Star Wars: Battlefront

Robot
Star Wars: Battlefront

För första gången på länge kliver Dice ur sin Battlefield-bubbla och står med blottade på en iskall vinterplanet. De har dock mer än bara nostalgi att värma sig med. Här är första delen av vår löpande recension.


Medlem
Star Wars: Battlefront

Låter som de får ett högt betyg

Medlem

What!? Ge mig betyg :)!

Medlem

Det största problemet med recensioner av multiplayerspel är just att felen ibland visar sig efter release. Så kudos för att ni väntar med ett slutgiltigt omdöme.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det största problemet med recensioner av multiplayerspel är just att felen ibland visar sig efter release. Så kudos för att ni väntar med ett slutgiltigt omdöme.

Ja verkligen, jag hoppas bara att man inte fokuserar större delen av betyget på releasedagen(dagarna), då det med väldigt hög sannolikhet kommer innebära överbelastningar som kan ge en sämre upplevelse som inte borde befläcka det slutgiltiga betyget.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det största problemet med recensioner av multiplayerspel är just att felen ibland visar sig efter release. Så kudos för att ni väntar med ett slutgiltigt omdöme.

Håller med helt. Jag har aldrig fattat betygshetsen kring ett spelsläpp, de som är hardcore fans köper spelet ändå och vi andra dör inte av att vänta ett par dagar till. Dessutom är det ju inte helt ovanligt med dag 1-patchar även i sp-spel så alla tjänar på om man taggar ner lite.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag skulle vilja se en artikel första dagen eller andra dagen efter släpp som tar upp server-stabilitet, hur bra tekniken funkar och hur bra det går att spela spelet, buggar osv, sen en vecka senare en recension på själva spelet. Jag har personligen slutat förboka dice-spel då de har haft en tendens att besvika första veckan(eller mer) på den tekniska delen. I de fallen är det synd att recensera själva spelet tycker jag.

Medlem

Imponerande att ni väntar med betyget

Medlem

Bra artikel. Känner igen mig i allt du skriver, från 80-talet och framåt. Osäker på plyschmöblerna dock.

Själv har jag kanske en timme kvar på spelet via EA Access. Den försvinner ikväll. Älskar spelet. DET ÄR ROLIGT!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

inK
Medlem

För er som bläddrar fram till betyget direkt utan att läsa recensionen - It's a trap!


signatur

Every trophy counts...

Skrivet av Aggur:

What!? Ge mig betyg :)!

2/5

det har bara multiplayer... känns stelt och fult som planetside 2 ungefär..

Medlem
Skrivet av humancentipede:

det har bara multiplayer... känns stelt och fult som planetside 2 ungefär..

Loool! Spelet är ju vansinnigt snyggt.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

det har bara multiplayer... känns stelt och fult som planetside 2 ungefär..

Sen finns vi som tycker om PS2 och SW:BF Gillade det jag såg i betan. Inget spel varar för evigt, MP shooters har nog den kortaste livslängden hos mig. Men jag kommer spela skiten ur det i början


signatur

I drank what?

Medlem

Antar att detta är en "pre-release" recension? Kanske skall ni ändra titeln till något annat än "Recension"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dreamzor:

Antar att detta är en "pre-release" recension? Kanske skall ni ändra titeln till något annat än "Recension"

”In progress"


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dreamzor:

Antar att detta är en "pre-release" recension? Kanske skall ni ändra titeln till något annat än "Recension"

”In progress"

Säg som det är. Du vill spela och inte tycka!

Medlem

Carl du underbara människa jag älskar dig! Ljuvligt skrivet!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av billybob:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dreamzor:

Antar att detta är en "pre-release" recension? Kanske skall ni ändra titeln till något annat än "Recension"

”In progress"

Säg som det är. Du vill spela och inte tycka!

Avslöjad!

Skrivet av pumbaa:

Carl du underbara människa jag älskar dig! Ljuvligt skrivet!!

Tack!


signatur
Medlem
Skribent

Carl is my number one guy.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av herrkilman:

Carl is my number one guy.

You are my R2!


signatur
Medlem

Köpa eller inte köpa. Galet kluven...

Medlem

"Dice kliver ur Battlefield-bubblan och lyckas med det George Lucas inte klarade"

Ett extremt obalanserat spel som är som Battlefield 4 fast med Star Wars påklistrat? Vilken besvikelse i sådana fall. Detta spelet kommer tappa sin charm väldigt snabbt.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av fredo:

Köpa eller inte köpa. Galet kluven...

Har visserligen inte spelat det men jag har kollat ett antal timmar på andra som gjort det. Beror på, Star Wars: Battlefront ser ut att vara ett spel som Titanfall och Evolve, det vill säga att det inte verkar ha ett större djup som andra spel och till och med tidigare Battlefront spel hade.

Kan visserligen bero på att jag förväntar mig mer av ett Star Wars spel eftersom jag spelat många spel som har byggt på denna licens. De spelen har varit betydligt svårare än många av dagens spel och de hade även kunnat klara sig utan licensen. Det är just detta som jag funderar på, hur många hade varit intresserade av spelet om det inte varit för just licensen?

Min rekommendation är att kolla videos på Youtube och Twitch. Jag håller inte alls med de som säger att man inte kan bedöma ett spel på det sättet. Har fungerat väldigt bra för mig själv iaf och lett till köp som jag kanske inte annars hade gjort.

Medlem

Det här köpsuget kan inte ens Fallout 4 rädda.

Medlem

Har Dice åtgärdat alla krascher som deras spelmotor orsakar? Skulle inte tro det.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv

Vore underhållande om FZ gav spelet bra betyg.
Tänk er alla haters som nu gaddat ihop sig här på sidan och ska övertyga alla att Battlefront är ett dåligt spel, dom skulle tappa luften totalt, väntar med spänning på del 2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av redruM:

Har Dice åtgärdat alla krascher som deras spelmotor orsakar? Skulle inte tro det.

Har spelat det nonstop hela dagen, inte kraschat en enda gång.


signatur
Medlem

Är det någon som kan spela spelet på pc ?

12
Skriv svar