PS4:ans Remote Play kommer till pc och Mac

Robot
PS4:ans Remote Play kommer till pc och Mac

Remote Play sprids från Vita till datorer.

#sony


Medlem
PS4:ans Remote Play kommer till pc och Mac

Ni som har testat till Vita. Hur pass bra flyter det? Skulle det vara möjligt att köra en fast pased FPS utan massa fördröjning?

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Ni som har testat till Vita. Hur pass bra flyter det? Skulle det vara möjligt att köra en fast pased FPS utan massa fördröjning?

Beror på vad du har för hastighet på routern och vilken range den har. Jag spelade Destiny på vita när det kom och sitter jag på ena sidan av min lägenhet, ca 7m från routen, flyter det inte på nå vidare. Sitter jag däremot relativt nära routern så flyter det på fint!

Men kontrollerna är skit! Bristen på R2, R3, L2 och L3 är den största bristen i vita i min åsikt. Dom hamnar på touchpaden eller skärmen och är alltid krångliga att komma åt, tyvärr..
Spel som Broken Age fungerar riktigt bra om man gillar sånt.

Medlem

Om det funkar lika bra som streaming från Xbox så blir det ett PS4 snart

Medlem

Man får tacka!
Frugan kommer bli överlycklig iaf.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Man får ju tacka Twisted som pushade Sony att släppa detta. Hade han inte skapat sitt program hade nog inte Sony brytt sig, jag tror iallafall inte det är en slump att Sony utannonserar detta typ mindre än 24 timmar efter Twisted släppt sitt program.

Skrivet av Jimmie Eskilsson:
Skrivet av Kajlie:

Ni som har testat till Vita. Hur pass bra flyter det? Skulle det vara möjligt att köra en fast pased FPS utan massa fördröjning?

Beror på vad du har för hastighet på routern och vilken range den har. Jag spelade Destiny på vita när det kom och sitter jag på ena sidan av min lägenhet, ca 7m från routen, flyter det inte på nå vidare. Sitter jag däremot relativt nära routern så flyter det på fint!

Men kontrollerna är skit! Bristen på R2, R3, L2 och L3 är den största bristen i vita i min åsikt. Dom hamnar på touchpaden eller skärmen och är alltid krångliga att komma åt, tyvärr..
Spel som Broken Age fungerar riktigt bra om man gillar sånt.

Kan ju rekommendera såna här grips med L2/R2-knappar. Dom ska tydligen funka rätt bra (dom har en grej som petar på bakre touch-panelen när du trycker in knappen så att det blir som en vanlig L2/R2-knapp). Här har du ett exempel: https://s.pacn.ws/1280/mn/l2r2-button-grip-cover-black-407955... Det finns både till Vita 1000 och 2000 men 2000 ska tydligen vara lättare att hitta till.

Medlem
Citat:

Kan ju rekommendera såna här grips med L2/R2-knappar. Dom ska tydligen funka rätt bra (dom har en grej som petar på bakre touch-panelen när du trycker in knappen så att det blir som en vanlig L2/R2-knapp). Här har du ett exempel: https://s.pacn.ws/1280/mn/l2r2-button-grip-cover-black-407955... Det finns både till Vita 1000 och 2000 men 2000 ska tydligen vara lättare att hitta till.

Kollade efter något liknande för ett tag sen, hittade bara bilder men ingenstans att köpa just en sådan. De jag hittade var däremot fodral som gjorde L1- och R1-knapparna till triggers, men det var som sagt ett tag sen jag var på jakt nu.
Så kan man få L2 och R2 kan jag varmt rekommendera Remote Play

Avstängd
Skrivet av Kajlie:

Ni som har testat till Vita. Hur pass bra flyter det? Skulle det vara möjligt att köra en fast pased FPS utan massa fördröjning?

Har inte testat till Vita. Men till PSTV, Xperia Z3 compact, Asus TF300 tablet och även till PC med hjälp av Bluestacks android emulator och alla har fungerat väldigt väldigt bra. Lite problem dock med Bluestacks men det hade jag på känn redan innan.

Z3 och Tf300n har jag även streamat både på samma nätverk, från jobbet samt från mina föräldrars nät (bor ca 40 mil bort). Även detta fungerade utmärkt. DS4an syncar även med pstv, z3 och tf300 trådlöst.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar