Playstation 4 får Youtube-streaming

Robot
Playstation 4 får Youtube-streaming

Om du inte streamar ditt spelande har det aldrig hänt.


Medlem
Playstation 4 får Youtube-streaming

Om man gillar att spela med spotify på i bakgrunden då? Kommer man åka dit för Copyright infringement och sådan skit som man annars får på sina uppladdade videos?

Medlem

360 no scope montages everywhere!

Medlem
Skrivet av brandefors:

Om man gillar att spela med spotify på i bakgrunden då? Kommer man åka dit för Copyright infringement och sådan skit som man annars får på sina uppladdade videos?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av brandefors:

Om man gillar att spela med spotify på i bakgrunden då? Kommer man åka dit för Copyright infringement och sådan skit som man annars får på sina uppladdade videos?

Med största sannolikhet ja.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av brandefors:

Om man gillar att spela med spotify på i bakgrunden då? Kommer man åka dit för Copyright infringement och sådan skit som man annars får på sina uppladdade videos?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f7/e6/05/f7e6054487...

Vad har det med saken att göra? Spotify är lagligt senast jag kollade? Samt så lär det väl gå under fair use? (Kom ihåg nu, det är ett frågetecken där till alla som vill ta det som ett påstående och inte en fråga)

Medlem

Vart är uppdateringen?
Har inte Youtube ännu iaf..

Medlem
Skrivet av tigersaid:

Vart är uppdateringen?
Har inte Youtube ännu iaf..

Okej, nångång imorgon.

Medlem
Skrivet av brandefors:

Om man gillar att spela med spotify på i bakgrunden då? Kommer man åka dit för Copyright infringement och sådan skit som man annars får på sina uppladdade videos?

Fast även om du har en spotify sub så har du väl inte rätt att reproducera musiken och sprida den. Även om det är pålagt på en video.
Vet inte spotify's regler i detalj men kan tänka mig det.

Varför twitch och andra plockar bort spelstream med musik är ju för att dom måste skydda sig. Dom har ju ingen aning vilken rätt du har att använda musiken.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av brandefors:

Om man gillar att spela med spotify på i bakgrunden då? Kommer man åka dit för Copyright infringement och sådan skit som man annars får på sina uppladdade videos?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f7/e6/05/f7e6054487...

Vad har det med saken att göra? Spotify är lagligt senast jag kollade? Samt så lär det väl gå under fair use? (Kom ihåg nu, det är ett frågetecken där till alla som vill ta det som ett påstående och inte en fråga)

Det går inte under fair use om musiken är en väsentlig del av videon. Helt enkelt om det inte är "skit samma" om det är musik eller inte.

Däremot kommer Youtube garanterat reagera på musiken oavsett dess juridiska status.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Streamar man spel med Spotify igång så hörs det inte i streamen.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av nisp88:

Streamar man spel med Spotify igång så hörs det inte i streamen.

Det beror på vilken mjukvara man använder och hur den är inställd. Jag körde OBS och den la på spotify om jag inte ställde in speciellt att den inte skulle göra det.

Medlem

Någon som vet om man kan ha monetization aktiverat inom ramen för PS4 streaming?

1
Skriv svar