Robot
Armikrog

Armikrog gör ett försök att fylla tomrummet efter det hyllade äventyret The Neverhood. Det går sådär.

#armikrog, #the-neverhood


Medlem
Armikrog

Tråkigt att det inte blev bättre än så. Jag har fina minnen från The Neverhood, så det hade varit trevligt att få återuppleva dem på nytt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Detta spel ska få patchas länge, länge innan jag ger mig på det. Mvh, ett Neverhood-fan.

Medlem

Alla nämner ju hela tiden Neverhood-spelet. Men Skullmonkeys då? Eller är det inräknat?

Det var och är ju fortfarande ett sinnesjukt bra spel.


signatur

Everybody needs help.

Skribent
Skrivet av Apministern:

Alla nämner ju hela tiden Neverhood-spelet. Men Skullmonkeys då? Eller är det inräknat?

Det var och är ju fortfarande ett sinnesjukt bra spel.

Men det är väl ett plattformsspel? Eller minns jag fel? Känns ju rimligare att jämföra med den uttalade inspirationskällan The Neverhood, som är ett spel i samma genre och så. Minns inte mycket av det lilla jag spelat Skullmonkeys, men The Neverhood var ett bra äventyr (på sin tid i alla fall, längesedan jag spelade det nu).

Armikrog är däremot en besvikelse lite oavsett vad man jämför med.

Medlem

Skullmonkeys var ju ett helt fantastiskt plattformsspel förövrigt! Det skulle jag gärna se en temake av!!!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

1
Skriv svar