forumen.

Medlem
Skrivet av pinky:

Jag trodde först att detta gällde konsolversionen, hade varit dråpligt att behöva tanka ner spelet från PSN när jag hämtat ut det.

När det kommer till PC så känns det som att detta är mer eller mindre standard nu för tiden, I alla fall att man måste ha någon form av uppkoppling. Jag förstår att det blir surt för de som sitter på en 4G-lina eller har ett data-tak på sitt bredband (los americanos) så nu lär det bli stökigt på forumen.

Det är inte standard på PC att en fysisk kopia av spelet kräver total nedladdning av all data. Jag har inget spel på min hylla, Steam eller annat, som fungerar så här.

Medlem
Skrivet av pinky:

Jag trodde först att detta gällde konsolversionen, hade varit dråpligt att behöva tanka ner spelet från PSN när jag hämtat ut det.

När det kommer till PC så känns det som att detta är mer eller mindre standard nu för tiden, I alla fall att man måste ha någon form av uppkoppling. Jag förstår att det blir surt för de som sitter på en 4G-lina eller har ett data-tak på sitt bredband (los americanos) så nu lär det bli stökigt på forumen.

Ja, det gör kanske inget för dig som bor i en större stad, men för oss som bor i villa på landsbygden och inte ens har fiber är det rätt surt att endast få en steamklient på skivan.

Medlem

Vilka nötter! Inte ska folk behöva tanka ner 20+ GB när man inte har förutsättningar för det. Nån slags protest borde man göra.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hade de löst det med att ha installationsfilerna på skivan och .exe filen från Steam så hade det varit OK, men det där är ju bara sjukt, vad är poängen med att köpa det på skiva då.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Vilka nötter! Inte ska folk behöva tanka ner 20+ GB när man inte har förutsättningar för det. Nån slags protest borde man göra.

28GB enligt uppgifterna jag sett.

Medlem

Jobbigt för folk som inte har snabbt internet eller har begränsad surf på sitt abonnemang. I Sverige är det inte så farligt men jag kan tänka mej hur folk i USA kommer att reagera.

Medlem

Har det inte varit såhär med många AAA spel dom senaste åren?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Har det inte varit såhär med många AAA spel dom senaste åren?

Nej. Alla fysiskt köpta Steamspel som jag har innehåller spelets grunddata på skivan och hämtar bara uppdateringar via Steam.

Medlem

Haha vilket skämt. Skärpning Konami.

Medlem

Hur länge ska denna shitstorm få fortsätta utan att ni konsumenter sätter ner foten? Konami förtjänar inte att få detta spel sålt

Medlem

Så.. Vad händer om man köper detta spelet och inte har en internetuppkoppling överhuvudtaget eller sitter på ett kasst 3G-nät i skogen?

Patetiskt Konami..

Medlem
Skrivet av Electrix:

Så.. Vad händer om man köper detta spelet och inte har en internetuppkoppling överhuvudtaget eller sitter på ett kasst 3G-nät i skogen?

Patetiskt Konami..

Du har ju boxen med en tom (nej steam clienten räknas inte) skiva att ställa i bokhyllan

Medlem
Skrivet av Bennii:

Inte för att det gör så värst mycket. Men jag tycker det är en fördel med att ha Steamspel på skiva. Det blir åtminstone lite mindre att ladda hem om man kan installera spelet från skivan och bara dra hem uppdateringarna via Steam.

Köper jag ett spel digitalt via Steam så brukar jag däremot ta en kopia av det och slänga in på min NAS om jag skulle vilja installera om det i framtiden. Det går betydligt fortare för mig än att tanka hem det igen.

Och, ja, jag vet att ni med snabba fiberuppkopplingar skrattar åt mig, men för oss som bor i glesbygd och tankar hem 3-4GB i timmen så hjälper det.

Det är inte så stort problem för oss, men i tillexempel USA köper många fysiska kopior för att de har begränsningar på hur mycket de får ladda ner per månad.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Castor.T:

Vilka nötter! Inte ska folk behöva tanka ner 20+ GB när man inte har förutsättningar för det. Nån slags protest borde man göra.

28GB enligt uppgifterna jag sett.

Började ladda ner det nyss och allt låg på 20,3 GB, skulle bli 22-23GB när allt var isntallerat enligt steam

Jag tankar just nu ner i 10-13 MB/s så själv kan man inte klaga men gud vad irriterade jag hade blivit fall jag suttit på en sketen 8 Mb/s ADSL lina eller ett 4G-abonnemang med begränsad surf efter att ha köpt en fysisk vara.

Medlem
Skrivet av sanctier:

suttit på en sketen 8 Mb/s ADSL lina

Det är inte så farligt som man kan tro. Ska jag ladda ner större spel på Steam så startar jag nedladdningen, går och lägger mig, vaknar, försätter mig själv i kryosömn i 2-3 veckor, vaknar igen, uppfinner en tidsmaskin, reser framåt i tiden 4 månader till en punkt i mitt liv när jag redan klarat spelet och på så vis får jag hela upplevelsen av att faktiskt spela spelet....

...och sen är nedladdningen nästan klar.

Medlem

Bra att man inte kommer att köpa detta eller något annat spel till pc skulle inte klara av allt pc strul.

Medlem

PC masturd race 1000/1000MB

Ni kan väll inte sitta med under 500MB linor och kalla er mustards?

(Might be trolli'n)

Nu med 100-lina så föredrar jag nedladdning, men jag vet definitivt hur det känns att ladda ner med dålig uppkoppling.

Så det här är definitivt riktigt ruttet gjort, det är som utgivaren pekar finger mot dom som föredrar fysisk skiva.

Medlem

Vilket jävla skämt...Vad äre för fel på Konami på riktigt?

Nu använder jag främst Steam och föredrar nedladdning och digitala utgåvor men för den som vill köpa en fysisk kopia så ska det inte behövas...

Antingen säljer man en fysisk utgåva eller gör man det inte, det här om nått är lurendrejeri.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av pinky:

Jag trodde först att detta gällde konsolversionen, hade varit dråpligt att behöva tanka ner spelet från PSN när jag hämtat ut det.

När det kommer till PC så känns det som att detta är mer eller mindre standard nu för tiden, I alla fall att man måste ha någon form av uppkoppling. Jag förstår att det blir surt för de som sitter på en 4G-lina eller har ett data-tak på sitt bredband (los americanos) så nu lär det bli stökigt på forumen.

Det är inte standard på PC att en fysisk kopia av spelet kräver total nedladdning av all data. Jag har inget spel på min hylla, Steam eller annat, som fungerar så här.

Jag är ganska säker på att TF2 inte hade nästan något på skivan. Vi hade bara 1Mbit årsskiftet 2008/2009 och det tog 3 dygn förrän det var färdigt (under natten var nedladdningen inte igång dock). Har inte skivan i närheten just nu så jag kan inte kolla, men det kan ju ha varit endast uppdateringarna också.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

dmn
Medlem

Det är 2015. Inget att lipa över.

Medlem
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Bennii:

Det är inte standard på PC att en fysisk kopia av spelet kräver total nedladdning av all data. Jag har inget spel på min hylla, Steam eller annat, som fungerar så här.

Jag är ganska säker på att TF2 inte hade nästan något på skivan. Vi hade bara 1Mbit årsskiftet 2008/2009 och det tog 3 dygn förrän det var färdigt (under natten var nedladdningen inte igång dock). Har inte skivan i närheten just nu så jag kan inte kolla, men det kan ju ha varit endast uppdateringarna också.

Även om det är så med TF2 så är två spel knappast "standard". En överväldigande majoritet av alla spel innehåller speldata på skivan.

Medlem
Skrivet av dmn:

Det är 2015. Inget att lipa över.

Teknikens framsteg och infrastrukturen är inte den samma i alla länder, 2015.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av dmn:

Det är 2015. Inget att lipa över.

Att sälja ett spel på skiva och sen inte leverera spelet på skivan är väl för faan något att lipa över, har inget o göra med den fantastiska teknikålder vi lever i (eller ej).


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

dmn
Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av dmn:

Det är 2015. Inget att lipa över.

Att sälja ett spel på skiva och sen inte leverera spelet på skivan är väl för faan något att lipa över, har inget o göra med den fantastiska teknikålder vi lever i (eller ej).

Att vilja köpa spel på skiva är som att vilja köpa musik på kassett.

Skrivet av dmn:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av dmn:

Det är 2015. Inget att lipa över.

Att sälja ett spel på skiva och sen inte leverera spelet på skivan är väl för faan något att lipa över, har inget o göra med den fantastiska teknikålder vi lever i (eller ej).

Att vilja köpa spel på skiva är som att vilja köpa musik på kassett.

Nä, det är som att köpa musik på skiva, eller varför inte spel på kassett.

Tills får några månader sen var jag tvungen att köpa spel på skiva, inte för att jag ville utan för att jag inte hade något annat val. Testa att ha 30gb surf i månaden på dålig mottagning, ladda ner ett spel på 10+ gb och sen ha tillräckligt mycket kvar för att faktiskt kunna ha kul på nätet(youtube mm). Obligatoriska nedladdningar och patcher var en mardröm men man var tacksam för varje GB man slapp ladda ner.

12
Skriv svar