Piratjägaren Pontén: Vår förtjänst att det blivit färre illegala tjänster

Robot
Piratjägaren Pontén: Vår förtjänst att det blivit färre illegala tjänster

Legala alternativ till pirateri går Henrik Pontén och Rättighetsalliansen helt förbi.


Medlem
Piratjägaren Pontén: Vår förtjänst att det blivit färre illegala tjänster

Antalet tjänster sjunker men de blir större.

Ni har inte lyckats med ett skit, men bra jävla jobbat!

Medlem

Jag vill tacka piratebay för Spotify, n etflix mm och alla playtjänster som idag existerar. Undrar vilka som varit blåslampor egentligen


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

jag vill med ha ett jobb där man får vara full under arbetstid.

Medlem

Nej det är inte ni piratbyrån som har gjort något det kallas STEAM.

Medlem

Vilket stolpskott

Medlem

Vad bra, då har dom gjort sitt. Dags att lägga ner Antipiratbyrån.

Snälla avveckla bort honom, "fjollalliansen", privatkopieringsersättningen och Copyswede.

De lever i det förflutna.

Medlem

Vi ska komma ihåg att Pontén är mer av en PR-människa/kommunikatör än jurist.

Hur som helst är det förvånande att ha tagit sig igenom akademin utan att förstå skillnaden av begreppen kausalitet och korrelation.

Inaktiv

Haha Pontén är ett lika stort skämt som Löfven.. Jag tror inte att alla billiga streaming tjänster har som spotify, netflix, amazon prime, via play, osv.. har haft något med saken att göra.

Jag slutade ladda ner musik Spotify släpptes, har haft en subscription på det sen start och varit värt varje krona.

Jag slutade ladda ner film när Netflix kom för dom serierna jag ser är nästan alltid bara netflix exklusiva.

Utöver det.. bra jobbat Pontén...

D.K
Medlem
Skrivet av Scahn:

Vi ska komma ihåg att Pontén är mer av en PR-människa/kommunikatör än jurist.

Hur som helst är det förvånande att ha tagit sig igenom akademin utan att förstå skillnaden av begreppen kausalitet och korrelation.

Och lekte lite polis för i tiden också.
https://www.youtube.com/watch?v=nwvKa8K_liU

Medlem

Fan va skönt de skulle vara att leva som han dagarna i ända, verkar som han e hög som ett höghus hela tiden.

Medlem

"Brednabdsbolaget"

Intressant stavning


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Två fel av två möjliga, vilken jävla tomte.

Det handlar ju såklart om att det har SKAPATS nya tjänster som fyller målgruppens behov och önskemål, i detta fallet Netflix och Spotify (bland andra). De levererar smidiga och hyfsat billiga lösningar som är "skrämmande" lika de olagliga tidigare alternativen.

Och att han dessutom lägger till "tjänar väldigt mycket pengar". Hade han kunnat grundläggande matematik och haft en internetuppkoppling så hade han vetat om och förstått att Spotify ALDRIG gått med vinst, och mycket troligen är Netflix i nuläget inte heller någon stor vinstmaskin då man marknadsför, producerar och framförallt investerar i att expandera/nya marknader...

Pontén, SKÄRP DIG din barnunge!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Två fel av två möjliga, vilken jävla tomte.

Det handlar ju såklart om att det har SKAPATS nya tjänster som fyller målgruppens behov och önskemål, i detta fallet Netflix och Spotify (bland andra). De levererar smidiga och hyfsat billiga lösningar som är "skrämmande" lika de olagliga tidigare alternativen.

Och att han dessutom lägger till "tjänar väldigt mycket pengar". Hade han kunnat grundläggande matematik och haft en internetuppkoppling så hade han vetat om och förstått att Spotify ALDRIG gått med vinst, och mycket troligen är Netflix i nuläget inte heller någon stor vinstmaskin då man marknadsför, producerar och framförallt investerar i att expandera/nya marknader...

Pontén, SKÄRP DIG din barnunge!

Tror förvisso Netflix tjänar grova pengar, annars hade de aldrig kunnat producera så många serier som de gör själva. Spotify är däremot en annan femma.

Men Pontén har uppenbarligen stannat kvar i sin sandlåda och helt missat sanningen utanför.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Jag vill tacka piratebay för Spotify, n etflix mm och alla playtjänster som idag existerar. Undrar vilka som varit blåslampor egentligen

Exakt. Om något har väl Ponten hämmat utvecklingen. Gillar inte han alls, bara sur och okunnig.

MEG
Medlem

Alla andra har skrivit på forumet om vad jag anser om detta så jag skiter i att skriva något


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Alla andra har skrivit på forumet om vad jag anser om detta så jag skiter i att skriva något

Fast nu har du skrivit något?

Medlem

Folk som denna människa får mig att vilja börja pirata som fan igen, blir bara trött pån.

Ambassadör
Xbox

Ponténs verklighetsuppfattning - där tiden stått still.


signatur

Jump in.

Medlem

Är digitalvärldens egna Arnstad fortfarande vid liv???

Medlem

Bara för honom så kanske man skulle ladda ner alla serierna som man har på Netflix... bara för att jävlas med honom.

Medlem

Vilken jävla pajas. Lägg ner skiten och tvinga honom skaffa ett riktigt arbete.

Medlem
Skrivet av deezel:
Skrivet av Werzion:

Två fel av två möjliga, vilken jävla tomte.

Det handlar ju såklart om att det har SKAPATS nya tjänster som fyller målgruppens behov och önskemål, i detta fallet Netflix och Spotify (bland andra). De levererar smidiga och hyfsat billiga lösningar som är "skrämmande" lika de olagliga tidigare alternativen.

Och att han dessutom lägger till "tjänar väldigt mycket pengar". Hade han kunnat grundläggande matematik och haft en internetuppkoppling så hade han vetat om och förstått att Spotify ALDRIG gått med vinst, och mycket troligen är Netflix i nuläget inte heller någon stor vinstmaskin då man marknadsför, producerar och framförallt investerar i att expandera/nya marknader...

Pontén, SKÄRP DIG din barnunge!

Tror förvisso Netflix tjänar grova pengar, annars hade de aldrig kunnat producera så många serier som de gör själva. Spotify är däremot en annan femma.

Men Pontén har uppenbarligen stannat kvar i sin sandlåda och helt missat sanningen utanför.

Det jag tror Werzion menar är att Netflix visserligen har god marginal i sina affärer men istället för att ta ut det som vinst till ägarna används pengarna till att få företaget att växa.

Medlem

Lite småroligt att Pontén fortfarande tror att han och hans lilla byrå är relevant.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Werzion:

Två fel av två möjliga, vilken jävla tomte.

Det handlar ju såklart om att det har SKAPATS nya tjänster som fyller målgruppens behov och önskemål, i detta fallet Netflix och Spotify (bland andra). De levererar smidiga och hyfsat billiga lösningar som är "skrämmande" lika de olagliga tidigare alternativen.

Och att han dessutom lägger till "tjänar väldigt mycket pengar". Hade han kunnat grundläggande matematik och haft en internetuppkoppling så hade han vetat om och förstått att Spotify ALDRIG gått med vinst, och mycket troligen är Netflix i nuläget inte heller någon stor vinstmaskin då man marknadsför, producerar och framförallt investerar i att expandera/nya marknader...

Pontén, SKÄRP DIG din barnunge!

Jag tror han menar att de illegala tjänsterna tjänar stora pengar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Youtuber

Att ingen gjort ett spel kallat "Piratehunter Pontén" är för mig en gåta ^_^


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Jävla stolle, det är diverse "nya" tjänster som Steam, Spotify, Netflix och (lagliga) streamingsidors förtjänst. Inte dig och din clowngrupp. Utan dom och bara med er så hade piratandet förmodligen sett 97% identiskt ut med vad det gjorde i början av 2000-talet.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ponten är en extremt lågbegåvad idiot!

MEG
Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av MEG:

Alla andra har skrivit på forumet om vad jag anser om detta så jag skiter i att skriva något

Fast nu har du skrivit något?

HAAAAA dubbel skit


signatur

Death is only the beginning

123
Skriv svar