1993 är det svenska Amiga-spelet som aldrig släpptes – nu har det releasedatum till pc

Robot
1993 är det svenska Amiga-spelet som aldrig släpptes – nu har det releasedatum till pc
KoP
Medlem
1993 är det svenska Amiga-spelet som aldrig släpptes – nu har det releasedatum till pc

Deluxepaint. Protracker. Been there. Aah vilka tider.

Medlem
Skrivet av KoP:

Deluxepaint. Protracker. Been there. Aah vilka tider.

Blir aldrig som förr tyvärr, saknar Amigatiden som fan
Copypartyn, kodknack och grafik/musiksessioner i pojkrummen
Underbart

Medlem

Lite nedvärderande att lägga chipmusik i klippet när sampling var det som särskilde Amigan på sin tid. 1993 har vad jag har sett ingen chipmusik utan är troget sina rötter.

Medlem

Amiga <3

Spelar nästan dagligen amigalir numera


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem
Skrivet av Ahris:

Lite nedvärderande att lägga chipmusik i klippet när sampling var det som särskilde Amigan på sin tid. 1993 har vad jag har sett ingen chipmusik utan är troget sina rötter.

Så sant. Dom borde ha använt musiken ifrån spelet till klippet.

Medlem

Amiga forever

Medlem

Amiga 500. Vilka minnen! Köpte min av en försäljare som bara var villig att sälja om min morsa köpte en dammsugare av honom.


signatur
Medlem

Då kanske denna passar bra hemma....snaaaart!

http://www.armigaproject.com/

Medlem

Meta-nostalgi?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Älskade mina Amigor, men denna typen utav spel saknar jag absolut inte.
Däremot klassiker som M1 tankplatoon, Civilisation och de andra spelen från Microprose med 200 sidiga tryckta pappersmanualer man fick med


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Älskade mina Amigor, men denna typen utav spel saknar jag absolut inte.
Däremot klassiker som M1 tankplatoon, Civilisation och de andra spelen från Microprose med 200 sidiga tryckta pappersmanualer man fick med

Gunship 2000 var fantastiskt! Minns att man fick en t-shirt med i den stora boxen när man köpte det, förutom telefonkatalogen till manual.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Konfucius:

Älskade mina Amigor, men denna typen utav spel saknar jag absolut inte.
Däremot klassiker som M1 tankplatoon, Civilisation och de andra spelen från Microprose med 200 sidiga tryckta pappersmanualer man fick med

Gunship 2000 var fantastiskt! Minns att man fick en t-shirt med i den stora boxen när man köpte det, förutom telefonkatalogen till manual.

Yepp, de flesta utav Microproses spel hade de där "telefonkatalogerna", bara den saken gjorde att men rev upp paketen och kände tyngden på boxen, att det det ofta fanns massa jobbiga disketter, glömde man.

Gunship 2000 var nice ja, googlade detta spelet just nu och fann att det kom i första version 1991 till dos och till Amiga 93, dvs det fyller 25 i år.
Silent Service2, Ufo/Xcom serien, etc etc, inser att jag hade de flesta utav deras simulator och strategi spel.

Fast visst är det skönt att slippa alla disketter? eller ännu värre bandstationerna till Vic 20.

Näh med Amigan kom hårdiskarna, sattes externt på högersida i stort kabinett och 100 _Mb_ var väldigt mycket och kostade som 2 Amigor.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar