Fyra DLC till Star Wars: Battlefront – och de blir inte gratis

Robot
Fyra DLC till Star Wars: Battlefront – och de blir inte gratis
Medlem
Fyra DLC till Star Wars: Battlefront – och de blir inte gratis

Det är väl ingen som blir förvånad på sådant här längre hoppas jag? Det är ju ganska standard och förväntat.

Medlem

Nähä, så du menar att de ska mjölka? O_o

Medlem

Personerna som gör banorna ska ha lön?

Inaktiv

Denna nyhet var en dealbreaker för mig. I Battlefield så spred de ut spelarbasen något fruktansvärt efter varje DLC. EA jobbar hårt på att vara det mest hatade bolaget hahaha

Medlem

BF4 hade 10 banor + en singleplayer campaign. 8 banor känns jävligt tunt för det här spelet.

Medlem
Medlem

En minst lika lönsam metod tycks vara microtransaktioner som vänder sig till samlare och frälsta kryddat med gratis DLC i form av banor för att hålla intresset uppe.
Smartare om hela spelarbasen kan delta i alla delar av spelet samtidigt som de som vill kan uppgradera delar som inte påverkar balansen i det.
Hur många skulle inte köpa till Yoda eller Han Solo som hero?

Medlem

Börjar bli lite töntigt faktiskt

Redaktör
Skrivet av Hintos:

En minst lika lönsam metod tycks vara microtransaktioner som vänder sig till samlare och frälsta kryddat med gratis DLC i form av banor för att hålla intresset uppe.
Smartare om hela spelarbasen kan delta i alla delar av spelet samtidigt som de som vill kan uppgradera delar som inte påverkar balansen i det.
Hur många skulle inte köpa till Yoda eller Han Solo som hero?

Låter som Ultimate Edition för 1200 kr.


signatur
Medlem
Skrivet av Dralle:

Börjar bli lite töntigt faktiskt

Nyheten att det kostar pengar ja, för det är typ standard idag


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nästan alla spel får season pass nuförtiden, men när det gäller DICE ja då jävlar.

Medlem

Spel är som sagt billigare idag än på tex 90 talet, så inte konstigt att det säljs DLC osv.
jag tycker dock att det är lite snålt tilltaget från början nu för tiden.
Jag accepterar att man idag får betala för mer tillägg men då ska det vara tillägg inte kännas som originalprodukten är Nedskalad/handikappad.
Nu pratar jag inte speciellt om battlefron eller battlefield men det finns många exempel på spel där det känns som man tagit bort delar från spelet för att sen sälja ytterligare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Glöm det EA! Blir inget Star Wars för min del...

Medlem

Varför gnälla som FAN på ea och dice ja visst att EA har inte varit de bästa företaget som har gjort spel.

Men varför gnäller ingen på CoD spelen köp först spelet för 60 euro sen season pass för 50 euro. Samt alla små kostnader typ nästan 50 spänn för extra character slott 50 spänn för nya utseende på vapnen typ 50 spänn för att köpa en tysk eller US flagga för att använda i CoD. Kollade nyss all extra material till cod av ligger på 204 euro nån som gnäller på det nej?

Men om EA dice skulle göra det jävlar i gatan vilket liv det skulle bli

Medlem

Och där blev det ett no-buy för mig.

Inte imponerad över DLC till BF4 som började den här cirkusen.

Tack men nej tack!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Jag tycker det är ok, men ser ett litet problem. I Battlefield 4 spreds spelarbasen ut en del med varje dlc-släpp. Vilket redan nämnts ovan, men det är fortfarande lätt att hitta servrar att lira på, oavsett dlc preferens. I Hardline som inte sålde lika mycket, inte blev lika populärt är det på pc-sidan i princip dött på dlc-fronten. Det finns få dlc-servrar och dessa är oftast halvfulla på sin höjd. Det är enligt min ödmjuka åsikt ett vågspel som de ger sig in på här. Får det inte folk att köpa ett än så länge ospecificerat innehåll till ett spel som ännu inte är släppt är risken överhängande att dlc-biten floppar totalt.
För vem hostar 500 kronor i mars-april nästa år när första banpaketet kommer? Jag gillade betan, jag har förbokat grundspelet men min känsla inför Battlefront är att det saknar djup och utan djup och lagarbetet som Battlefield 4 erbjuder kommer i vart fall jag att tröttna. Det blir väl 60 spelade timmar och sen är jag nöjd. Ska sen spelarbasen tunnas ut bland entusiasterna... Ja vi får väl se. Det händer ju att jag drar igång Titanfall och kör tio minuter ibland. Dock inte på dlc-servrarna för där är det inget folk....

Medlem
Skrivet av Zulthar:

BF4 hade 10 banor + en singleplayer campaign. 8 banor känns jävligt tunt för det här spelet.

12 banor var vad som utlovades sist jag hörde något om detta.

Medlem
Skrivet av Zulthar:

BF4 hade 10 banor + en singleplayer campaign. 8 banor känns jävligt tunt för det här spelet.

En snabb googling gav att 12 multiplayer kartor är bekräftat vid release. Detta exklusive mission inriktade spellägen.

Medlem

Om en av DLC:erna är en single player-kampanj så blir det ett köp av Battlefront, inte annars.

k3m
Medlem

"Ett nytt storspel kan köpas för ungefär lika mycket i dag som för 20 år sedan (Command & Conquer: Red Alert kostade 450 kr 1996, se sid 17 här). Samtidigt har spelutveckling blivit mångdubbelt dyrare och Konsumentprisindex stigit 20-25 procent, men Star Wars: Battlefront finns ändå från knappa 450 kr till pc (se Prisjakt nedan) – alltså billigare än Red Alert 1996. DLC och andra alternativa intäktsvägar är därför inte särskilt överraskande. " är det här erat eget skitsnack, eller? för verkligheten är inte så här enkel. betalt extra innehåll är bara ett sätt att lura "idioter" på pengar. att mjölka sin produkt tills den bara är skit. att behöva betala över 500kr för ett spel är ju rena rama rånet. försök inte ens rättfärdiga spelpriserna, för då gör ni bara bort er.

Medlem

Normalt EA pris

Medlem

Blir Legacy of the Void och Fallout 4 för mig hela hösten + vintern.

Efter BF4 så fick jag nog. Hardline måste floppat något enormt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Redaktör
Skrivet av k3m:

"Ett nytt storspel kan köpas för ungefär lika mycket i dag som för 20 år sedan (Command & Conquer: Red Alert kostade 450 kr 1996, se sid 17 här). Samtidigt har spelutveckling blivit mångdubbelt dyrare och Konsumentprisindex stigit 20-25 procent, men Star Wars: Battlefront finns ändå från knappa 450 kr till pc (se Prisjakt nedan) – alltså billigare än Red Alert 1996. DLC och andra alternativa intäktsvägar är därför inte särskilt överraskande. " är det här erat eget skitsnack, eller? för verkligheten är inte så här enkel. betalt extra innehåll är bara ett sätt att lura "idioter" på pengar. att mjölka sin produkt tills den bara är skit. att behöva betala över 500kr för ett spel är ju rena rama rånet. försök inte ens rättfärdiga spelpriserna, för då gör ni bara bort er.

Jämförelsen gäller kostnaden för vanliga fullprisspel (exklusive DLC), som alltså kostar ungefär lika mycket i dag som för 20 år sen. Nöjer man sig med själva spelet är spel i dag alltså billigare än förr, men ska man ha allt innehåll är de avsevärt dyrare. Det är fakta, inte "skitsnack" eller ett sätt att försöka rättfärdiga nåt. Förstår faktiskt inte varför du blir så upprörd över att vi skriver det här, det är väl ganska väsentligt om man tycker spel är dyra?


signatur
Medlem

600kr för den här klumpen? Dröm vidare EA.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

D.K
Medlem
Skrivet av Fusionn:

Varför gnälla som FAN på ea och dice ja visst att EA har inte varit de bästa företaget som har gjort spel.

Men varför gnäller ingen på CoD spelen köp först spelet för 60 euro sen season pass för 50 euro. Samt alla små kostnader typ nästan 50 spänn för extra character slott 50 spänn för nya utseende på vapnen typ 50 spänn för att köpa en tysk eller US flagga för att använda i CoD. Kollade nyss all extra material till cod av ligger på 204 euro nån som gnäller på det nej?

Men om EA dice skulle göra det jävlar i gatan vilket liv det skulle bli

Längst upp till höger på sidan hittar du en sökruta. Skriv in Call of duty dlc och tryck enter. Klicka på valfri nyhet. Läs kommentarer.

Medlem

Sålänge de släpper en premium eller liknande som inkluderar DLC:erna i priset så man får de när de släpps, och är tydliga med att det kommer släppas, tycker jag det är ok. Även om CD Projekt var vänliga med Witcher 3 tar även de betalt för kommande DLC:er ... såklart!

Mitt problem var väl Battlefield 3 som var roligt men förstörde glädjen genom sitt otydliga DLC-krav. Jag kunde inte spela mer än några månader för att utan DLC:erna var det i princip omöjligt att få till en match. Jag var inte sugen på att lägga ner för mycket pengar och därför blev spelet mer krångel än kul. Premium-versionen kom för sent och jag ville verkligen inte köpa spelet igen.

Medlem

Som flera andra säger så blir spelarbasen utspridd då bolagen paywallar bort spelare. Släpp kartorna gratis till alla istället och ta betalt för de nya spellägena och vapnen. Då kan iaf alla som nöjde sig med grundutgåvan även vara med och spela t.ex Drop Zone på de nya kartorna.

Ovanstående utgår från att samma modell som använts till BF4 implementeras.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Varför gnälla som FAN på ea och dice ja visst att EA har inte varit de bästa företaget som har gjort spel.

Men varför gnäller ingen på CoD spelen köp först spelet för 60 euro sen season pass för 50 euro. Samt alla små kostnader typ nästan 50 spänn för extra character slott 50 spänn för nya utseende på vapnen typ 50 spänn för att köpa en tysk eller US flagga för att använda i CoD. Kollade nyss all extra material till cod av ligger på 204 euro nån som gnäller på det nej?

Men om EA dice skulle göra det jävlar i gatan vilket liv det skulle bli

Kanske inte är nån som hänger på FZ som spelar CoD?

Medlem

Har aldrig fattat varför alla blir så hysteriska över DLC's. Spel är kanska billig underhållning. Jag har T ex spelat både BF3 och Bf4 över 1000h (per spel) alltså ca 1-2kr per timme. Folk går på krogen och bränner 5-600kr på lite rus (plus bakfylla) utan att klaga. Netflix landar på ca 1000kr om året. Problemet ligger möjligen vad man får för pengarna, Bf4 tog typ 1-1,5 år innan det funkade korrekt. Ni som klagar att banor borde vara gratis verkar glömma att banorna nuförtiden är mycket komplexare än för 10 år sedan, att spel inte längre görs i en källare av 4 nördar utan av 200 personer som ska ha lön osv. Det vore dock kul med någon extra bana gratis här och där för att hålla communityt vid liv.

Skriv svar