Robot
Hard West

Ibland är summan mer än sina delar, men det hjälper om delarna är kreativa, fyndiga och rymmer stor potential att bli höstens stora strategiska överraskning.

#hard-west, #firaxis, #xcom-enemy-unknown, #stoic, #the-banner-saga, #the-masterplan, #xcom-2, #banner-saga-2, #fire-emblem, #bedlam


Medlem
Hard West

Lät mycket lovande, men grejen med demoner gör mig skeptisk. "Verkligheten" är tillräckligt intressant som den är.

Medlem

Detta låter verkligen intressant.

Medlem

Oj oj oj! Varför har man inte hört om detta tidigare? Verkar ju sjukt awesome

Medlem

Kollade gameplay på Youtube, ser riktigt nice ut

Medlem

Har väntat ett tag på detta, sjukt intresserad i TBS-spel.
Ser bra ut och det har potential.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Lät mycket lovande, men grejen med demoner gör mig skeptisk. "Verkligheten" är tillräckligt intressant som den är.

Jag är inte alltför orolig, övernaturlig western går att göra riktigt bra. Finns ett par exempel inom bl.a. tabletop och literatur.

Blev ordentligt sugen av det jag läste här med.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Lät mycket lovande, men grejen med demoner gör mig skeptisk. "Verkligheten" är tillräckligt intressant som den är.

"Verkligheten" är inte intressant alls för mig. Mycket bättre med övernaturliga inslag.

Men, men. Smaken, etc.

Låter som ett lovande spel i alla fall. Gillar X-com väldigt mycket.

Medlem

Verkar nice!


signatur

I drank what?

Medlem

Låter ju helfestligt det här! Delen med demoner osv kan bli riktigt bra om det görs på ett bra sätt. Som att man kanske kan utveckla sin demoniska sida till att kunna "se" genom väggar o skjuta fiender. Något åt det hållet.
Ska definitivt hålla ögonen öppna efter det här spelet!
Undra om bönor och bacon har helande effekter?


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Var taggad. Sen läste jag ''Omgångsbaserat'' så försvann suget :/ Hade varit coolt med Western strategi/rpg fast utan omgångsbaserat jox...

phi
Medlem

Se där ja, hade glömt bort att jag backade spelet på kickstarter för ca ett år sedan.

k3m
Medlem

turbaserade strider är bäst. pga det, låter det här väldigt intressant.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Var taggad. Sen läste jag ''Omgångsbaserat'' så försvann suget :/ Hade varit coolt med Western strategi/rpg fast utan omgångsbaserat jox...

Nej tack

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Lät mycket lovande, men grejen med demoner gör mig skeptisk. "Verkligheten" är tillräckligt intressant som den är.

Just kombinationen av vilda västern + tex demoner är intressant i sig själv. Det är en kombination som inte många har utforskat i vidspredd utriktning direkt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av LoffeLuff:

Lät mycket lovande, men grejen med demoner gör mig skeptisk. "Verkligheten" är tillräckligt intressant som den är.

Just kombinationen av vilda västern + tex demoner är intressant i sig själv. Det är en kombination som inte många har utforskat i vidspredd utriktning direkt.

Visserligen, men det är svårt att leva in sig i. Trovärdiga stories med "verkliga öden" är mer medryckande/engagerande.

k3m
Medlem
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av LoffeLuff:

Lät mycket lovande, men grejen med demoner gör mig skeptisk. "Verkligheten" är tillräckligt intressant som den är.

Just kombinationen av vilda västern + tex demoner är intressant i sig själv. Det är en kombination som inte många har utforskat i vidspredd utriktning direkt.

Visserligen, men det är svårt att leva in sig i. Trovärdiga stories med "verkliga öden" är mer medryckande/engagerande.

Jag håller inte med dig.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av LoffeLuff:

Lät mycket lovande, men grejen med demoner gör mig skeptisk. "Verkligheten" är tillräckligt intressant som den är.

Just kombinationen av vilda västern + tex demoner är intressant i sig själv. Det är en kombination som inte många har utforskat i vidspredd utriktning direkt.

Visserligen, men det är svårt att leva in sig i. Trovärdiga stories med "verkliga öden" är mer medryckande/engagerande.

varför om man får fråga? allting är ju fiktivt i vilket fall, spela roll om det är demoner etc? det är lika roligt som vilken "vanlig" western

Medlem

Nu när XCOM 2 blev uppskjutet så blev det här spelet mycket intressant.

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av LoffeLuff:

Lät mycket lovande, men grejen med demoner gör mig skeptisk. "Verkligheten" är tillräckligt intressant som den är.

Just kombinationen av vilda västern + tex demoner är intressant i sig själv. Det är en kombination som inte många har utforskat i vidspredd utriktning direkt.

Visserligen, men det är svårt att leva in sig i. Trovärdiga stories med "verkliga öden" är mer medryckande/engagerande.

varför om man får fråga? allting är ju fiktivt i vilket fall, spela roll om det är demoner etc? det är lika roligt som vilken "vanlig" western

Det blir lite som med spel som har magi och ekonomi i ett och samma, tex Skyrim. Å ena sidan kan man trolla fram grejer och utföra arbete på det sättet, å andra sidan är ekonomin medeltida manuell, där oxar krävs för att mala vete, hästtransporter etc etc, när den borde vara på science-fiction high-tech nivå. Det går inte ihop och blir inte trovärdigt. Samma sak gäller i princip spel som innehåller demoner m.m. . Gör det det, leder det till något annat som borde påverka andra delar av spelvärlden (men som inte gör det). Det är som att man ändrar en parameter som påverkar en hel drös med andra parametrar men håller dem konstanta. Ett plot-hole.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av LoffeLuff:

Lät mycket lovande, men grejen med demoner gör mig skeptisk. "Verkligheten" är tillräckligt intressant som den är.

Just kombinationen av vilda västern + tex demoner är intressant i sig själv. Det är en kombination som inte många har utforskat i vidspredd utriktning direkt.

Visserligen, men det är svårt att leva in sig i. Trovärdiga stories med "verkliga öden" är mer medryckande/engagerande.

Detta är ett icke-problem till att börja med. All fiktion har utrymme för utforskning av samtliga teman. Det är skillnad på realism och realism - bra fiktion, oavsett hur verklighetsförankrat (det är faktiskt helt oviktigt) kommer även med förmågan att orsaka suspension of disbelief. Så till exempel så kan jag fortfarande spela spel och se filmer där svärd i olika former används, trots att jag faktiskt har erfarenhet med riktiga svärd och insikt i hur olika svärd är som mest effektiv och vad som öht faktiskt skulle gå att utföra i praktiken, för jag kan stänga av att aktivt tänka på hur sätten svärd används i fiktion är både inneffektiva och ibland helt omöjliga, och acceptera det för vad det är: nöje.

k3m
Medlem
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av LoffeLuff:

Lät mycket lovande, men grejen med demoner gör mig skeptisk. "Verkligheten" är tillräckligt intressant som den är.

Just kombinationen av vilda västern + tex demoner är intressant i sig själv. Det är en kombination som inte många har utforskat i vidspredd utriktning direkt.

Visserligen, men det är svårt att leva in sig i. Trovärdiga stories med "verkliga öden" är mer medryckande/engagerande.

varför om man får fråga? allting är ju fiktivt i vilket fall, spela roll om det är demoner etc? det är lika roligt som vilken "vanlig" western

Det blir lite som med spel som har magi och ekonomi i ett och samma, tex Skyrim. Å ena sidan kan man trolla fram grejer och utföra arbete på det sättet, å andra sidan är ekonomin medeltida manuell, där oxar krävs för att mala vete, hästtransporter etc etc, när den borde vara på science-fiction high-tech nivå. Det går inte ihop och blir inte trovärdigt. Samma sak gäller i princip spel som innehåller demoner m.m. . Gör det det, leder det till något annat som borde påverka andra delar av spelvärlden (men som inte gör det). Det är som att man ändrar en parameter som påverkar en hel drös med andra parametrar men håller dem konstanta. Ett plot-hole.

Där håller jag med dig. Jag menar med parametrarna. Fast det har ju inget med att göra att man föredrar fiktion eller realism. En fiktiv värld med, ja säg magi. Kan ju vara logisk och därmed bidra till att hålla uppe inlevelsen. De berättelserna som är väldigt ologiska orkar jag inte ens följa. Och jag föredrar fiktion framför något blaskigt drama alltid. Sist så har vi ju många realistiska berättelser som inte är så realistiska. När man börjar granska de lite närmare.

Skribent

Apropå western så skulle jag gärna se ett spel baserat på Joe Lansdales makalöst absurda novell "The Steam Man of The Prairie and The Dark Rider Get Down".
Den som läst den förstår varför.

Medlem

Instant buy för mig när det släpps

1
Skriv svar