Luke Skywalker har en tung dag på jobbet i Star Wars: Battlefront

Robot
Luke Skywalker har en tung dag på jobbet i Star Wars: Battlefront
Medlem
Luke Skywalker har en tung dag på jobbet i Star Wars: Battlefront

Ååå vad saltet hade runnit som vatten i mina blodådror om jag var Luke spelaren haha!

Medlem

Lite extra kul att Darth Vader står i bakgrunden och kollar på.

"Luke, join me and... oh"

Medlem

Jedi Outcast är fortfarande det spel som lyckats bäst med att låta spelaren spela en Jedi eller Sith. Jedi Oucast är även ett ypperligt exempel på hur man tar ett populärt spel (som Dark Forces) och förbättrar det, både grafiskt och spelmässigt. Baserat på vad jag sett från Battlefront än så länge är det spelet raka motsatsen.

EA har exklusiva rättigheter till SW på PC i hela 10 år, om de tänker fortsätta i samma stil som de gjort med SW Battlefront ser det ut som det kommer bli en lång väntan innan SW spelen återigen kan komma att bli några av de bästa spelen som gjorts.

Medlem
Skrivet av Rydike:

Lite extra kul att Darth Vader står i bakgrunden och kollar på.

"Luke, join me and... oh"

Visst står han där, med ryggen till...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jedi Outcast är fortfarande det spel som lyckats bäst med att låta spelaren spela en Jedi eller Sith. Jedi Oucast är även ett ypperligt exempel på hur man tar ett populärt spel (som Dark Forces) och förbättrar det, både grafiskt och spelmässigt. Baserat på vad jag sett från Battlefront än så länge är det spelet raka motsatsen.

EA har exklusiva rättigheter till SW på PC i hela 10 år, om de tänker fortsätta i samma stil som de gjort med SW Battlefront ser det ut som det kommer bli en lång väntan innan SW spelen återigen kan komma att bli några av de bästa spelen som gjorts.

Outcast och Jedi Academy som är min personliga favorit. Inte riktigt lika j'vla svårt som Outcast

Medlem
Skrivet av PcGamer:

EA har exklusiva rättigheter till SW på PC i hela 10 år, om de tänker fortsätta i samma stil som de gjort med SW Battlefront ser det ut som det kommer bli en lång väntan innan SW spelen återigen kan komma att bli några av de bästa spelen som gjorts.

Hoppas Disney piskar sönder EA om det blir för dåliga spel.

Medlem

Videon är ashärlig. Hade en liknande händelse fast med en AT-ST. Försökte leka cool genom att hoppa mot en och förstöra den i luften som jag sett i en tidigare video men missbedömde avståndet och hamnade under foten. My 5 seconds of fame, gone.

Förresten - just den kartan, är det bara jag eller är kartan grovt obalanserad eller är spelare bara ganska korkade? Under hela denna perioden jag spelat har jag bara sett Rebels vinna EN gång (nästan två) - men jag vet inte om det är för att The Empire har ett massivt övertag balansmässigt eller om spelare bara är giriga med att göra sin grej istället för att hålla sig till sitt objective. Ser trots allt folk bara kuta runt hej villt, t.om förbi sina objectives utan att aktivera dom - eller så aktiverar de sedan gör en 180 och kutar iväg och göra något i stil av Luke Skywalker i videon.

:\ Det är inte svårt att hamna på förstaplats när folk inte tycks spela...

Edit: Efter att ha läst lite på Reddit - japp, folk vet inte vad som sker som rebels... Skriver det jag hittat här för den som inte är säker på vad man ska göra!

The Empire
Du kan spela som om det vore 'Team Deathmatch'. Döda saker och vinn helt enkelt. Stäng av uplinks om rebels startar det. Simple as that.

Rebels
Spelet har olika faser du måste förbereda inför. Vulnerability Phase och Defense Phase, om jag inte har helt fel. Högst upp på skärmen ser du 3 punkter. Var gång en punkt är nådd så startas en "vulnerability" fas då AT-ATs kan ta skada. Om du har en Orbital Strike, använd då denna på en AT-AT då de gör 75~80% av deras HP! (Hittar du alltså en Orbital Strike så håll dig tillbaka och fega dig lite. Rebels handlar inte om Team Deathmatch som The Empire gör.)

Flyger du en Snowspeeder så kan du göra precis som i filmerna! Lär dig flyga ditt fordon och svinga runt benen på en AT-AT för att binda ett rep runt deras ben och fälla dom - de dör då med direkten. Detta går dock enbart under tiden deras sköld är nere.

Anledningen man tar över och skyddar Uplinks är för att ju fler Y-bombers ditt lag genererar ju längre tid har du på dig att skada AT-ATs när den fasen startar. Du kan dock inte skynda på när det ska starta, det börjar ALLTID vid samma tillfällen som du ser uppe på skärmen. (Jag trodde man tog över dessa för att starta det i början, vilket är fel.)

ION Granater gör även ca 5% av en AT-ATs HP om du kastar den på foten på en.
Hoppas det hjälper någon att förstå vad som sker som rebel åtminstone! För övrigt...vart fan är våra tauntauns?!

Medlem

Stör mig som fan på att jag inte kan stänga av det ambienta bakgrundsljudet och musiken, eller missar jag någon meny?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Haha, made my day!

Medlem

Håller med om att det är svårt att vinna med alliansen när alla springer runt planlöst. Kan hända imperiet får det svårare med bättre spelare dock.

Medlem

Är det mycket mer värt att vinna som ett lag än att döda folk i spelet, för annars kan det ju vara en sak man skulle kunna utgå från på den där banan, för även jag har ju märkt att det är 90% imperiet som vinner när alla rebeller bara försöker fixa free kills.

Det borde inte finnas kill-streaks och sådant när man spelar saker där man måste vinna som ett lag, folk blir lätt själviska.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det mycket mer värt att vinna som ett lag än att döda folk i spelet, för annars kan det ju vara en sak man skulle kunna utgå från på den där banan, för även jag har ju märkt att det är 90% imperiet som vinner när alla rebeller bara försöker fixa free kills.

Det borde inte finnas kill-streaks och sådant när man spelar saker där man måste vinna som ett lag, folk blir lätt själviska.

Håller med - förstår inte varför vi får se Kills och Deaths. Score räcker gott och väl... :\ Folk struntar HELT i Score om de har många kills...och där med struntar i objectives.

Medlem

Kul video

Själv laddade jag hem spelet, njöt i fulla drag av den klara grafiken och ljudeffekterna. Förstod sedan att det var en klassisk upplåsningsfest där spelbalans betydde nada, och speltid och vilka upplåsta vapen/tillbehör man har betyder allt. Så oerhört förutsägbart av Dice/EA.

Tacka vet jag gamla Dice och BF1942. De hade förvisso EA som utgivare även då, men de hade inte helt sålt sina själar till världens sämsta företag ännu.

Medlem

Finns det någon sorts matchning i SW/Origin så man kan spela med sina polare i samma lag, eller blir det alltid helt random? Sådär kul när vi satt och lirade efter jobb i går och halva kontoret var på ett lag och andra halvan på det andra, det blev liksom en konstig konversation i rummet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

BF3 med nytt skal.

Snyggt som fan, visst. Men det är samma spel som innan.

Tyvärr så är det något konstigt med mouse-sensitivity då det ändras mellan, 1FP, Turrets och skepp. Även om man ställer in samma sensitivity på player och vehicle...

Medlem

Hur är spelet? Rent skit? Piss? Bra?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Hur är spelet? Rent skit? Piss? Bra?

Har en bit kvar skulle jag säga! Men det är väl detta betan är till för - sortera bort konstiga saker... tror jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker spelet saknar autobalans när ett lag kan hamna i ett stort spelarunderläge. Körde dropzone 3v6 vilket inte var så kul

Sen tycker jag det är dåligt att man inte kan byta lag!? Jag har inte hittat den funktionen iaf. Jobbigt när man spelar med kompisar och hamnar i olika lag.

Medlem
Skrivet av Remus:

Hur är spelet? Rent skit? Piss? Bra?

Om man är ett stort fan av Star Wars så är det helt magiskt. Att knalla runt i en AT-ST med en AT-AT en bit bakom en medan en X-Wing och en Tie Fighter slåss just ovanför är bara för läckert!

Jag är ingen storspelare av FPS nu för tiden men oj vad roligt jag haft sen igår kväll, musiken, ljuden, grafiken och storleken sitter som ett smäck, sen har det varit några små glitches jag stött på men inget som förstört den mäktiga känslan i spelet. Lär nog behålla den känslan hela betan iaf, sen får man se hur länge man hinner spela fulla spelet innan man börjar störa sig på saker så som balans m.m.

Sen att vissa klagar på att det är lite för mycket FFA för att rebellerna ska vinna på Hoth känns lite ogrundat. Ja det krävs lite mer samarbete än vad det är nu men väldigt många som spelar har just bara startat spelet och har inte låst upp en handgranat ens, lite överseende får man ju ha på en beta helg.

Nu ska jag ta och spela lite mer.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Remus:

Hur är spelet? Rent skit? Piss? Bra?

Grafik/ljud: utmärkt.

Känsla/Mekanik: meh-okejish. Springa runt med gubben eller at-st känns rätt bra, sitta i ett torn eller flyga thai-fighter not so much.

Bandesgn: meh-okejish.

Levelupcrapsystem: aw ffs inte nu igen jag orkar inte hålla på och krånga med den här skiten! Varför kan jag inte bara få hoppa in och spela?! Meeeh! ಠ_ಠ

Inget självklart köp för mig direkt, avvaktar nog tills jag vet hur hela spelet är.
Beta betyg: en svag 7/10 wookies

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jedi Outcast är fortfarande det spel som lyckats bäst med att låta spelaren spela en Jedi eller Sith. Jedi Oucast är även ett ypperligt exempel på hur man tar ett populärt spel (som Dark Forces) och förbättrar det, både grafiskt och spelmässigt. Baserat på vad jag sett från Battlefront än så länge är det spelet raka motsatsen.

EA har exklusiva rättigheter till SW på PC i hela 10 år, om de tänker fortsätta i samma stil som de gjort med SW Battlefront ser det ut som det kommer bli en lång väntan innan SW spelen återigen kan komma att bli några av de bästa spelen som gjorts.

Detta är en Battlefront spel, och det är väldigt nära i speltil till dom gamla Battlefrontspelen, du kan inte jämföra Jedi Knight spelen med Battlefront.

Edit: Och fan tar er som pratar om Battlefield i jämförelse...

Medlem
Skrivet av Remus:

Hur är spelet? Rent skit? Piss? Bra?

Det beror väl på vad man gillar och inte gillar. Det är ett arkadigt fps med bra ljud och bra grafik. Obefintlig vapenhantering. Hamnar man i ett bra lag som spelar på objectives är det riktigt skoj. Men det är asdålig när det gäller spawnpunkter särskilt i walker assualt. Har flera gånger varit med om att motståndarlaget snabbt lyckats få in en at-st samt darth vader i rebell spawn. Det blir mos av alla som spawnar. Såg nån som fick en streak på 24 kills. Man hinner inte reagera innan man dör. Eller att en rebell lyckas ta sig in i imperie spawn där det pedagogiskt nog finns ett kanontorn som snabbt gör mos av spawnande imperiesoldater. Men bortsett från det är det ett snabbt spel som mer liknar MW2 än något battelfield. Det är en hel del bunnyhopping och liknande vilket ser rätt töntigt ut hos stormtroopers. Men det är roligt. Vill man bara lira lite casual funkar det. Om folk bara fattade vad de skulle göra på respektive sida......

Medlem
Skrivet av salle94:
Skrivet av PcGamer:

Jedi Outcast är fortfarande det spel som lyckats bäst med att låta spelaren spela en Jedi eller Sith. Jedi Oucast är även ett ypperligt exempel på hur man tar ett populärt spel (som Dark Forces) och förbättrar det, både grafiskt och spelmässigt. Baserat på vad jag sett från Battlefront än så länge är det spelet raka motsatsen.

EA har exklusiva rättigheter till SW på PC i hela 10 år, om de tänker fortsätta i samma stil som de gjort med SW Battlefront ser det ut som det kommer bli en lång väntan innan SW spelen återigen kan komma att bli några av de bästa spelen som gjorts.

Outcast och Jedi Academy som är min personliga favorit. Inte riktigt lika j'vla svårt som Outcast

Personligen anser jag att Oucast är ett av de bästa spelen jag spelat oavsett genrer och att jag har gillat SW sedan jag var barn.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Remus:

Hur är spelet? Rent skit? Piss? Bra?

Har en bit kvar skulle jag säga! Men det är väl detta betan är till för - sortera bort konstiga saker... tror jag.

Okej, spelat hela dagen nu tillsammans med min bror och kikat på saker och ting. Jag upplever det relativt stelt ensam - det är betydligt roligare tillsammans med minst en vän. Jag lirade med min bror vilket gjorde det mycket roligare med direkten då man kan styra striden som man vill lite enklare.

I början trodde vi att det var nästan omöjligt att ta ner AT-ATs men nu idag har vi inte förlorat en enda runda bortsett från en då The Empire var jäkligt duktiga på att försvara Uplinks. Det kändes inte som obalans men helt enkelt som de var bättre koordinerade än vad vi var.

Annars, om man får minst 2 stycken Y-wings så lär sköldarna på AT-ATs gå ner och sen är det fritt fram att anfalla. Fokusera allt du har på dom och de lär förlora åtminstone en fjärdedel eller en tredjedel av sitt HP. Om du lyckas hitta en Orbital Strike så håll kvar i den, du förlorar inte den om du dör. Använd ALDRIG Orbital Strike mot något annat än AT-ATs när de har sköldarna nere, bara håll kvar vid den tills dess.

Om du inte lyckas hitta en Orbital Strike, försök hitta en Airspeeder och sedan flyg fram till benen och tryck '4' för att börja linda in dom i ett rep som i filmerna och så dör de med direkten.

Om inte det fungerar - testa använda ION granater eller något som är bra mot fordon. Granaterna tar ca 5% av deras HP. Bara gå fullt ös på dom.

Förklarade detta tidigare men säger det igen då det vände verkligen hur roligt spelet är i mitt tycke. Det har gått från frustrerande till helt underbart. Dock lite mycket baserape till och från, vore bra om The Empire inte kunde använda Rebels kanoner etc.

Medlem

Hehe doh!

Sen blir det självklart dålig teamplay i en beta när ALLA är nybörjare och springer runt som yra höns. Blir bättre efterhand som folk lär sig banorna och mekaniken.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jedi Outcast är fortfarande det spel som lyckats bäst med att låta spelaren spela en Jedi eller Sith.

Ahh, the epic memorys.
Helt underbart när man ändrade lite i config filen :). Som gjorde så att ljussvärden alltid dödade så fort de nuddade något.

Medlem

Var döds skönt ju.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

The Empire
Du kan spela som om det vore 'Team Deathmatch'. Döda saker och vinn helt enkelt. Stäng av uplinks om rebels startar det. Simple as that.

Rebels
Spelet har olika faser du måste förbereda inför. Vulnerability Phase och Defense Phase, om jag inte har helt fel. Högst upp på skärmen ser du 3 punkter. Var gång en punkt är nådd så startas en "vulnerability" fas då AT-ATs kan ta skada. Om du har en Orbital Strike, använd då denna på en AT-AT då de gör 75~80% av deras HP! (Hittar du alltså en Orbital Strike så håll dig tillbaka och fega dig lite. Rebels handlar inte om Team Deathmatch som The Empire gör.)

Flyger du en Snowspeeder så kan du göra precis som i filmerna! Lär dig flyga ditt fordon och svinga runt benen på en AT-AT för att binda ett rep runt deras ben och fälla dom - de dör då med direkten. Detta går dock enbart under tiden deras sköld är nere.

Anledningen man tar över och skyddar Uplinks är för att ju fler Y-bombers ditt lag genererar ju längre tid har du på dig att skada AT-ATs när den fasen startar. Du kan dock inte skynda på när det ska starta, det börjar ALLTID vid samma tillfällen som du ser uppe på skärmen. (Jag trodde man tog över dessa för att starta det i början, vilket är fel.)

ION Granater gör även ca 5% av en AT-ATs HP om du kastar den på foten på en.
Hoppas det hjälper någon att förstå vad som sker som rebel åtminstone! För övrigt...vart fan är våra tauntauns?!

Tack för denna genomgång! Hjälpte mig mycket!


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Provade några matcher i första läget när man ska ta pods. Var rätt okej men blev enformigt. Gick in och provade den andra banan med AT-At. Är inte jättebra på att aima men hittade en power up så man kunde gå in i en AT-At. Kommer inte köpa spelet. Visst är det snyggt men inte mer än så. 6/10 i betyg.

http://m.youtube.com/watch?v=X9Gttk0ilrU

12
Skriv svar