Crowfall – döda karaktärer försvinner för alltid i mmo-spelets hardcore-läge

Robot
Crowfall – döda karaktärer försvinner för alltid i mmo-spelets hardcore-läge
Medlem
Crowfall – döda karaktärer försvinner för alltid i mmo-spelets hardcore-läge

Nice!

Medlem

Vilseledande topic. En död karaktär försvinner ja, men en karaktär betyder ingenting (or whatever) utan alla dina skills är på ditt konto. Så det är inget "Hardcore mode 1 life" för fem öre. Zzz.

Stör mig så mycket på när devs gör:
"Vi har det här helt nya unika super mega systemet!"
Men det inte alls är nytt eller jätteunikt. Att ha ens färdigheter i ett account-baserat system där man byter klasser "on the fly" har funnits länge (Var väl så sent som i somras som det kom ett till i form av en EU portning av vaddetnuhette som jag lirade ett tag.. rymd-ish F2p med inget direkt djup alls).

Men för den sakens skull så lät det intressant, mer "vuxna" mmon och jättegärna ett hardcore på riktigt med! Jag vill tappa exakt allt, bli av med allt och bli tillbakaspolad 400 playtimmar (mer än eventuellt achievements?) om jag dör.

Medlem

Ha ha, ja, jo... SWTOR skulle också vara "annorlunda" och inte ha trinityn tank/healer/2dps -teams. Och fajt med ljussvärd skulle se ashäftigt ut och vara dynamiskt blah blah.

Och håller med om "vuxna" också, vore trevligt med ett "moget" MMO. Håller fortfarande EVE Online högt även om jag inte har några planer på att gå tillbaka. Föredrar Co-op framför PVP.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ha ha, ja, jo... SWTOR skulle också vara "annorlunda" och inte ha trinityn tank/healer/2dps -teams. Och fajt med ljussvärd skulle se ashäftigt ut och vara dynamiskt blah blah.

Och håller med om "vuxna" också, vore trevligt med ett "moget" MMO. Håller fortfarande EVE Online högt även om jag inte har några planer på att gå tillbaka. Föredrar Co-op framför PVP.

Jag har inget emot trinity, rent av hade jag välkomnat ett spel som verkligen körde trinity stenhårt. Just nu är det snarare så att "Alla ska kunna allt" och ingen är bra på någon och det bara är en jäkla sörja :/
Håller tummarna för att Star Citizen blir så bra som det verkar! Förvisso sci-fi/rymd så de har inget alls med "bossar" å trinity att göra, but still. Inte barngrafik och tramsande.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ha ha, ja, jo... SWTOR skulle också vara "annorlunda" och inte ha trinityn tank/healer/2dps -teams. Och fajt med ljussvärd skulle se ashäftigt ut och vara dynamiskt blah blah.

Och håller med om "vuxna" också, vore trevligt med ett "moget" MMO. Håller fortfarande EVE Online högt även om jag inte har några planer på att gå tillbaka. Föredrar Co-op framför PVP.

Säger fortfarande WoW namnens motsvarighet på skills. Charge istället för force jump eller vad det nu heter. Sunder armor istället för vad det nu heter osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Vilseledande topic. En död karaktär försvinner ja, men en karaktär betyder ingenting (or whatever) utan alla dina skills är på ditt konto. Så det är inget "Hardcore mode 1 life" för fem öre. Zzz.

Stör mig så mycket på när devs gör:
"Vi har det här helt nya unika super mega systemet!"
Men det inte alls är nytt eller jätteunikt. Att ha ens färdigheter i ett account-baserat system där man byter klasser "on the fly" har funnits länge (Var väl så sent som i somras som det kom ett till i form av en EU portning av vaddetnuhette som jag lirade ett tag.. rymd-ish F2p med inget direkt djup alls).

Men för den sakens skull så lät det intressant, mer "vuxna" mmon och jättegärna ett hardcore på riktigt med! Jag vill tappa exakt allt, bli av med allt och bli tillbakaspolad 400 playtimmar (mer än eventuellt achievements?) om jag dör.

EVE är väl ett exempel på att det kan fungera riktigt bra bara det görs rätt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Återstår står att se om gameplay är tight.

Alla bra idéer i världen bleknar så fort spelet inte är roligt att spela.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Tycker det där med en trinity funkar olika bra beroende på spelsätt. Har man ett system som t.ex. wow med target lock eller dylikt funkar det väldigt bra för att göra striderna mer taktiska. Har man däremot fri kamera med ett system där man siktar fritt, så tycker jag det funkar mycket bättre om alla klasser har en viss förmåga att överleva; man kan fortfarande ha roller men sådant som att rulla undan eller parera känns ypperligt.

Medlem
Skrivet av toern:

Tycker det där med en trinity funkar olika bra beroende på spelsätt. Har man ett system som t.ex. wow med target lock eller dylikt funkar det väldigt bra för att göra striderna mer taktiska. Har man däremot fri kamera med ett system där man siktar fritt, så tycker jag det funkar mycket bättre om alla klasser har en viss förmåga att överleva; man kan fortfarande ha roller men sådant som att rulla undan eller parera känns ypperligt.

Tera online har fri kamera och funkar perfekt med trinity där.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar