Early access kommer till GOG

Medlem
Early access kommer till GOG

starbound och project zomboid är två lir jag rekommenderar starkt

gillar allt nytt som kommit till starbound, samt gillar jag det som börja ploppa in i zomboid med

Gnällkuk

Mjae... är inget stort fan av early access-stuket. Dels så tycker jag det är fel att hjälpa till med alpha/betatestning av ett spel OCH betala för det, även om det är frivilligt, sen ställer jag mig väldigt frågande till när det erbjuds till större titlar som AoS.

Detta i kombination med att vi numer sällan ser röken av riktiga demos känns märklig. Lite som om man förväntas pytsa in pengar för en film under produktion. Drar man den parallelen så tror jag otroligt få skulle överväga att stödja filmen.

Precis som med filmen så lider flertalet spel av samma problem, det finns så lite content att du riskerar att tröttna helt på spelet innan det ens är nära ett släpp så när det till slut kommer ut i fullversion har du inget intresse av att spela det längre.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det har börjat införas ytterligare en kvalitetsstandard inom spel...

Spel som inte är klara, som aldrig blir klara

Detta skall då läggas till den gamla standarden:

Spel som blir klara som inte var klara
Spel som aldrig kom ut alls


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det har börjat införas ytterligare en kvalitetsstandard inom spel...

Spel som inte är klara, som aldrig blir klara

Detta skall då läggas till den gamla standarden:

Spel som blir klara som inte var klara
Spel som aldrig kom ut alls

En del av de där behöver ju faktiskt inte bli klara för att vara kul, några av mina största favoritspel är ofärdiga early access-spel. Exempelvis 7 days to die och Subnautica, jag fick dem för en spottstyver och har ändå haft mer kul med dem än de flesta 'färdiga' (Ändå ska de patchas non stop) AAA-spel

Medlem

Same old same old

k3m
Medlem

mycket tevligt

1
Skriv svar