Sportgiganten ESPN börjar sända e-sport regelbundet

Robot
Sportgiganten ESPN börjar sända e-sport regelbundet

Activision Blizzards MLG-satsning får konkurrens.


Medlem
Sportgiganten ESPN börjar sända e-sport regelbundet

NA eSports EleGiggle

Medlem
Skrivet av anon_165499:

Även fast uttalandet "Det är inte en sport, det är en tävling. Schack är en tävling. Spelet dam är en tävling. Jag är i huvudsak intresserad av att sända riktig sport." är ganska klumpigt så måste jag hålla med om att e-sport inte är en sport. När ett företag äger en e-sport (e.g Valve & Blizzard) borde det kallas tävling. Precis som crossfit inte räknas som en sport då reebok äger det. Man skulle kunna kalla fps en sport men det blir också knas eftersom e-sportare håller sig till endast ett spel. Eller vad tycker ni?

Så en tävling kan inte vara en sport säger du? Tror du har fallit och slagit dig

Medlem

Tror det bästa är att bara skita i vilka termer folk väljer att använda sig av, det är vad det är.

Medlem
Skrivet av disinfect:

NA eSports EleGiggle

Mhm..

Medlem
Skrivet av disinfect:

NA eSports EleGiggle

EG?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av zliddret:

Tror du har fallit och slagit dig

Vuxet motargument.

Medlem

Alla sporter är en tävlig också så förstår inte riktigt vad han menar 0.o

Medlem

Kalla det vad fan ni vill! Så när sänder dom? Går det att kolla nånstans?

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av zliddret:

Tror du har fallit och slagit dig

Vuxet motargument.

well tävling är en sport så därav mitt argument, för anser man inte tävlingar är en sport så har man definitivt slagit skallen riktigt hårt

Medlem
Skrivet av anon_165499:

Även fast uttalandet "Det är inte en sport, det är en tävling. Schack är en tävling. Spelet dam är en tävling. Jag är i huvudsak intresserad av att sända riktig sport." är ganska klumpigt så måste jag hålla med om att e-sport inte är en sport. När ett företag äger en e-sport (e.g Valve & Blizzard) borde det kallas tävling. Precis som crossfit inte räknas som en sport då reebok äger det. Man skulle kunna kalla fps en sport men det blir också knas eftersom e-sportare håller sig till endast ett spel. Eller vad tycker ni?

Jag skulle nog säga såhär.

E-Sport är en sport, ingen idrott.

1
Skriv svar