Titanfall har 10 miljoner skäl att fira

Robot
Titanfall har 10 miljoner skäl att fira

Call of Duty-skaparas försök att göra ett nytt Call of Duty är – kanske – populärare än väntat.

#titanfall, #respawn, #titanfall-2


MFZ
Medlem
Titanfall har 10 miljoner skäl att fira

kan det handla om avinstallationer?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

10 miljoner var ju lite luddigt.. 10miljoner buggar?

Medlem

Sedan kan man ju fråga sig hur många av dessa tiomiljoner det är som är nöjda med sitt köp.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Geeks Gaming

Hade de haft community hostade servrar och möjligheten att va fler spelare så hade jag med köpt de.

Medlem

Hur många spelar idag? nada...

Medlem
Medlem

Funderade på det när det fanns på någon rea. Men insåg att det inte var för mig och bra det. För de tog bort game modes som jag tyckte var okej. Hade det funnits mer banor eller så hade man säkert känt mer sug. Kändes som de bara släppte bollen och sket i att spela inför en fullsatta läktare på en stadium.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Hur många spelar idag? nada...

snacka om noll koll om du säger nada. Det är dock inte många kan jag i alla fall säga, ca 400 spelare lirar, så nada kan jag inte säga men spelarna tappas hela tiden.

Medlem

Lite tråkigt att det verkar så opopulärt.

Konceptet av asfeta robotar (får man svänga med sådanna uttryck när man nästan fyllt 30?)
har alltid tilltalat mig!

Inaktiv

Fantastiskt roligt spel. Kudos till Respawn för att de vågade vara banbrytande (återigen).

För alla som bara neggar på det, ni missar nåt!

Har haft grymt kul med Titanfall.

Medlem

testade det när det var gratis under en period. Det var roligt i ungefär 10 minuter, inget jag fastnade för.

Inaktiv
Skrivet av gorman:

testade det när det var gratis under en period. Det var roligt i ungefär 10 minuter, inget jag fastnade för.

Som med de flesta spel så räcker oftast inte 10 minuter.... faktum är att 10 minuter inte är särskilt bra attentionspan, har du någon typ av disorder?

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Oneone:

Hur många spelar idag? nada...

snacka om noll koll om du säger nada. Det är dock inte många kan jag i alla fall säga, ca 400 spelare lirar, så nada kan jag inte säga men spelarna tappas hela tiden.

Faaast.. 400 är ju jävligt lite, så lite så man kan säga nada imo.. Om du inte menar 400 tusen, då är det ok

Eller var det någon form av ironi?


signatur

K9
:.:

Medlem

Jag tyckte det var bra och välgjort. Men jag har på känn att det bara var uppvärmningen och ser fram emot nästa lir.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av gorman:

testade det när det var gratis under en period. Det var roligt i ungefär 10 minuter, inget jag fastnade för.

Som med de flesta spel så räcker oftast inte 10 minuter.... faktum är att 10 minuter inte är särskilt bra attentionspan, har du någon typ av disorder?

Måste nog vara lite störd för att ORKA spela skiten Spelade betan några timmar, sen spydde jag på spelet och avinstallerade.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag tyckte det var bra skit, men lite barskrapat. En uppföljare kan nog bli något som håller betydligt bättre i längden.

phi
Medlem

Bedrövligt dåligt spel enligt mig.

Det fanns potential till bli ett bra spel men respawn envisades med att slänga in bottar i ett multiplayer spel samt gjorde en rad korkade beslut vilket medförde att det idag knappt finns några spelare kvar och de som är kvar springer runt och skjuter bottar.

Titanfail.

Medlem

Ja ja ja ja, var iallafall roligare än de senaste 6 CoD spelen.

Medlem
Skrivet av phi:

Det fanns potential till bli ett bra spel men respawn envisades med att slänga in bottar i ett multiplayer spel samt gjorde en rad korkade beslut vilket medförde att det idag knappt finns några spelare kvar och de som är kvar springer runt och skjuter bottar..

Skulle inte kalla dom bottar dock, en bot har ju samma kapabiliteter som spelaren och försöker simulera en riktig spelare.

AI-deltagarna i Titanfall var ju mer en sorts valuta i stil med MOBA-spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Förstår inte vad ni gnäller om, herregud. Titanfall är ett helt klart bra spel.

Jesus christ, folket i FZ's kommentatorsfält.

Skrivet av Arkaith:

Förstår inte vad ni gnäller om, herregud. Titanfall är ett helt klart bra spel.

Jesus christ, folket i FZ's kommentatorsfält.

Vi gnäller om att det hade fina förutsättningar, men hittade inte fram alls.

Det var / är snyggt, men har ingen själ, samt att buggarna (jag kan inte ens få det att starta efter nya patchar) - gör att man aldrig vill spela det igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Arkaith:

Förstår inte vad ni gnäller om, herregud. Titanfall är ett helt klart bra spel.

Jesus christ, folket i FZ's kommentatorsfält.

Vi gnäller om att det hade fina förutsättningar, men hittade inte fram alls.

Det var / är snyggt, men har ingen själ, samt att buggarna (jag kan inte ens få det att starta efter nya patchar) - gör att man aldrig vill spela det igen.

Har du ens spelat spelet? Har inte haft något problem alls, själv. Samma för dem flesta jag känner som har lirat och fortfarande lirar.

Det är snyggt, det är ett bra spel, vad för smak du än har. Själ? Vem i hela världen bryr sig om såna dumheter. Pretentiöst dravel.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Arkaith:

Förstår inte vad ni gnäller om, herregud. Titanfall är ett helt klart bra spel.

Jesus christ, folket i FZ's kommentatorsfält.

Vi gnäller om att det hade fina förutsättningar, men hittade inte fram alls.

Det var / är snyggt, men har ingen själ, samt att buggarna (jag kan inte ens få det att starta efter nya patchar) - gör att man aldrig vill spela det igen.

hahaha inte kunnat starta spelet? Hur vore det att logga in på origin före? Inte ens stött på någon bugg själv i spelet, förutom att ljudet i spelet kan bli lite små knepigt ibland men inget värre.

och titanfall är bättre gjort än dom flesta spelen idag

Medlem
Skrivet av absimilard:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Oneone:

Hur många spelar idag? nada...

snacka om noll koll om du säger nada. Det är dock inte många kan jag i alla fall säga, ca 400 spelare lirar, så nada kan jag inte säga men spelarna tappas hela tiden.

Faaast.. 400 är ju jävligt lite, så lite så man kan säga nada imo.. Om du inte menar 400 tusen, då är det ok

Eller var det någon form av ironi?

Nada är lika med noll, 400 är inte nada så fel. Och vart var ironin hos mig då som du även gissade på?
Om jag säger att det dock inte är många som spelar och ven säger att sen tappas det. Men jag påstår att det fortfarande inte är nada spelare.
Finns ingen form av ironi över huvud taget, det är dock synd att spelet tappar spelare för titanfall är roligt, särskilt om man kör 8 vs 8 utan dom där titans som alla till slut börjar rusa runt med.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Förstår inte vad ni gnäller om, herregud. Titanfall är ett helt klart bra spel.

Jesus christ, folket i FZ's kommentatorsfält.

Ja, Gud nåde den som har en avvikande åsikt, in i kammaren eller?


signatur

I drank what?

Medlem

Troligen så lär det handla om unika spelare så att alla som provat oavsett om det varit gratis, en beta eller flera konton på samma konsol räknas.

Medlem

Det går ju knappt att spela spelet nu.. Knappt några spelare allas.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Oneone:

Hur många spelar idag? nada...

snacka om noll koll om du säger nada. Det är dock inte många kan jag i alla fall säga, ca 400 spelare lirar, så nada kan jag inte säga men spelarna tappas hela tiden.

400-10000000 = 0.004% av spelarna. Nog nära noll för mig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av zliddret:

titanfall är roligt, särskilt om man kör 8 vs 8 utan dom där titans som alla till slut börjar rusa runt med.

Du är rätt ensam om att tycka det vilket är bevisat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar