This War of Mine: The Little Ones låter dig uppleva krig ur ett barns perspektiv

Robot
This War of Mine: The Little Ones låter dig uppleva krig ur ett barns perspektiv
Medlem
This War of Mine: The Little Ones låter dig uppleva krig ur ett barns perspektiv

Kommer det här komma som en uppdatering på PC-versionen, att barn är med?

Medlem

Där kanske till och med min gräns är passerad...

Medlem

Med tanke på att This War of Mine redan är ett sjukt bra och rörande spel så lär detta ta en från gråtmild till fosterställning.

Medlem

Tror det kan funka bra, blir ytterligare en social aspekt i svårighetsgraden att ta hänsyn till. Jag tycker att man kommer undan lite väl enkelt med mord och även död bland de egna.

Medlem

Härligt initiativ. Gör det hela än mer obehagligt, realistiskt samt krävande.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag gillar när de emotionellt engagerar mig. Mest eftersom så gott som alla spel idag är så amerikaniserade.

Senast var det när jag ramlade på The Vanishing of Ethan Carter. Jag såg att man fick den högupplösta versionen med den nya motorn med på köpet så jag slog till. Och jävlar vad det var uppfriskande. Ingen hjälp. Ingen alls. Och när man väl vant sig vid systemen var det faktiskt ganska behändigt. (Jag tror faktiskt att det systemet hade fungerat utmärkt i ex ett Sherlock Holmes spel). Men framförallt så gillade jag stämningen. Jag har inte spelat deras Dear Esther men jag kan tänka mig att det är ganska likt. En klar överraskning av det bättre slaget.

Och sällan har så många av mina spelkamrater, mig själv inkluderad, fällt en tår som i slutet på The Walking Dead.

Det görs alldeles för sällan och jag tror att spel är en utmärkt plattform eftersom du inte bara konsumerar utan också interagerar med berättelsen vilket jag tror kan dra dig ännu djupare in än t ex en bok. Om man gör det rätt det vill säga och här gör många utvecklare det rätt genom att anlita t ex regissörer (se på Fares Fares) som har en helt annan syn på historieberättande än Navy Seals fanboysen på Activision.

Jag hörde att det är en del grindande i ettan av This war of mine så jag valde att hoppa på det tillsvidare men nu kan det nog bli ett köp.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar