The Witcher 2: Assassins of Kings

Robot
The Witcher 2: Assassins of Kings

Geralt är tillbaka, lika kåt som förut - men inte lika manschauvinistisk. The Witcher 2 har alla möjligheter att bli det karaktärsdanande spel tv-spelsbranschen behöver. För nu är det sannerligen dags att börja växa upp.

#the-witcher, #cd-projekt, #bioware, #the-witcher-2-assassins-of-kings


Medlem
The Witcher 2: Assassins of Kings

Återstår alltså bara att vänta på FZ´s recension som kommer att sabla ner spelet på grund av *gasp* förekomsten av lättklädda damer.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

"Men så var det det här med sexet. Maken till större kåtbock än huvudrollsinnehavaren Geralt var svårt att finna. Han lade an på allt som rörde på sig."

Larvigt formulerat. Det var ju inget som man tvingades till utan fick välja själv som spelare. Så egentligen var det inte Geralt som var kåtbocken utan spelaren.

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

"Men så var det det här med sexet. Maken till större kåtbock än huvudrollsinnehavaren Geralt var svårt att finna. Han lade an på allt som rörde på sig."

Larvigt formulerat. Det var ju inget som man tvingades till utan fick välja själv som spelare. Så egentligen var det inte Geralt som var kåtbocken utan spelaren.

Hehe när jag läste det kändes det nästan som en liten känga mot oss läsare. Jag minns att det var ett j*vla liv över den där recensionen och betyget.

Geralt skulle definitivt varit en kvinna som fick ett samlarkort varje gång hon erövrade en man. Fast då hade det väl blivit ramaskri för han var en hon istället. Världen är skev ;).

Medlem

För det första så var detta en riktigt bra artikel! Bättre än Mafia 2 preview:n.

Skrivet av Jaglavak:

Larvigt formulerat. Det var ju inget som man tvingades till utan fick välja själv som spelare. Så egentligen var det inte Geralt som var kåtbocken utan spelaren.

Kände också, som liath, att det var en riktigt skön känga mot läsarna och inte alls larvigt formulerat.

The Witcher 2 ser utan tvekan ut att bli det bästa RPG:t på länge. Det som störde mig i ettan var framför allt att man var tvungen att använda sig av alchemy för att klara av huvudquesten.. hatar crafting i alla spel och The Witcher hade ett extra uselt crafting system. Hoppas dom tänker om och gör det mer till mer av en valfri pryl.

Det där med laddtider känns utan tvekan skönt - i t.ex. Dragon Age så är det ju ett av de större irritationsmomenten.

Sounds goooud!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

För det första så var detta en riktigt bra artikel! Bättre än Mafia 2 preview:n.

Skrivet av Jaglavak:

Larvigt formulerat. Det var ju inget som man tvingades till utan fick välja själv som spelare. Så egentligen var det inte Geralt som var kåtbocken utan spelaren.

Kände också, som liath, att det var en riktigt skön känga mot läsarna och inte alls larvigt formulerat.

The Witcher 2 ser utan tvekan ut att bli det bästa RPG:t på länge. Det som störde mig i ettan var framför allt att man var tvungen att använda sig av alchemy för att klara av huvudquesten.. hatar crafting i alla spel och The Witcher hade ett extra uselt crafting system. Hoppas dom tänker om och gör det mer till mer av en valfri pryl.

Det där med laddtider känns utan tvekan skönt - i t.ex. Dragon Age så är det ju ett av de större irritationsmomenten.

Sounds goooud!

Jag måste säga jag tycker helt tvärtom :D. ska inte vara att med x vapen, kan du döda allt. ska vara lite svårare på så vis, det gillade jag i witcher med svårare svårighetsgrad. men men Potato/potatoe

Medlem

Allt går att tolka på flera olika sätt. Men eftersom den som skrev recensionen till ettan klagade på sexet i spelet vilket fick flera läsare att gå i taket så...

Medlem
Skrivet av farfadern:
Skrivet av Brain:

För det första så var detta en riktigt bra artikel! Bättre än Mafia 2 preview:n.

Skrivet av Jaglavak:

Larvigt formulerat. Det var ju inget som man tvingades till utan fick välja själv som spelare. Så egentligen var det inte Geralt som var kåtbocken utan spelaren.

Kände också, som liath, att det var en riktigt skön känga mot läsarna och inte alls larvigt formulerat.

The Witcher 2 ser utan tvekan ut att bli det bästa RPG:t på länge. Det som störde mig i ettan var framför allt att man var tvungen att använda sig av alchemy för att klara av huvudquesten.. hatar crafting i alla spel och The Witcher hade ett extra uselt crafting system. Hoppas dom tänker om och gör det mer till mer av en valfri pryl.

Det där med laddtider känns utan tvekan skönt - i t.ex. Dragon Age så är det ju ett av de större irritationsmomenten.

Sounds goooud!

Jag måste säga jag tycker helt tvärtom :D. ska inte vara att med x vapen, kan du döda allt. ska vara lite svårare på så vis, det gillade jag i witcher med svårare svårighetsgrad. men men Potato/potatoe

OK, fattade inte riktigt vad du menade. xD


signatur

Have a good time!

Medlem
Medlem
Skrivet av liath:

Världen är skev ;).

Sant.

Great, första var riktigt bra, det blir det här med...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Som någon sa här, sexet var ju inte tvingat, kåt bocken lär ju ha varit spelaren. Sex funkar bra till filmer och likaså spel, det är ju något dom flesta vill ha här i livet. Om inte i pixlar så borde det finnas ett alternativ, vilket det gjorde. "nog med gnäll kvarnen"


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag hoppas starkt att detta spelet släpps och att det blir grymt bra
Själv hade jag inga problem med sex delen i första spelet med tanke på att..ja.. sex är en del av världen

Medlem

"Maken till större kåtbock än huvudrollsinnehavaren Geralt var svårt att finna. Han lade an på allt som rörde på sig. Lyckades man med en erövring fick man ett samlarkort som belöning."
Hmm, som andra påpekat så är det ju upp till spelaren hur mycket som detta skall hända.

Antar att skribenten ville ge sig själv en känga för att han som spelare la för stor vikt vid detta inslag ? Att han trots att han tyckte Geralt betedde sig som en "kåtbock" inte kunde låta bli att försöka få Geralt att "nedlägga" varenda kvinna han mötte ?

Medlem

Älskade witcher 1 så detta blir kanske ett köp.

Medlem

Ettan var ju verkligen ingen höjdare, får hoppas på att uppföljaren är bättre.

För övrigt känns det aldrig speciellt lönt att läsa FZs "previews" då de mest känns grundade på trailers och pressmeddelanden.

Medlem

Jag kommer lätt att köpa detta spel!

Medlem

haha, så rasism är coolt och okej medans att se kärringar som objekt är ett stort "no-no"?:p jävla saftskallar


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

När man skriver

Citat:

till och med BioWare - som hade utvecklat spelmotorn - började känna sig oroliga.

så förväntar jag mig en länk som backar upp påståendet...

Medlem

Är det bara jag som stör mig på att Geralt ändrat utseende helt? jämför bilden längst upp på sidan och screenshoten.. ser inte alls lika bad ass ut

Inaktiv

Alldeles för mycket springande och utdraget babblande i ettan. Alldeles för lite vapen(som gör nån skillnad)/runes och för litet inventory. En förhandstitt som bara tar upp sexet i spelet och nämner större värld? Fick i stort sett reda på noll.

Medlem
Skrivet av wbartek:

Alldeles för mycket springande och utdraget babblande i ettan. Alldeles för lite vapen(som gör nån skillnad)/runes och för litet inventory. En förhandstitt som bara tar upp sexet i spelet och nämner större värld? Fick i stort sett reda på noll.

Utrymmet i ryggsäcken var väl ok... problemet var att allt hade så skitsmå bilder att det var svårt att se direkt vad man hade där...

Medlem

Naaajs. Ettan var bra och därför borde tvåan bli ännu bättre!

Medlem

Ska bli intressant att se om vi får en uppföljare på FZ:as sämsta och mest befängda recension någonsin.

Medlem

Quick Time Events, urk!


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Brain:

För det första så var detta en riktigt bra artikel! Bättre än Mafia 2 preview:n.

Skrivet av Jaglavak:

Larvigt formulerat. Det var ju inget som man tvingades till utan fick välja själv som spelare. Så egentligen var det inte Geralt som var kåtbocken utan spelaren.

Kände också, som liath, att det var en riktigt skön känga mot läsarna och inte alls larvigt formulerat.

The Witcher 2 ser utan tvekan ut att bli det bästa RPG:t på länge. Det som störde mig i ettan var framför allt att man var tvungen att använda sig av alchemy för att klara av huvudquesten.. hatar crafting i alla spel och The Witcher hade ett extra uselt crafting system. Hoppas dom tänker om och gör det mer till mer av en valfri pryl.

Det där med laddtider känns utan tvekan skönt - i t.ex. Dragon Age så är det ju ett av de större irritationsmomenten.

Sounds goooud!

Det var väl en mycket valfri pryl, iaf på lättaste svårighetsgraden? Själv hoppas jag verkligen inte att de tar bort det; det tar ju bort halva grejen med spelet, en väldigt trevlig strategisk och taktisk del, och tar dem dessutom alldeles för långt från böckerna.

Ang. de här samlarkorten, så löste jag det personligen på ett som jag tycker ypperligt sätt; jag sket i dem, och romantiserade med ngn av dem man kunde göra det lite djupare med.

Jag har dock först nu blivit av med ovanan att be min flickvän om ett kort efter sex.

Medlem

The Witcher var ett mycket bra RPG enligt mig. lite småbuggigt och laggigt men storyn är Diamanter i guldförpackning

mycket alternativa vägar och val och sätt att lösa problem på precis som när man kör riktiga rollspel. t.ex Dungeons n dragons eller svenska drakar och demoner

ända jag kan klanka ner på är väll stids systemet hadde gärna sett ett mer öppet battle system med lite fler attacker och inte bara springa runt i cirkel taktiken blåsa omkull monstret med vind magin när man har energi så det räcker, kötta tills han reser sig, skena i en stor cirkel och börja om igen till den är död

jag vet fanns flera magier att välja på men dom flesta av dom sög hästpung enligt mig

kommer troligen köpa detta ganska snart efter release om det visar sig att det kan mäta sig med 1'an ska se vad folket säger på nätet först innan jag köper iaf brukar inte va nå vidare med uppföljare precis som med filmer.

Medlem

Blev sugen på att ge Witcher serien en chans, finns det expansioner till första delen? Bra att veta så att man inte missar något ifall man tycker spelet är kul


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

haha, så rasism är coolt och okej medans att se kärringar som objekt är ett stort "no-no"?:p jävla saftskallar

Hur tänker du nu? Rasism är väl knappast coolt i 1:an, den sätter ju upp en hel del hinder i den osedvanligt välgjorda dialogen?

Sexet i spelet kändes... ganska typiskt för länder från gamla Warszawapakten - lite för fritt, lite för fort; och kvinnorna blir lidande. Inte för att jag störde mig speciellt mycket på det, tyckte mest att det var löjligt.

Men om 2:an är lite mer situationsanpassad är ju det bara positivt, man har ju trots allt en litterär förlaga att gå efter. Så länge dialogen håller samma klass kommer iaf jag vara överlycklig


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Kul att se att folk fortfarande inte kan hantera att fz kanske inte har samma åsikt som dom gällande ett spel oavsett vad skälet är.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar