Då öppnar Mirror's Edge: Catalyst-betan

Robot
Inaktiv
Då öppnar Mirror's Edge: Catalyst-betan

Kollade mer på klippet denna gång och nu känns det ännu värre än första gången. För mig känns det som att DICE helt missat vad (iaf jag tyckte) var bra med första Mirrors Edge.

Att det är open world kan vara fränt i ett free running spel men RPG-elementen samt att man ser HP på fienderna känns väldigt märkligt. Som tur ska det gå att stänga av waypoints men det räddar knappast spelet.

Animationerna och hur armarna såg ut/betedde sig ska vi inte ens tala om.

Det känns väldigt trist hur snabbt taggen försvann när jag fick se riktigt gameplay för tills nu har jag varit sugen på det här spelet. Första spelet var inte perfekt men jag gillade den avskalade gameplayen där man skulle springa på lite väggar och klättra och då och då spö på nån stackare.

Intressant att dom tog bort vapnen i Catalyst, jag tyckte det var speciellt på ett bra sätt när man väl fick tag i en bössa då man ändå bara hade upp till ett magasin och oförmågan att ta med sig vapnen en längre bit.

Medlem

För att ge er lite konstruktiv kritik på videon:

●Den var väldigt platt, saknar entusiasmen jag vet att ni har från julkalendern.

●Frågorna kändes inte särskillt planerade, blir väldigt krystat från och till.

●Synd att man inte får se er när ni sitter och diskuterar detta, tänk talk show.

●Finns ingen röd tråd genom klippet, vad är det ni vill framföra?

Jätte kul att ni har börjat göra videos men tycker inte det gör spelet rätta, iof inte testat själv men ni förmedlar alldeles för lite känsla.

Medlem

Jag undrar fortfarande var soundtracket för spelet är? Mina förväntningar vad Solar Fields har hittat på är skyhöga.

1
Skriv svar