Imponerande verktyg i andliga Rollercoaster Tycoon-uppföljaren Planet Coaster

Robot
Medlem
Imponerande verktyg i andliga Rollercoaster Tycoon-uppföljaren Planet Coaster

Mycket intressant, ser fram emot detta!

Medlem

Förstår inte, uppföljaren till RollerCoaster Tycooon, är Atari, medans detta är Frontier som har skapat?

Var inte det Frontier och Atari som sammarbetade på alla andra?

Geeks Gaming

Ser bättre ut än vad Roller Coaster world gör. Dock så kommer RC ha moddning så hoppas Frontier också lägger in de.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Förstår inte, uppföljaren till RollerCoaster Tycooon, är Atari, medans detta är Frontier som har skapat?

Var inte det Frontier och Atari som sammarbetade på alla andra?

Atari var bara utgivare vad jag vet, Frontier behöver ingen extern utgivare längre.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Förstår inte, uppföljaren till RollerCoaster Tycooon, är Atari, medans detta är Frontier som har skapat?

Var inte det Frontier och Atari som sammarbetade på alla andra?

Frontier har inget med de två första att göra, de utvecklade den tredje delen och då med hjälp av seriens skapare, Chris Sawyer.

Atari äger licensen och det verkar som Frontier har fått rättigheterna till att ge ut endast det tredje spelet för mobil, Atari har egna utvecklare som nu utvecklar den officiella uppföljaren till RCT.

Frontier grundades av David Braben, han mer eller mindre skapade det som man idag kallar för sandlådespel och använder mer än gärna RCT 3 i sin marknadsföring av liknande spel (som Screamride och nu kommande Planet Coaster).

Detta är första gången Frontier gör ett eget spel baserat på ett nöjesfält. Jag har inte höga förhoppningar för deras fokus verkar vara mycket mer på simulering än på att sköta en park som i äldre RCT spel.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ser bättre ut än vad Roller Coaster world gör. Dock så kommer RC ha moddning så hoppas Frontier också lägger in de.

Skulle vara trevligt om de supporta mods på samma sätt som i Cities Skylines.

Medlem

Goddamit vad nice det ser ut att vara! Det märks att tjejerna och killarna på Frontier vet vad de håller på med. Väldigt imponerande!


signatur

Have a good time!

Medlem

Detta ser fantastiskt ut.

Medlem

Atari gjorde RCT 1-2
Frontier gjorde RCT 3

"Stora" skillnaden mellan dom två-

Nu har vi "planet Coaster" - Frontier.
Och "RCT-world " - Atari.

Dock så verkar "RCTW" vara skit. (Beta gameplay)
Och "Planet Coaster" ser lovande ut. ( game dev diary ) endast.

Medlem
Skrivet av Wranz:

Atari gjorde RCT 1-2
Frontier gjorde RCT 3

"Stora" skillnaden mellan dom två-

Nu har vi "planet Coaster" - Frontier.
Och "RCT-world " - Atari.

Dock så verkar "RCTW" vara skit. (Beta gameplay)
Och "Planet Coaster" ser lovande ut. ( game dev diary ) endast.

Atari (dåvarande Infogrames) köpte Hasbro Interactive av Hasbro som ägde Microprose (Falcon 4). Det var Microprose och Chris Sawyer som utvecklade RCT som från början var tänkt att vara en uppföljare till Transport Tycoon.

Ja det ser lovande ut men de har redan gjort Screamride och det spelet verkar vara ett spel man kommer tröttna på snabbt (för att inta tala om deras support som verkar vara under all kritik, iaf om man kollar på deras forum).

Kanske är det bara jag som ägnat mycket tid åt allting annat som inte har med själva attraktionerna att göra som att se till så att folk i parken är nöjda och inte klagar på att det ligger en massa skräp där de går, att soptunnor inte är överfulla med mera. Sedan så har jag lite av en sadistisk sida, jag kan ibland bygga en bana bara för att se vad som händer, se hur AI´n reagerar. Det är de små detaljerna som gör RCT till ett av de bästa management spel jag spelat och det är nog detta jag inte tror kommer ske med Planet Coaster, ser ut att vara mycket mer fokus på simulering av åken än av att sköta en nöjespark.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ja det ser lovande ut men de har redan gjort Screamride och det spelet verkar vara ett spel man kommer tröttna på snabbt (för att inta tala om deras support som verkar vara under all kritik, iaf om man kollar på deras forum).

Screamride och Zoo Tychoon är Xbox-exklusiva spel i princip betalda av Microsoft, och säkert till viss del styrda av MS också. Begränsade och anpassade för konsol.

Planet Coaster är PC/Windows-exklusivt och utvecklat att vara en andlig uppföljare på RCT3. Därför kan man förvänta sig att det liknar det i upplägg. Det är bara kolla lite videos eller skärmdumpar från RCT3 så ser man att Planet Coaster har väldigt mycket likheter. I alla fall av det vi fått se hittills. Till och med människorna har liknande stil, fast uppdaterat till nutida grafik.

1
Skriv svar