Stor piratgrupp slutar knäcka spel

Robot
Stor piratgrupp slutar knäcka spel

3DM förklarar varför de slutar cracka singleplayerspel.

#just-cause-3, #rise-of-the-tomb-raider-20-year-celebration


Gnällkuk
Stor piratgrupp slutar knäcka spel

Intressant. Har ingen koll på scenen så vet inte hur pass stora de är men helt klart intressant att se om det får någon effekt, tror dock inte att det räcker med bara en, några fler av de stora drakarna som t ex RELOADED skulle ju behöva haka på också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ja vad ska man säga

Medlem

Jag tror allt går att knäcka, man vet bara inte hur, än. Jag har absolut ingenting emot att betala för mina spel men det jag har emot är att betala fullpris för halvfärdiga spel.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Nu blir alla distributörer glada då försäljningen kommer skjuta i höjden och oavsett vilket skitspel dom släpper kommer dom sälja miljoner och tjäna där efter också!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Releasehästryttare
Skrivet av tricky:

Intressant. Har ingen koll på scenen så vet inte hur pass stora de är men helt klart intressant att se om det får någon effekt, tror dock inte att det räcker med bara en, några fler av de stora drakarna som t ex RELOADED skulle ju behöva haka på också.

Med tanke på att reloaded inte släppt nått på länge lär de vara på gutanamo bay atm ..

Medlem

Frågan är hur de ska undersöka detta då exvis digital försäljning sällan redovisas och att bara utgå från fysisk försäljning kommer ge en väldigt snedvriden statistik.

Medlem

Intressant! Det vore ännu mer intressant om fler (om det nu finns fler) piratgrupper hängde med, som redan föreslagits. Är det inte lite märkligt att inte vilja betala för sig? (Kanske framförallt när det läggs ned så otroligt mycket tid och energi för att åstadkomma något som så många har så stor glädje av).

Medlem

Ta sig själva på lite för stort allvar om dom tror att deras frånvaro skulle påverka marknaden i stort.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ta sig själva på lite för stort allvar om dom tror att deras frånvaro skulle påverka marknaden i stort.

det kommer nog inte ske någon större skillnad, dom som har pengar köper spel dom som inte har piratar.

Medlem

Mycket länge sedan jag laddade ned piratade spel nu. För lite tid till gaming, så det man spelar väljer man väl. Plus att det är ganska enkelt att se vilka spel som kommer floppa på flera mils avstånd i dagsläget.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av tricky:

Intressant. Har ingen koll på scenen så vet inte hur pass stora de är men helt klart intressant att se om det får någon effekt, tror dock inte att det räcker med bara en, några fler av de stora drakarna som t ex RELOADED skulle ju behöva haka på också.

Med tanke på att reloaded inte släppt nått på länge lär de vara på gutanamo bay atm ..

Så du tycker att 4 dagar är länge? http://www.nfohump.com/index.php?switchto=nfos&menu=quicknav&...

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Plus att det är ganska enkelt att se vilka spel som kommer floppa på flera mils avstånd i dagsläget.

Exakt. Efter åratal av studier och misslyckad inköp har man fått ett sjätte sinne för dåliga spel. Det och att man idag kan se mycket reviews och Lets Play på YouTube vilket gör det enklare att sålla bort skräpet.

Medlem
Skrivet av KonradA:

Är det inte lite märkligt att inte vilja betala för sig?

Jag tror dom flesta pirater kan kategoriseras inom två grupper, dom som inte har råd att köpa spel (tonåringar, studenter, etc), och dom som först vill pröva innan dom bestämmer sig. Den sistnämnda gruppen skulle vara väldigt intressant att se relevant statistisk data om, då man inte vet hur många pirater som sedan går vidare och köper spelet man piratat.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av KonradA:

Är det inte lite märkligt att inte vilja betala för sig?

Jag tror dom flesta pirater kan kategoriseras inom två grupper, dom som inte har råd att köpa spel (tonåringar, studenter, etc), och dom som först vill pröva innan dom bestämmer sig. Den sistnämnda gruppen skulle vara väldigt intressant att se relevant statistisk data om, då man inte vet hur många pirater som sedan går vidare och köper spelet man piratat.

Jag är sistnämnda gruppen jag har laddat ner en del spel spelat ca 30min till 2h och om det varit bra ja då har jag tagit bort spelet öppnat plånboken helt o hållet och köpt spelet.

Medlem

Om jag laddar hem ett singleplayerspel så gör jag det releasedagen eller någon dag efteråt för att se om det är något som jag vill lägga pengar på. Det gör jag för att många av utvecklarna/utgivarna inte går att lita på. Dom säger att spelen kommer se ut eller fungera på ett sätt och sen är det inte ens i närheten av vad dom lovat.

Anser jag att spelet är bra så köper jag det garanterat nån dag efteråt, är spelet inte bra så avinstallerar jag och skiter i att spela det.

Ska jag sluta att pirata helt och hållet så får utvecklarna sluta ljuga och sänka priserna. Jag har absolut ingen lust att betala 500:- för ett spel som inte håller vad det lovar.

Och många kommer säkert säga att man kan läsa recensioner osv för att bilda sig en uppfattning, men mycket är ändå subjektivt och därför vill man gärna prova själv.

Börja att ge ut en demo en månad innan release som på gamla goda tiden, det är helt klart ett bra sätt att bilda sig en uppfattning på.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av KonradA:

Är det inte lite märkligt att inte vilja betala för sig?

Jag tror dom flesta pirater kan kategoriseras inom två grupper, dom som inte har råd att köpa spel (tonåringar, studenter, etc), och dom som först vill pröva innan dom bestämmer sig. Den sistnämnda gruppen skulle vara väldigt intressant att se relevant statistisk data om, då man inte vet hur många pirater som sedan går vidare och köper spelet man piratat.

Du glömde bort den största kategorin av pirater (vad gäller all typ av media) - de som inte vill betala.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Har inget emot ett sabbatsår från nya spel. Kan ta året till att spela igenom gamla godingar på nytt. Men jag hoppas de hinner knäcka nya Doom innan de tar sitt break!

Medlem
Skrivet av tricky:

Intressant. Har ingen koll på scenen så vet inte hur pass stora de är men helt klart intressant att se om det får någon effekt, tror dock inte att det räcker med bara en, några fler av de stora drakarna som t ex RELOADED skulle ju behöva haka på också.

3DM var rätt så stora. De var de enda som kunda cracka spel med denuvo drm.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av tricky:

Intressant. Har ingen koll på scenen så vet inte hur pass stora de är men helt klart intressant att se om det får någon effekt, tror dock inte att det räcker med bara en, några fler av de stora drakarna som t ex RELOADED skulle ju behöva haka på också.

3DM var rätt så stora. De var de enda som kunda cracka spel med denuvo drm.

Rätta mig om jag har fel men enligt denna NFO:n ser det ut som att CPY knäckt Denuvo också: http://www.nfohump.com/index.php?switchto=nfos&menu=quicknav&...

edit: Denna också http://www.nfohump.com/index.php?switchto=nfos&menu=quicknav&...

Eller menade du specifikt P2P-grupper?

Medlem

Spel kommer alltid kunna crackas, lyckades inte 3DM så kommer en annan grupp lyckas istället, jag har inget emot att ladda ner spel, dock är det bara för att se om det är värt pengarna eller om jag bara ska lägga det åt sidan.

Jag prövade till exempel ca 30 minuter utav xcom 2 igår, och av det jag spelade så kände jag spelet är totalt värt mina pengar så jag avinstallerade och väntar tills ekonomin tillåter mig att införskaffa det.

Under den tiden så får jag njuta av doom när det kommer och så kan jag lira fallout och andra spel

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av tricky:

Intressant. Har ingen koll på scenen så vet inte hur pass stora de är men helt klart intressant att se om det får någon effekt, tror dock inte att det räcker med bara en, några fler av de stora drakarna som t ex RELOADED skulle ju behöva haka på också.

3DM var rätt så stora. De var de enda som kunda cracka spel med denuvo drm.

Rätta mig om jag har fel men enligt denna NFO:n ser det ut som att CPY knäckt Denuvo också: http://www.nfohump.com/index.php?switchto=nfos&menu=quicknav&...

edit: Denna också http://www.nfohump.com/index.php?switchto=nfos&menu=quicknav&...

Eller menade du specifikt P2P-grupper?

Hm, jag är inte helt 100 på det jag skrev. Du kan ha mycket väl rätt. Om vi säger så här: 3DM var en av de mycket få som kunde knäcka denuvo..

Medlem

På tiden att alla snålisar börjar betala för sig

h2o
Medlem

Jag behöver inte gratis spel, jag behöver spel i en lagom prisklass som jag får testa först för att se hur kvalitén är.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Du glömde bort den största kategorin av pirater (vad gäller all typ av media) - de som inte vill betala.

Har du några konkreta siffror? Eller är det bara något du tror? Som sagt så är jag intresserad av att se hård data på det.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av tricky:

Intressant. Har ingen koll på scenen så vet inte hur pass stora de är men helt klart intressant att se om det får någon effekt, tror dock inte att det räcker med bara en, några fler av de stora drakarna som t ex RELOADED skulle ju behöva haka på också.

3DM var rätt så stora. De var de enda som kunda cracka spel med denuvo drm.

Rätta mig om jag har fel men enligt denna NFO:n ser det ut som att CPY knäckt Denuvo också: http://www.nfohump.com/index.php?switchto=nfos&menu=quick...

edit: Denna också http://www.nfohump.com/index.php?switchto=nfos&menu=quick...

Eller menade du specifikt P2P-grupper?

Hm, jag är inte helt 100 på det jag skrev. Du kan ha mycket väl rätt. Om vi säger så här: 3DM var en av de mycket få som kunde knäcka denuvo..

Man har inte knäckt nånting, man har lyckats emulera Denuvo. Spelar ingen roll ändå, 3DM är en piss grupp och P2P dessutom.

Medlem

Folket på g2a jublar!

Medlem

FairLight som är den äldsta gruppen av alla, kommer att komma ut med en release förr eller senare. Sanna mina ord.

Medlem
Skrivet av Devan:

Med tanke på att reloaded inte släppt nått på länge lär de vara på gutanamo bay atm ..

Förutom igår då? Kom en patch till PES2016 och den 2:a feb. kom FORTIFIED.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Boomer:

Du glömde bort den största kategorin av pirater (vad gäller all typ av media) - de som inte vill betala.

Har du några konkreta siffror? Eller är det bara något du tror? Som sagt så är jag intresserad av att se hård data på det.

Det är väl bara fråga dig själv hur mycket av alla filmer, tv-serier, anime-serier, serietidningar, musik-låtar, spel osv du har laddat ner som du köper sen. Jag tror de flesta "anti-pirater" är just sådana som t.ex. inte laddar ner spel om de nu gillar spel, men i slutändan ändå laddar ner all annan form av media utan att ens tänka på att betala för det om det var bra sen.

12
Skriv svar