Galet många deltog i Star Wars: Battlefront-betan

Robot
Medlem
Galet många deltog i Star Wars: Battlefront-betan

Testade på ett par rundor och fick bekräftat alla mina farhågor, kan med gott samvete hoppa över detta.

Medlem

miljoner testade bara, tvivlar starkt på att det fångade ens nära så många "hjärtan" majoriteten säger att det är skit


signatur

//monster

Medlem

Det va ett givet köp innan och det är det verkligen nu. Den känslan som dom lyckades fånga tyckte jag va galen . sen att folk gnäller på att det fanns fuskare etc är ju inte direkt deras fel och jag fattar inte heller hur man kan gnälla på att det kommer DLC till spelet som kostar ...pengar!!! Oj oj dagens ungdom ska alltid ha det gratis. Skaffa ett jobb ist.

Medlem

Dart Vader, galet duktig på att kasta pil.


signatur

IDKFA

Medlem

Jag tyckte det var ett helt ok arkad lir.......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Det var helt ok. Lite opolerat här och där men inget dom inte borde kunna fixa i tid.

Medlem

"Med karaktärer som [...] och Jar-Jar Binks har Star Wars-sagan fångat miljoner människors hjärtan".... ja, för han är ju populär.

Medlem

Undrar om dom inte tappade folk på betan istället för att locka nya spelare. Det vore kul att veta men omöjligt att få svar på

Medlem

Riktigt kul!!! Jättebra Star Wars känsla! Ljude och grafiken är magisk som vanligt med Dice! Blir säkraste köpet på länge!

Medlem

Det här blir det nya CoD i varje fall inför varje ny film kommer ett nytt spel att släppas och sälja massor med miljoner! Köp era EA aktier idag!

Medlem
Skrivet av ince:

Det va ett givet köp innan och det är det verkligen nu. Den känslan som dom lyckades fånga tyckte jag va galen . sen att folk gnäller på att det fanns fuskare etc är ju inte direkt deras fel och jag fattar inte heller hur man kan gnälla på att det kommer DLC till spelet som kostar ...pengar!!! Oj oj dagens ungdom ska alltid ha det gratis. Skaffa ett jobb ist.

Instämmer! Jag har inget emot att DLC kostar men jag är snarare lite tveksam kring mängden av DLCs som kommer. Anledningen är till största del att jag är rädd att det kommer splittra communityn precis som i Battlefield 3 och 4. Istället för 4 stycken DLCs så tycker jag de bör sänka det till 2 mycket större DLCs. Ett lite större gap mellan releases men jag tror det kommer hålla samman spelarna lite ordentligare i längden.

Priset - har inget emot att betala för DLC dock är det lite väl högt på just Origin. (1200kr för ultimate edition gör ganska ont i plånboken för de flesta då det inte ens är en Collectors Edition.)

Medlem

Grafik och ljud var top notch. Jag är rätt nöjd i övrigt. Gjorde mig mest sugen på ett nytt Jedi Knight dock. Episkt singleplayerdrama vore nåt. Uncharted-Amy filar ju på något.

Medlem

Jag lirade någon timma och visst var det kul och snyggt men det man gjorde kändes extremt enformigt efter bara några rundor.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Undrar om dom inte tappade folk på betan istället för att locka nya spelare. Det vore kul att veta men omöjligt att få svar på

Nja, vi vet ju nu att det var 9 miljoner som spelade betan, säljer de färre än 9 miljoner så lockade inte betan alla. Jag är fortfarande kluven, jag vill ju ha ett nytt fps att lira, och Star Wars är ju onekligen kul, men samtidigt vill jag inte köpa ett Star Wars-FPS bara för att det finns ett, det måste vara bra.

Medlem
Skrivet av ince:

Det va ett givet köp innan och det är det verkligen nu. Den känslan som dom lyckades fånga tyckte jag va galen . sen att folk gnäller på att det fanns fuskare etc är ju inte direkt deras fel och jag fattar inte heller hur man kan gnälla på att det kommer DLC till spelet som kostar ...pengar!!! Oj oj dagens ungdom ska alltid ha det gratis. Skaffa ett jobb ist.

Nedå, jag ska inte alltid ha det gratis. Men som du nämnde så kommer det DLC till spelet som kostar pengar. Nyckelordet är just "spelet som kostar... pengar!!!". Jag börjar bli less att behöva betala cirka 1000 kronor på ett spel som skickas ut med flit "halvfärdigt" för att sedan få det "fixat" lite allt eftersom.

Medlem

Fantastisk grafik, fantastiskt ljud, värdelöst gameplay med unlocks och total arkadkänsla.

Nä, "det var bättre förr!".

Medlem
Skrivet av wwraver:

Fantastisk grafik, fantastiskt ljud, värdelöst gameplay med unlocks och total arkadkänsla.

Nä, "det var bättre förr!".

Håller med, du tog orden ur händerna på mig.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

miljoner testade bara, tvivlar starkt på att det fångade ens nära så många "hjärtan" majoriteten säger att det är skit

Tveksam till denna påstådda "majoritet" du talar om. Har du själv pratat med dessa 9 miljoner individer, eller hört några argsinta kommentarer från diverse forum?

Medlem

Positivt överraskad!
Fick syn på Betan igår, så jag har testat det alldeles för lite.
Känner ett sug efter mer, trots att det var ett FPS med handkontroll (vilket jag konstant har vägrat, då jag suger på det) på PS4 och det är alltid ett gott tecken.

+ Grafiken & animationerna var otroligt imponerande på PS4. Bland de snyggaste jag sett hittills, kan bara ana hur det ser ut på PC med ett grymt grafikkort och bra skärm.
+ Musiken gav den där filmiska upplevelsen.
+ Känslan!

- Saknar djup, för att förlänga och fördjupa spelvärdet. Något som gör att man bryr sig om något mer än att bara skjuta personen som råkar befinna sig i ditt sikte. Det borde gå att göra någon slags dynamisk storymode av det här....dlc idé
- Rätt så rörigt med många spelare.
- konstiga staplar på vapen. Blaster med längre range hade kortare staplar än pistoler?!
- Obalanserat - fel att kunna välja första eller tredje persons vy. Det ska vara lika för alla och samma ska gälla i alla fordon.

Kommer nog bli ett köp, men frågan är om det blir på PC eller PS4. (FPS med handkontroll? = Blasphemy!)

Medlem
Skrivet av Hapl0:

- konstiga staplar på vapen. Blaster med längre range hade kortare staplar än pistoler?!

Tycker jag är fullt rimligt, Han-Solo oneshota ju stormtroopers både till höger och vänster med pickan, oavsett avstånd ...

Här är bevis på kraften https://www.youtube.com/watch?v=DbJlbVLBj0Q

Medlem
Skrivet av kaishero:
Skrivet av Hapl0:

- konstiga staplar på vapen. Blaster med längre range hade kortare staplar än pistoler?!

Tycker jag är fullt rimligt, Han-Solo oneshota ju stormtroopers både till höger och vänster med pickan, oavsett avstånd ...

Här är bevis på kraften https://www.youtube.com/watch?v=DbJlbVLBj0Q

Iofs, men då borde felaktiga staplar endast gälla för Imperial ;).
(nu börjar jag undra hur rekryteringen av stormtroopers egentligen gick till och vad deras urval var. Synfel? Jättebra!, Spontant epileptiskt anfall? Toppen! Patologisk aversion att skada andra? Gruppchef!)

Ska det vara riktigt "realistiskt" så ska väl första "kill" i en match komma efter en halvtimme.
för övrigt så hade inte pistolen i filmen, det rätta pew pew ljudet
https://www.youtube.com/watch?v=nwevTdKL-tk

Medlem

har noll intresse av detta spel.. känns mer som en mod till bf4 och inte ett riktigt star wars spel

Medlem

bra starwarskänsla det kan jag hålla med om, men jag jämför med tidigare battlefield etc, och i det fallet är spelet ett steg bakåt. plus att jag inte gillar laser och sån skit för alla som gör det så antar jag att spelet är starkt rekommenderat


signatur

//monster

eld
Medlem

100% conversion-rate från demot? jo tjena.

Medlem

vart inte i närheten av vad jag förväntade mig så får vänta lite med köp å man bara fick prova 4 vapen och sen skulle dom väl ha premium till detta med och e trött på att lägga runt 1100 kr spelet nu

Medlem

Låter som att jag är en av få som verkligen älskade spelet. Blir köp dag 1

Medlem

Det är ett AAA spel med Star Wars OT tema.

Självklart kommer det sälja som smör i solsken.

Medlem
Skrivet av JRico:

Det var helt ok. Lite opolerat här och där men inget dom inte borde kunna fixa i tid.

Om du tänker day-1 patch, yes! Detta spel kan jag garantera redan är på tryckeriet för att bli klart i tid för distribution osv

Medlem
Skrivet av musse1:

Låter som att jag är en av få som verkligen älskade spelet. Blir köp dag 1

Lär bli köp här med, men de känns rätt fjantigt att man spawnar in en AT-ST osv, de kunde nog tänkt o löst de lite fräckare än flytta kameran till ny plats och spawna.

12
Skriv svar