Elite Dangerous: Horizons

Robot
Elite Dangerous: Horizons

Elite Dangerous första expansion både lovar och håller runt — så småningom. FZ:s Mats Nylund kör terrängfordon på planetytor i galaxens utkanter.


Medlem
Elite Dangerous: Horizons

Det är early access. Därav lite innehåll.

Medlem

Tyckte mest att spelet gav mig "random missions" som jag omöjliugen kunde klara och kort sagt helt utan möjligheter att komma igång att tjäna stålar i någon rymdstation i "range". Transportera X till dit du inte har bränslekapacitet för att köra eller nej du behöver vara mer inarbetad för att ta detta bounty. 3-4 timmar utan några business opertunitys några kvällar i rad, avinstallera.

Medlem

Jaha, men vad gör man när man väl landat på planeten? Står inget om det i texten, och om man inte kan göra nåt så tvivlar jag starkt på att det blir roligare med en kompis bredvid

Medlem

Tror du skrivit lite fel här: "gravitation gräver att du uppgraderar"
tror du menar kräver

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Tror du skrivit lite fel här: "gravitation gräver att du uppgraderar"
tror du menar kräver

Såvida man inte har struntat i att uppgradera, för då gräver skeppet i planeten, på grund av gravitationen.

(Ok, fredagshumor. )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Känns som det man får är endast grunden för vad som skulle kunna bli något riktigt häftigt.

Problemet är att det som borde stå på denna grund är i princip det som EVE Online har. om nu Elite ska kunna gå någonstans utan att bli tråkigt efter 10 minuter.

Ingen kan säga att Elite inte har snygg grafik, bra atmosfär, suveränt ljud eller grym känsla/upplevelse, men man kommer inte långt i längden med endast detta. Antingen måste man ha klara mål/uppdrag med relativt definitiva slut (storyline uppdrag osv) eller så måste man ha en välfylld sandlåda som folk kan leka i.

Redaktör
Skrivet av conthox:
Skrivet av Avedagreat:

Tror du skrivit lite fel här: "gravitation gräver att du uppgraderar"
tror du menar kräver

Såvida man inte har struntat i att uppgradera, för då gräver skeppet i planeten, på grund av gravitationen.

(Ok, fredagshumor. )

Kraftig gravitation om den misstas för en spade.

Fixat, tack för korrjobbet!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Aus480:

Tyckte mest att spelet gav mig "random missions" som jag omöjliugen kunde klara och kort sagt helt utan möjligheter att komma igång att tjäna stålar i någon rymdstation i "range". Transportera X till dit du inte har bränslekapacitet för att köra eller nej du behöver vara mer inarbetad för att ta detta bounty. 3-4 timmar utan några business opertunitys några kvällar i rad, avinstallera.

Något fel gör du ju. När jag började spela för ett år sedan tog det lång tid att skramla ihop stålar för nya skepp och delar. Idag är ju all cash-rewards 10-20 gånger större.

Även med startskeppet så går det ju att håva in en miljon i timmen.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jaha, men vad gör man när man väl landat på planeten? Står inget om det i texten, och om man inte kan göra nåt så tvivlar jag starkt på att det blir roligare med en kompis bredvid

På planeten kan man
1) Åka runt och utforska med sin SRV. Det ger poäng som explorer. Jag kommer ihåg att jag steg i rang bara genom att utfoska en måne på marken ute i djupa rymden.
2) SRV:n har en ljudbaserad scanner som är cool. Med den kan man hitta material som man kan utvinna och samla in. Sen använda de i synthesismaskinen för göra saker som att reparera, fylla på ammo, bränsle och skapa boosts för t.ex. skeppets jumprange.
3) Träffa på större saker som krashade skepp med gods
4) Åka till eller hitta små och stora baser som man kan handla hos eller till och med anfalla.
5) Utföra markbaserade uppdrag som man får på rymdstationer eller markstationer. Uppdragen är av olika sort.

I nästa patch kommer de ha gjort klart crafting och loot-systemet som gör att man med material kan bygga egen utrustning som kan vara bättre än standardutrustningen på vissa sätt.

Glömde en sak. Communityn har redan annonserat planetbaserade tävlingsrace med SRV. Det finns lite olika varianter, men det går ut på att tävla mot andra Commanders och köra snabbare och bättre än dem.

Inaktiv

Saknar innehåll och roliga uppdrag men eftersom det kommer uppgraderas mer så får man helt enkelt vänta lite till...annars gillar baser på planeterna...speciellt stora sådana samt städerna där man kan docka med skeppet och sedan ta SRV och köra runt...fina texturer också så allt ser bra ut :). Kan tänka mig att i framtiden kommer man kunna lämna sin SRV och gå in i byggnader i städerna för att göra uppdrag där

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Aus480:

Tyckte mest att spelet gav mig "random missions" som jag omöjliugen kunde klara och kort sagt helt utan möjligheter att komma igång att tjäna stålar i någon rymdstation i "range". Transportera X till dit du inte har bränslekapacitet för att köra eller nej du behöver vara mer inarbetad för att ta detta bounty. 3-4 timmar utan några business opertunitys några kvällar i rad, avinstallera.

Något fel gör du ju. När jag började spela för ett år sedan tog det lång tid att skramla ihop stålar för nya skepp och delar. Idag är ju all cash-rewards 10-20 gånger större.

Även med startskeppet så går det ju att håva in en miljon i timmen.

kanske är dags att ta upp igen, slutade vid release för det kändes mest som grind och supercruise, väldigt lite annat!

Medlem

Har så jävla kul med det här spelet. Spelat sen betan förra året och det blir bara roligare och roligare. Synd bara att man inte hinner göra allt som händer och finns i spelet.

Medlem
Skrivet av mickemat:

Det är early access. Därav lite innehåll.

Nu är du nog ute och cyklar i rymden, detta är inte early access. Spelet är släppt för ett år sen.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av mickemat:

Det är early access. Därav lite innehåll.

Nu är du nog ute och cyklar i rymden, detta är inte early access. Spelet är släppt för ett år sen.

Horizons är faktiskt Early access, men inte grundspelet.
Står här: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=209366

Skrivet av Redstar:
Skrivet av mickemat:

Det är early access. Därav lite innehåll.

Nu är du nog ute och cyklar i rymden, detta är inte early access. Spelet är släppt för ett år sen.

Jo det är early access varje säsong utvecklas och blir klar efter ca 10-12 månader utveckling när den har släppts, säsong 1 blev klar 15 december med 1.5 patchen.
Säsong 2 kommer förmodligen räknas som klar samtidigt som säsong 3 släpps.

Medlem
Skrivet av Aus480:

Tyckte mest att spelet gav mig "random missions" som jag omöjliugen kunde klara och kort sagt helt utan möjligheter att komma igång att tjäna stålar i någon rymdstation i "range". Transportera X till dit du inte har bränslekapacitet för att köra eller nej du behöver vara mer inarbetad för att ta detta bounty. 3-4 timmar utan några business opertunitys några kvällar i rad, avinstallera.

Då är det du som gör något väldigt, väldigt fel. Jag har spelat sen betan, och då kan vi snacka om att det var jobbigt. Uppdragen gav bara några tusen credits styck, så det tog en vecka att grinda ihop pengar till en Hauler.

Nu kan man ju göra uppdrag i en Sidewinder som ger tiotusentals credits, och ha en Hauler på ett par timmar, och en Cobra efter någon dag.

Medlem

Irriterar skiten ur mig att de envisas med att ha olika launchers helt utan vettig anledning. Förvisso kan man få en Steam Key för Horizons om man köpt det direkt hos Frontier, man varför behöva det? Sen likadant nästa år och nästa år och nästa år och nästa år?
Annars kan man väl resonera att det är en "billig prenumeration", en rimlig årskostnad, men så här långt är jag verkligen inte imponerad av FD. Hoppas SC funkar bättre efter släpp, även om jag mest ser fram emot "kampanjen" i Squadron.

1
Skriv svar