Så bygger du banor och spellägen i nya Doom

Robot
Så bygger du banor och spellägen i nya Doom
Medlem
Så bygger du banor och spellägen i nya Doom

Varför ska det vara så mörkt?

Medlem

Saknar lite John Carmacks entusiasm när han förklarade nyheter i Id spelen. Inte riktigt samma klang i denna snubben

Medlem

Vi får se, helt enkelt. Det är ju lite mindre än ett år kvar innan det släpps. Men redan i början på nästa år kommer betan... blir spännande !


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Saknar lite John Carmacks entusiasm när han förklarade nyheter i Id spelen. Inte riktigt samma klang i denna snubben

ja men fan carmack är ju monsterautistisk också helskön lirare


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Lukan:

Varför ska det vara så mörkt?

För att det heter Doom och inte Dream.

Medlem

Det bästa är när han roterar hur armorn skall spawna, sedan en sekund senare ingame så roterar den fritt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Det ser fräckt ut, men tycker spelet ser ut som något som producerats för tablets eller smartphones.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

DOOOOOOOOOOOOOOOOOOM

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det ser fräckt ut, men tycker spelet ser ut som något som producerats för tablets eller smartphones.

Påminner väldigt mycket om Far Cry 2's lika simpla och tandlösa editor.

Visst, man kan brusha terrängen, men man kan inte ställa om ett skit eller köra några scripts eller någonting alls. Hela editorns funktionalitet är som att placera ut combine-NPCer i en gmod-bana man "inrett", och sen gå och spraya dem. Dooms SnapMap såg ju iallfall ut att stödja enkla scripts (knappen "Demon battle").

Hur som helst - jag hatar editors som inte är kraftfulla (fast en svag editor är alltid bättre än ingen editor). Vi vill kunna skriva kod, damnit!

Inaktiv

Det där ser ut att vara något som kan sysselsätta en i flera timmar

Medlem

Får mig att tänka på editorn till timesplitters.

Medlem

Med tanke på hur lätt det är att bygga banor, hur tråkigt och linjärt är inte spelet dårå? Jag hoppas på ett kul spel men är tveksam alltså

Medlem
Skrivet av Ohso:

Med tanke på hur lätt det är att bygga banor, hur tråkigt och linjärt är inte spelet dårå? Jag hoppas på ett kul spel men är tveksam alltså

Rent spelmässigt är ju alla klassiska Id-spel enkla och relativt linjära, det betyder ju inte alls att de är tråkiga.
Jag tror att dagarna då Id delade med sig av sina utvecklingsverktyg är förbi sedan Carmack slutade, det här spelet kommer knappast att ha samma kaliber som de gamla spelen men det kan nog ändå vara kul ett tag.

rot
Medlem

Rätt besviken överlag hitintills, mycket i spelet hade passat bättre i andra spelserier som Duke Nukem eller Shadow Warrior, men inte i Doom som tydligen ska hedras.

Sen får vi se när den där "beta"-nyckeln kommer, hade ju varit något att släppa den i samma veva som folk fick provspela det, men det kanske är för mycket att begära. Vi får se, vecka innan launch?

1
Skriv svar