Så liten chans är det att få en sällsynt kniv i Counter-Strike: Global Offensive

Robot
Så liten chans är det att få en sällsynt kniv i Counter-Strike: Global Offensive

En Twitch-streamare delar med sig av ett helt år med statistik.

#team-fortress-2, #counter-strike-global-offensive


Medlem
Så liten chans är det att få en sällsynt kniv i Counter-Strike: Global Offensive

Huvva.

Medlem

Därför man slutat öppna lådor sedan ett bra tag tillbaks

Medlem

fast tycker inte det där stämmer riktigt, sure stattrak kan vara svårt men kniv i överlag är däremot inte rare, det tar tid men många har lyckas få flera knivar på raken

Medlem
Skrivet av zliddret:

fast tycker inte det där stämmer riktigt, sure stattrak kan vara svårt men kniv i överlag är däremot inte rare, det tar tid men många har lyckas få flera knivar på raken

Förstår du inte hur sannolikhet fungerar?

Medlem
Skrivet av Xrick6:
Skrivet av zliddret:

fast tycker inte det där stämmer riktigt, sure stattrak kan vara svårt men kniv i överlag är däremot inte rare, det tar tid men många har lyckas få flera knivar på raken

Förstår du inte hur sannolikhet fungerar?

jo jag förstod även om du fått för dig annat, men jag säger endast att jag inte håller med om det där då det är bara mer random att få en kniv oavsett om det är stattrak eller ej. Att det tog han si och så länge innebär inte att det stämmer in på alla

Inaktiv
Skrivet av zliddret:

fast tycker inte det där stämmer riktigt, sure stattrak kan vara svårt men kniv i överlag är däremot inte rare, det tar tid men många har lyckas få flera knivar på raken

Jag håller helt med dig och du är inne på rätt spår.

Det är nämligen så att datorgenererade "random" inte alls fungerar som slumpen, utan egentligen bara följer mänskliga instruktioner, som försöker efterlikna slumpen.

Simuleringarna kan vara bra eller dåliga, baserade på bra eller dåliga algoritmer.

Detta började jag först bli uppmärksam på under perioden då jag spelade nätpoker (texas hold'em). Då chansen att delas två ess, på starthanden är så pass liten (0,45% om jag inte minns fel) att det vore väldigt sällsynt att, två rundor i rad börja med två ess på hand.

(Nu låter det som jag gör mig skyldig till en gamblers fallacy, fast det gör jag inte för jag vet att random i det här fallet inte är random)

Nu skedde dock detta flera gånger dagligen, alltså att man fick ett och samma par på starthanden två gånger i rad. Sitter man på två bord samtidigt sker också allt för ofta att man får ett och samma identiska par samtidigt på handen på båda borden.

För vissa av pokerklienterna ligger saken i den att deras slump simulering går i cykler kopplad till olika saker så som tid om jag inte minns fel. Jag har hört om ett fall där några skickliga programmerare förstod sig på algoritmen för en viss klient och med statistisk från 200,000 händer, utifrån två kort på ett 9 plats bord kände till alla kort på bordet.

Det är sannolikt så att knivar droppas på liknande sätt som starthanden par i ess gör i texas holdem online...


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Xrick6:
Skrivet av zliddret:

fast tycker inte det där stämmer riktigt, sure stattrak kan vara svårt men kniv i överlag är däremot inte rare, det tar tid men många har lyckas få flera knivar på raken

Förstår du inte hur sannolikhet fungerar?

jo jag förstod även om du fått för dig annat, men jag säger endast att jag inte håller med om det där då det är bara mer random att få en kniv oavsett om det är stattrak eller ej. Att det tog han si och så länge innebär inte att det stämmer in på alla

Nej såklart inte för att det är SANNOLIKHET vi pratar om!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Xrick6:
Skrivet av zliddret:

fast tycker inte det där stämmer riktigt, sure stattrak kan vara svårt men kniv i överlag är däremot inte rare, det tar tid men många har lyckas få flera knivar på raken

Förstår du inte hur sannolikhet fungerar?

jo jag förstod även om du fått för dig annat, men jag säger endast att jag inte håller med om det där då det är bara mer random att få en kniv oavsett om det är stattrak eller ej. Att det tog han si och så länge innebär inte att det stämmer in på alla

Nej såklart inte för att det är SANNOLIKHET vi pratar om!

Nej det är inte sannolikhet vi talar om, utan simulerad sannolikhet....


signatur

Mohawk

Medlem

Gissar att du även tycker att Martingal är ett idiotsäkert system.

Skrivet av Jarhead:
Skrivet av zliddret:

fast tycker inte det där stämmer riktigt, sure stattrak kan vara svårt men kniv i överlag är däremot inte rare, det tar tid men många har lyckas få flera knivar på raken

Jag håller helt med dig och du är inne på rätt spår.

Det är nämligen så att datorgenererade "random" inte alls fungerar som slumpen, utan egentligen bara följer mänskliga instruktioner, som försöker efterlikna slumpen.

Simuleringarna kan vara bra eller dåliga, baserade på bra eller dåliga algoritmer.

Detta började jag först bli uppmärksam på under perioden då jag spelade nätpoker (texas hold'em). Då chansen att delas två ess, på starthanden är så pass liten (0,45% om jag inte minns fel) att det vore väldigt sällsynt att, två rundor i rad börja med två ess på hand.

(Nu låter det som jag gör mig skyldig till en gamblers fallacy, fast det gör jag inte för jag vet att random i det här fallet inte är random)

Nu skedde dock detta flera gånger dagligen, alltså att man fick ett och samma par på starthanden två gånger i rad. Sitter man på två bord samtidigt sker också allt för ofta att man får ett och samma identiska par samtidigt på handen på båda borden.

För vissa av pokerklienterna ligger saken i den att deras slump simulering går i cykler kopplad till olika saker så som tid om jag inte minns fel. Jag har hört om ett fall där några skickliga programmerare förstod sig på algoritmen för en viss klient och med statistisk från 200,000 händer, utifrån två kort på ett 9 plats bord kände till alla kort på bordet.

Det är sannolikt så att knivar droppas på liknande sätt som starthanden par i ess gör i texas holdem online...

Medlem

Jag minns förr när CS var en "barnvakt" å idag har dom vuxit upp och tjänar egna pengar till att köpa saker för i spelet. Ja jag säger då de, tiden den går...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Xrick6:
Skrivet av zliddret:

fast tycker inte det där stämmer riktigt, sure stattrak kan vara svårt men kniv i överlag är däremot inte rare, det tar tid men många har lyckas få flera knivar på raken

Förstår du inte hur sannolikhet fungerar?

jo jag förstod även om du fått för dig annat, men jag säger endast att jag inte håller med om det där då det är bara mer random att få en kniv oavsett om det är stattrak eller ej. Att det tog han si och så länge innebär inte att det stämmer in på alla

Nej såklart inte för att det är SANNOLIKHET vi pratar om!

du är så långt ifrån att ha rätt så det skriker om det

Medlem

och ändå har en polare fått 8 knivar på cirka 400 cases, hoppas han ljög mig upp i ansiktet.

Medlem

och jag fick kniv på den första casen jag någonsin öppnade för skojjs skull haha

Medlem

Vad ska man ha dem till? Blir vapnen bättre eller nått?

Medlem
Skrivet av Krycka:

Vad ska man ha dem till? Blir vapnen bättre eller nått?

Dom ser bara snygga ut osv, dom gör ingenting, jag sålde min direkt för runt 200 euro. då jag inte bryr mig om skins och tyckte själv att den vart fulare än orginalet

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Xrick6:
Skrivet av zliddret:

fast tycker inte det där stämmer riktigt, sure stattrak kan vara svårt men kniv i överlag är däremot inte rare, det tar tid men många har lyckas få flera knivar på raken

Förstår du inte hur sannolikhet fungerar?

jo jag förstod även om du fått för dig annat, men jag säger endast att jag inte håller med om det där då det är bara mer random att få en kniv oavsett om det är stattrak eller ej. Att det tog han si och så länge innebär inte att det stämmer in på alla

Haha du förstår inte sannolikhet... *points and laugh

Inaktiv
Skrivet av storm72:

Gissar att du även tycker att Martingal är ett idiotsäkert system.

Nej... Vad får dig att tro det?


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Krycka:

Vad ska man ha dem till? Blir vapnen bättre eller nått?

Dom ser bara snygga ut osv, dom gör ingenting, jag sålde min direkt för runt 200 euro. då jag inte bryr mig om skins och tyckte själv att den vart fulare än orginalet

Ok det är bara skins alltså. Bra sålt, skulle själv aldrig lägga ner mer än en tia eller två på ett skin.

Medlem

Kan någon förklara för mig som bara har testat CS:GO i 10min varför det finns olika typer av rariteter av knivar? Det är väl bara kosmetiskt va? Man får inte mer skada eller något liknande?

Vad är det som är så unikt med just den kniven?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kan någon förklara för mig som bara har testat CS:GO i 10min varför det finns olika typer av rariteter av knivar? Det är väl bara kosmetiskt va? Man får inte mer skada eller något liknande?

Vad är det som är så unikt med just den kniven?

Knivar är bara kosmetiskt men vissa kosmetiska knivar av bättre kvalitet är dyrare. Stattrak vapen är oftast dyrare för att de har en liten display som visar hur många man har dödat med just det vapnet.

Medlem

Det folk inte verkar förstå är att även om de lyckas få en kniv efter hundratals öppnade lådor så är det oftast en billig skitkniv. Att öppna en låda lite då och då är väl roligt men vissa verkar tro att det är värt att köpa hundratals lådor för att få en ''kniv''..

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av jehuty:

Kan någon förklara för mig som bara har testat CS:GO i 10min varför det finns olika typer av rariteter av knivar? Det är väl bara kosmetiskt va? Man får inte mer skada eller något liknande?

Vad är det som är så unikt med just den kniven?

Knivar är bara kosmetiskt men vissa kosmetiska knivar av bättre kvalitet är dyrare. Stattrak vapen är oftast dyrare för att de har en liten display som visar hur många man har dödat med just det vapnet.

Kvalité? Menar du i att det finns olika typer av kvalité på knivar. Vad betyder det mer exakt när man spelar CS:GO?

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av jehuty:

Kan någon förklara för mig som bara har testat CS:GO i 10min varför det finns olika typer av rariteter av knivar? Det är väl bara kosmetiskt va? Man får inte mer skada eller något liknande?

Vad är det som är så unikt med just den kniven?

Knivar är bara kosmetiskt men vissa kosmetiska knivar av bättre kvalitet är dyrare. Stattrak vapen är oftast dyrare för att de har en liten display som visar hur många man har dödat med just det vapnet.

Kvalité? Menar du i att det finns olika typer av kvalité på knivar. Vad betyder det mer exakt när man spelar CS:GO?

Ingenting, det är som sagt BARA kosmetiskt, det gör ingen extra skada alls exempelvis. Det han menar med kvalité är att dom är indelade i olika kategorier där en såkallad "well worn" eller "field tested" är slitna i utseendet medans en som kallas "factory new" ser mycket bättre ut och även kostar mycket mer pengar.

Medlem

Slits de vid användning?

Medlem

Har spenderat 6000 på nycklar, inte fått en enda kniv. så verkar vara 0% chans :c

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Slits de vid användning?

Stämmer bra.

Medlem
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av LoffeLuff:

Slits de vid användning?

Stämmer bra.

Va? Nää?

D.K
Medlem
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av LoffeLuff:

Slits de vid användning?

Stämmer bra.

Computer says no.

D.K
Medlem

Det är väl 50/50? Antingen får du en eller så får du inte en?

1
Skriv svar